2018-03-29, 14:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Man undrar hur noga man undersöker en sån "fånge" (har inget bra ord) i Danmark? Undersöker dom tex munn, näsa, innvortes etc? Typ en sån dom gjorde på Saddam Hussein när dom fångade honom.
Frågan om det.. tror absolut man kan sluka nåt så minimalt. Men han lär få problem sen. Polisen tjatar ju om minneskort så de lär nog ha varit på alerten där.
Men det är ju lätt att missa innan häktning kanske.
Citera
2018-03-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, det är ju avgörande bevis. Sånt kan man inte dra fram under pågående rättegång utan att försvaret känner till det.
Går att använda ny bevisning om det framkommer uppgifter under pågående rättegång, nya vittnen som dyker upp eller saker som hittas
Citera
2018-03-29, 15:00
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen fanns inte på plats när Madsen sattes i land. Däremot räddningshelikopter inkl läkare. Madsen älgade mycket riktigt snabbt över en gräsmatta men blev tillbakaropad av räddningspersonalen som ville prata med honom (dom visste att polisen var på väg). Dom och läkaren pratade med honom fram tills dess att polisen anlänt.

Så visst kan han ha trampat ner det i gräset någonstans.
Ja, som det verkar så hade han tid. Men polisen måste väl rimligen ha tänkt i samma banor och gjort en grundlig undersökning både av fritidsbåten och landstigningsplatsen?
Citera
2018-03-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har du rätt i - han blir kvar bakom en båt en stund på bryggan där han kliver i land. Men då har han nog de andra rätt i ryggen inom synhåll? Däremot gör han en sväng på gräsmattan så helikoptern får styra in honom på rätt köl enligt förhör - han tycks tro att det är bara att dra.
Den där som drog upp honom ur vattnet borde kolla sin båt för han bad väl om att få vara i fred en stund? Sörja ubåten typ.
Söka via det datumet vore nog bäst för det är ju direktrapportering?

Nej - det hoppar direkt till helikoptern. Men det är ju ruggit suspekt om han låtsas pyssla med skon bakom båten? Stoppar han ner nåt där när han inser pådraget??
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-det-sagde-peter-madsen-lige-efter-ubaaden-sank

Kanske petade han ner minneskortet någonstans i polisbilen han åkte i? Skulle inte heller förvåna mig. Tror han inte ville bli av med det och behöll det så länge han vågade.
Citera
2018-03-29, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han ena sko var oknuten ser man när han lämnar båten (och nästan snubblar) så suspekt vet jag inte.
Men jag tror att pådraget (polis på plats eller ej) förvånade honom.
Det kan han allt ha fixad med på båten dvs knutit upp och arrangerat. Att han försöker dra är en sak, tjat om hem till fru och katt, men att han inte fattar vidden det tror jag inte. Faran att bära på sig alltså.
Citera
2018-03-29, 15:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Går att använda ny bevisning om det framkommer uppgifter under pågående rättegång, nya vittnen som dyker upp eller saker som hittas
Naturligvis, men det var inte det jag skrev.
Citera
2018-03-29, 15:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frågan om det.. tror absolut man kan sluka nåt så minimalt. Men han lär få problem sen. Polisen tjatar ju om minneskort så de lär nog ha varit på alerten där.
Men det är ju lätt att missa innan häktning kanske.
Jo, detta var precis min poäng. Efter häktning så har de nog haft koll på allt.
Citera
2018-03-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske petade han ner minneskortet någonstans i polisbilen han åkte i? Skulle inte heller förvåna mig. Tror han inte ville bli av med det och behöll det så länge han vågade.

Enligt läkaren som pratade med honom ryckte Madsen till när polisen kom och framförallt när dom häktade honom på studs. Har han "tappat" minneskortet borde det varit där eller på väg till/i polisbilen.

