2018-03-29, 17:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha, okej... Det är lite konstigt att polisen inte kollat platsen där PM smög iväg, men det har kanske nån annan gjort... Tex nån han känner.

Polisen genomsökte Dragörs hamn en av de första dagarna, både med hundar på land och med dykare i vattnet. Hittar inte igen artikeln nu, men någon som är bättre på att söka på danska kan säkert göra det om det är viktigt. Jag minns det i alla fall tydligt
Citera
2018-03-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om det stämmer blir man ju misstänksam. En vrickad, brutal pappa bankar skiten ur två söner, men låter PM vara och idealiserar honom, favoriten. Detta känns inte bra alls.
Kanske utsatte honom för fysiskaövergrepp, eftersom han tänkte på barnporr.
Citera
2018-03-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så CS som hon redan intervjuat innan anser du vara en hög kufar likaväl?
Artikeln handlade nämligen om rymdkapplöpningen dem emellan och inte PM specifikt. Kim har inte betett sig varken irrationellt eller gjort nåt mot allt sunt förnuft.

För övrigt generaliserar du grovt. Brottsoffer görs inte till änglar per automatik. Däremot förtjänar ingen ett sånt öde som de går till mötes oavsett vad de är för person.

Till och från diskuterat i tråden, en känslig fråga, självklart.

Kanske inte irrationellt, kanske inte mot allt sunt förnuft, men nog finns det en ganska naiv sträng med i spelet. Jag tänker på hennes sista sms, där hon skriver att hon fortfarande är i livet, och att kaptenen serverar kaffe och bullar.........detta är just före dyket.

Jag vill påstå, att KW var en fruktansvärt genomgenuin människa, uppfostrad i en trygghet i vårt genomnaiva land, där alla kan göra allt, utan problem! Världen funkar inte så, tyvärr finns det undantag från den människosynen, PM är ett fatalt exempel. Det är djupt tragiskt att hon fick avsluta sitt unga liv på detta sätt.

Denna kunskap kan hanteras på två sätt, förnekelse eller insikt. Förnekelse innebär att detta skulle egentligen inte kunna hända, men har hänt ändå. Insikt innebär, för de som tror på en oskuldsfull värld ( NWO mm...), att allt och alla är eniga med varandra, ändrar sig och försöker VÄRDERA situationer i sitt liv.

Dagligen, nästan, blir kvinnor ( och män!), våldtagna i vårt oskuldsfulla och fredliga land. Det är nya tendenser, med de styrande försöker få det till att det "alltid" sett ut så här. Någon hjälp till insikt om hur världen fungerar, kommer inte de styrande hjälpa till med, även om de borde förstå, med den information de får.
Citera
2018-03-29, 17:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han fick ju besök i häktet och kunde instruera vederbörande.

Vad jag har förstått, så har han inte fått träffa någon annan än sin advokat obevakat. Och att HON (Betina) skulle ha hämtat minneskortet... Fast vad vet man heller, i och för sig, om varför M valde
just henne..? De KAN ha haft någon form av relation, det KAN till och med vara så illa att hon själv är medlem i något sadomasochistiskt nätverk... Hon ser ju väldigt härjad ut, och hennes rynkmönster i ansiktet ser liderligt ut.
Citera
2018-03-29, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Kanske inte irrationellt, kanske inte mot allt sunt förnuft, men nog finns det en ganska naiv sträng med i spelet. Jag tänker på hennes sista sms, där hon skriver att hon fortfarande är i livet, och att kaptenen serverar kaffe och bullar.........detta är just före dyket.

Jag vill påstå, att KW var en fruktansvärt genomgenuin människa, uppfostrad i en trygghet i vårt genomnaiva land, där alla kan göra allt, utan problem! Världen funkar inte så, tyvärr finns det undantag från den människosynen, PM är ett fatalt exempel. Det är djupt tragiskt att hon fick avsluta sitt unga liv på detta sätt.

