2018-03-29, 11:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det finns inget mellan raderna ditt jävla spån.
Då är du fundamentalist. Vad falls, älskar Kennedy men bäst i världen är väl uppenbart sockrat? Tycker man det är man tämligen begränsad.
2018-03-29, 12:12
Avslutad
Omoh bara avstängd i 2 matcher..... . det är ej avsikten som ska bedömas. Det är utfallet av tacklingen som ska bedömas. Alltså dobbarna före i full kraft.. Borde vara 4-5 matcher
2018-03-29, 15:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Omoh bara avstängd i 2 matcher..... . det är ej avsikten som ska bedömas. Det är utfallet av tacklingen som ska bedömas. Alltså dobbarna före i full kraft.. Borde vara 4-5 matcher

Vem säger att det är utfallet av tacklingen som ska bedömas? Förutom okunniga kommentatorer då.

Låt säga att jag genomför en helt regelenlig glidtackling varpå motståndaren ramlar på mitt ben, fastnar med dobbarna i gräset och drar korsbandet, tar emot sig med armen på fel sätt och bryter handleden, samt dessutom råkar landa med huvudet på mitt knä så att han blir medvetslös. Är det utfallet av tacklingen som ska bedömas?

/feldgrau
2018-03-29, 15:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Är du seriös? Utfallet ska spela absolut noll roll. Tacklingen ska bedömas huruvida den är korrekt eller regelvidrig oavsett utfall.
2018-03-29, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vem säger att det är utfallet av tacklingen som ska bedömas? Förutom okunniga kommentatorer då.

Låt säga att jag genomför en helt regelenlig glidtackling varpå motståndaren ramlar på mitt ben, fastnar med dobbarna i gräset och drar korsbandet, tar emot sig med armen på fel sätt och bryter handleden, samt dessutom råkar landa med huvudet på mitt knä så att han blir medvetslös. Är det utfallet av tacklingen som ska bedömas?

/feldgrau
Enligt reglerna... Räcker att en spelare snubblar och bryter benet på motståndaren
2018-03-29, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är du seriös? Utfallet ska spela absolut noll roll. Tacklingen ska bedömas huruvida den är korrekt eller regelvidrig oavsett utfall.
Den är ju ej regelrätt tackling. Enligt reglerna så ska ej avsikten bedömas.. Följer bara reglerna. Kommer med hög kraft med dobbarna före är som ska bedömas. 4-5 matcher borde det vara
2018-03-29, 16:26
Medlem
anteri17s avatar
Varför är båda sidor så blåsta?

Utan att veta de exakta bedömningsgrunderna är varken skadan i sig helt avgörande eller helt irrelevant.

Skadan kan i sig vara en legitim bedömningsgrund, av flera. Öppna liksom en lagbok. Skadan kan dessutom utgöra mer eller mindre starkt bevis för tacklingens farlighet och kraft.

På samma sätt kan man av förklarliga skäl inte enbart se till skadans storlek.

Höj nivån.
2018-03-29, 17:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Jag har inte sett tackling som gav Kennedy I fyra matchers avstängning i fjol. Hur är straffet här jämfört med det?
2018-03-29, 17:42
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Enligt reglerna... Räcker att en spelare snubblar och bryter benet på motståndaren

Så för exempelvis varje korsband som går så bör närmaste motståndarspelare stängas av x antal matcher?
2018-03-29, 18:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Citera gärna reglerna som säger att utfallet av tacklingen är en parameter som bestämmer bestraffningen.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Varför är båda sidor så blåsta?

Utan att veta de exakta bedömningsgrunderna är varken skadan i sig helt avgörande eller helt irrelevant.

Skadan kan i sig vara en legitim bedömningsgrund, av flera. Öppna liksom en lagbok. Skadan kan dessutom utgöra mer eller mindre starkt bevis för tacklingens farlighet och kraft.

På samma sätt kan man av förklarliga skäl inte enbart se till skadans storlek.

Höj nivån.

Du kanske ska höja nivån och sluta kalla folk blåsta när du inte ens verkar ha läst regelboken?

/feldgrau
2018-03-29, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Så för exempelvis varje korsband som går så bör närmaste motståndarspelare stängas av x antal matcher?
Skrev jag ej
2018-03-29, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Citera gärna reglerna som säger att utfallet av tacklingen är en parameter som bestämmer bestraffningen.

Du kanske ska höja nivån och sluta kalla folk blåsta när du inte ens verkar ha läst regelboken?

/feldgrau
Bara kolla sändningar så säger de så... Men alla experter kanske har fel.... Bevisa att det är avsikten som bedöms

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in