Tror det var först när polisen anlände han blev riktigt orolig. Han hade tänkt promenera hem ...
Citera
2018-03-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det var inte så jag skrev. Jag skrev att det endast är NI två som beskriver det som att alla andra "helgonförklarar" Kim, vilket ingen gör. Att ni tar till sådana brösttoner är ju enbart för att berättiga ert eget smutskastande av offret, det du kallar "nyanserad bild". Det är märkligt att ni två tror er känna till mer om Kim än vad vänner och anhöriga gör. Och nu tog du upp en mild variant som jag inte hade brytt mig om att du skrivit. Det är inte sånt som räknas som smutskastning. Nu är du ute och cyklar. Hon skrev intressanta reportage om alla möjliga typer av människor, även sådana med udda intressen som vampyrism. Beskriver deras tankar, känslor och åsikter om det de sysslar med. Är ju inte så att hon själv vill förmedla att det här "är kul, det borde andra satsa på", tvärtom hon beskriver dem så folk som inte vet något om detta udda fenomen ska få veta och förstå lite mera. Kunskap är bättre än okunskap, för okunskap ger ofta fördomar och obefogad rädsla. De flesta människor intresserar sig faktiskt för att veta mer om världen utanför, förstå olika företeelser, få en inblick i hur andra lever och fungerar. Det tillhör liksom den naturliga nyfikenheten som gör att man vill förkovra sig i nya kunskaper. Så funkar det för de flesta. Angående mänskliga rättigheter så borde du läsa på lite om FN:s regler, t.ex. Alla människor är lika mycket värda. Mänskliga rättigheter gäller lika för alla människor. Det handlar om upplysande reportage, fakta om något ovanligt som vissa sysslar med. Det är ju för fan inte hon själv som anser det som något behagligt. Hon beskriver återigen om en liten minoritet som sysslar med något de flesta anser som udda men vill då få fram hur dessa utövare själva betraktar och känner inför sitt intresse. Du får det att låta som att hon själv uppmanar folk att börja med knivskärningar, du fattar inte innehållet. Hon är journalist som beskriver en speciell företeelse som säkert är intressant läsning för många som inte har en aning om vad det är.
Nu kommer du med det här ingen, hur många hundra gånger har du skrivit om Kims "riskabla" beteende, att möta Madsen i ubåten. Har inget annat svar än att du hela tiden verkar missa moderatormeddelandet du får upp varje gång du skriver inlägg, d.v.s det här:
Ämnet ”Var Kim Wall oförnuftig som gav sig ut på en ubåtsfärd ensam med en främmande man” och liknande ämnen kring kvinnors riskbeteenden, kan nu anses vara uttömda. Nu går vi vidare med andra frågeställningar.
Fortsatta diskussioner kring detta tas i en separat tråd i ett annat delforum med en generell frågeställning om vilka risker kvinnor tar i arbetet och på fritiden samt vilka konsekvenser ett sådant riskbeteendet kan medföra.

Merwinna försökte föreslå i början att Kim kanske hade ett sexuellt intresse gentemot Madsen. Att hon blev kittlad och såg detta som sin sista chans innan avfärden till Kina.

Då jävlar fick hon en tsunamivåg av fördömanden på sig. Innehållet av dessa löd ungefär som så att Kim minsann var mycket yngre än Maden, hon hade utbildning, hon hade pojkvän, Madsen var ful och Kim vacker.

Alltså en tsunamivåg av FÖRDOMAR angående hur en yngre kvinnas sexualitet borde se ut enligt regelboken – enligt er feminister..

Nu skriver du att Kim själv ville motverka den här sortens fördomar och fördömanden.

Hon ville sprida ”kunskap” om vampyrer.. och andra avvikanden. Så att vi vanliga dödliga skulle förstå oss på dessa kufar och inte vara rädda i onödan.

Och här vill jag skicka dig en tanke om att Kim faktiskt inte hade en ANING om huruvida dessa mentalt störda människor som ansåg sig vara vampyrer är farliga eller ej. Därför anser jag att det sådana när journalister sysslar med är propaganda genom man försöker normalisera något som inte kan betraktas som normalt - utan en störning.

Dessutom står det inte ett ord i FN:s stadgar angående vampyrers lika värde.
Citera
2018-03-29, 15:17
Medlem
En hund som är van vid att söka, om den får lukta på ett minneskort skulle inte den klara att hitta ett ev. gömt sådant!
Citera
2018-03-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Eller tappat det när han klev ur - med foliefilten i händerna hela tiden..
Citera
2018-03-29, 15:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt läkaren som pratade med honom ryckte Madsen till när polisen kom och framförallt när dom häktade honom på studs. Har han "tappat" minneskortet borde det varit där eller på väg till/i polisbilen.

Tror det var först när polisen anlände han blev riktigt orolig. Han hade tänkt promenera hem ...[/b]

Presis,derför tror jag han hadde minneskortet i fickan vid det här laget.

Plötsligt kommer polisen. Hur reagerar et ondsinnat barn i en sån situation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in