Denna kunskap kan hanteras på två sätt, förnekelse eller insikt. Förnekelse innebär att detta skulle egentligen inte kunna hända, men har hänt ändå. Insikt innebär, för de som tror på en oskuldsfull värld ( NWO mm...), att allt och alla är eniga med varandra, ändrar sig och försöker VÄRDERA situationer i sitt liv.

Dagligen, nästan, blir kvinnor ( och män!), våldtagna i vårt oskuldsfulla och fredliga land. Det är nya tendenser, med de styrande försöker få det till att det "alltid" sett ut så här. Någon hjälp till insikt om hur världen fungerar, kommer inte de styrande hjälpa till med, även om de borde förstå, med den information de får.
Här handlar det om nåt väldigt ovanligt, nämligen en predator; en sexualsadist i kombination med psykopati och jag kan lova dig att det inte spelar nån roll att lägga det här fenomenet på nån politisk nivå.
Citera
2018-03-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här handlar det om nåt väldigt ovanligt, nämligen en predator; en sexualsadist i kombination med psykopati och jag kan lova dig att det inte spelar nån roll att lägga det här fenomenet på nån politisk nivå.

Är helt enig med dig om detta specifika fall, men jag ville lyfta fenomenet att en uppfostran i naivitet leder till en naiv inställning till livet, kort sammanfattat. Och det är helt klart politiskt betingat!

Tanken från min sida är att väcka debatt om vår verklighetsbild, om det kan rädda ett enda liv i framtiden, mot en predator, eller annan förövare, tycker jag att det är värt det!!! Vad tycker du?
Citera
2018-03-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad jag har förstått, så har han inte fått träffa någon annan än sin advokat obevakat. Och att HON (Betina) skulle ha hämtat minneskortet... Fast vad vet man heller, i och för sig, om varför M valde
just henne..? De KAN ha haft någon form av relation, det KAN till och med vara så illa att hon själv är medlem i något sadomasochistiskt nätverk... Hon ser ju väldigt härjad ut, och hennes rynkmönster i ansiktet ser liderligt ut.

"En timme varje vecka får han ta emot besök, tid som han får disponera mellan de personer som godkänts av polisen. Enligt uppgifter till BT är dessa personer dock begränsat till Madsens advokat Bettina Hald Engmark och Peter Madsens fru."

Jag vill bara påpeka att det smugglas ofantliga mängder av ex narkotika in innanför murarna. Och det är ju fullt möjligt att smuggla ut likaväl som in.

Knark tar inte mycket plats och det gör inte heller ett chip.
Citera
2018-03-29, 17:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Du har svårt med sociala signaler förstår jag som jämför Kims sms med naivitet. Ehh, finns stor humor i KW sms, men det kanske var svårt att förstå det. Din propaganda skulle innebära att människor ska värdera om dom ska gå ut ensamma öht. Det kan ingen köpa eftersom det inte passar in i detta fallet öht. Inte ens i närheten är du.
Citera
2018-03-29, 17:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Är helt enig med dig om detta specifika fall, men jag ville lyfta fenomenet att en uppfostran i naivitet leder till en naiv inställning till livet, kort sammanfattat. Och det är helt klart politiskt betingat!

Tanken från min sida är att väcka debatt om vår verklighetsbild, om det kan rädda ett enda liv i framtiden, mot en predator, eller annan förövare, tycker jag att det är värt det!!! Vad tycker du?

Håller med. Jag finner det extremt underligt, att dagens Politiskt Korrekta hållning har blivit, att vi ska lära våra barn naivitet..?! Jag kommer ihåg när jag var barn - i ett Sverige som var mycket, mycket tryggare än idag, OBS! Vi fick besök av poliser på lågstadiet minns jag, som varnade oss för pedofiler (OK de sa inte "pedofiler" utan "fula gubbar".) Kommer ihåg att polisen berättade om en incident, där två barn hade blivit lurade att följa med en man för att de skulle få se en killing t.ex.. Vi fick veta, att han dödade dem, men inte hur. Men idag ska man inte få varna sina barn eller unga döttrar, utan man ska säga åt dem att glatt följa med alla, och hoppa in i bilen när en man stannar och erbjuder dem skjuts..?

Citat:
Ursprungligen postat av sno
"En timme varje vecka får han ta emot besök, tid som han får disponera mellan de personer som godkänts av polisen. Enligt uppgifter till BT är dessa personer dock begränsat till Madsens advokat Bettina Hald Engmark och Peter Madsens fru."

Jag vill bara påpeka att det smugglas ofantliga mängder av ex narkotika in innanför murarna. Och det är ju fullt möjligt att smuggla ut likaväl som in.

Knark tar inte mycket plats och det gör inte heller ett chip.

Han är dock under betydligt värre övervakning nu i häktet med fullständiga restriktioner, än en intern som avtjänar sitt fängelsestraff efter avslutad rättegång och då alla överklagandemöjligheter är uttömda.

Hur skulle han ha kunnat behålla chipet så länge, menar du? Svalt det och letat rätt på det i sin avföring varje gång, och sedan svalt det igen..? Nä, jag tror inte att det går med dagens övervakning, häktespersonalen lär förhindra sådant.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-29 kl. 17:38.
Citera
2018-03-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu känner vi till en massa, då kände få till en massa saker om honom förutom de som haft intresse för u-båtar och raketer, de flesta hade aldrig ens hört talas om honom precis som vi hör talas om andra runt om i världen som sysslar med hobbies. Jag och många med mig hade aldrig hört något om honom eftersom artiklar och annat främst finns i diverse teknikmagasin

De från sjöräddningen t.ex. hade aldrig hört talas om Madsen.
Citera
2018-03-29, 17:43
Medlem
develis avatar
Citat:

Tanken är god men du kommer inte landa rätt i den här frågan.
Kombinationen psykopati och sexuell sadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå.

De här männen - det är inte ett kvinnligt fenomen i första hand - går inte att fostra bort.

Det är nämligen väsensskilt via det bedrägliga beteendet; det predatoriska om den specifika personen ämnar slå till bortom nattklubbar och horkvarter där det per automatik finns en riskfaktor alternativt en mörk park en sen kväll.

De här rör sig överallt, i dagsljus och är extremt manipulativa, som försäljare osv.
Det är tack och lov extremt ovanligt men sorry:
Det går inte att skydda sig emot mer än möjligen normalt tänk.
Vi kvinnor är redan fullmatade sen barnsben:
följ-inte-med-fula-gubben-som-bjuder-på-godis. Tänk på ditten och datten.

Nästa nivå vore ren paranoia alternativt utbildad för att ta hand om galningarna. Det blir ett överkrav.
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 17:47.
Citera
2018-03-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med. Jag finner det extremt underligt, att dagens Politiskt Korrekta hållning har blivit, att vi ska lära våra barn naivitet..?! Jag kommer ihåg när jag var barn - i ett Sverige som var mycket, mycket tryggare än idag, OBS! Vi fick besök av poliser på lågstadiet minns jag, som varnade oss för pedofiler (OK de sa inte "pedofiler" utan "fula gubbar".) Kommer ihåg att polisen berättade om en incident, där två barn hade blivit lurade att följa med en man för att de skulle få se en killing t.ex.. Vi fick veta, att han dödade dem, men inte hur. Men idag ska man inte få varna sina barn eller unga döttrar, utan man ska säga åt dem att glatt följa med alla, och hoppa in i bilen när en man stannar och erbjuder dem skjuts..?

Han är dock under betydligt värre övervakning nu i häktet med fullständiga restriktioner, än en intern som avtjänar sitt fängelsestraff efter avslutad rättegång och då alla överklagandemöjligheter är uttömda.

Hur skulle han ha kunnat behålla chipet så länge, menar du? Svalt det och letat rätt på det i sin avföring varje gång, och sedan svalt det igen..? Nä, jag tror inte att det går med dagens övervakning, häktespersonalen lär förhindra sådant.
Man är vuxen när man är 30 år och behöver självfallet inte likt ett barn varnas för faror av äldre vuxna, en stor andel av de kring 30 år har egna barn att lära om faror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in