2018-03-29, 10:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har inte rört till det alls. Det kvittar för mig ifall rätten anser honom vara tillräckligt frisk för att dömas till fängelse. Sjuk i huvudet är han i vilket fall som helst.

Jag har svårt att se att någon i hela världen skulle anse honom vara fullt frisk.
Du rör direkt iom den inledande frågan om han är frisk eller sjuk. Det handlar om ansvarsfrågan i en aktuell handling.
Därav förtydligande.

PM är fullt medveten vad han gjort, det är aktiva val.
Så oavsett om du anser att han är sjuk i huvudet så kan vem som helst - och med all rätt - peka med full hand mot aset.

Han har således fullt medvetet torterat Kim för sitt eget höga nöjes skull.
Citera
2018-03-29, 10:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ska också försöka uttrycka mig så att du fattar:

Vad FAN vet du om vad förtroendet mellan Madsen och hans försvarsadvokat bygger på?
Bettina själv uttryckte det så att hon inte ville berätta "varför" Madsen valde just henne gentemot hundratals andra lämpliga kandidater.

Att just DITT förtroende gentemot DIN ev försvarsadvokat skulle bygga på professionalism behöver inte betyda ett skit när det gäller Madsens sätt att tänka. Han kan lika väl ha valt henne för att hon gillade katter gentemot hundar.

Och OM det var så att förtroendet byggdes endast på "professionellt förhållningssätt" då skulle ju klienter/patienter inte byta försvarsadvokat/terapeut. Eller menar du att vissa advokater INTE har professionellt förhållningssätt till sina klienter och deras berättelser?
Vad fan vet du för att bolla tillbaka frågan?
PM har valt helt på sina egna premisser - däremot ser jag dina spekulationer som fullständigt långsökta.
Jag gav exempel utifrån hennes ämbete, du tog ditt rätt ur luften.
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 10:13.
Citera
2018-03-29, 10:11
Medlem
Jaså, PM har varit i Norge åxo, på "uppdrag". Det förvånar mig inte alls. Han gillar att röra på sig, och har nog inte ens sagt ordet ubåt i Spanien och Danmark. Han var nog på jakt, och storyn om Madsen tar nog ett par år att överblicka. Mkt kan han anklagas för, men brist på energi har han inte. Det har väl försvunnit diverse kvinnor nära Madsens danska farvatten åxo...
Citera
2018-03-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I princip alla som det skrivs artiklar om är kufar på olika sätt allra helst om de är konstnärer, bygger westernhus, ägnar sin tid åt att rädda orangutanger, bestiger berg, bygger egna raketer skulle liksom inte bli något intressant om det skulle göras porträtt av någon som går till jobbet inom hemtjänsten, kommer hem och äter och tittar på Farmen för att nästa dag göra samma sak.

Jag håller återigen inte alls med. Möjligtvis med liten reservation för hur vi tolkar ordet kufar..

Jag finner "vardagskufarna" som de mest intressanta. Typ gubben i stugan:

https://www.oppetarkiv.se/video/1146717/gubben-i-stugan

Förstår inte vitsen med att agera talesman för mentalt sjuka som vill påpeka "sina rättigheter" - exempelvis dessa kufar som tror sig vara vampyrer...
Citera
2018-03-29, 10:26
Medlem
Citat:
Jag håller återigen inte alls med. Möjligtvis med liten reservation för hur vi tolkar ordet kufar..

Jag finner "vardagskufarna" som de mest intressanta. Typ gubben i stugan:

https://www.oppetarkiv.se/video/1146717/gubben-i-stugan

Förstår inte vitsen med att agera talesman för mentalt sjuka som vill påpeka "sina rättigheter" - exempelvis dessa kufar som tror sig vara vampyrer...
Vad just du finner intressant är inte representativt för vad som är säljande det människor vill läsa om är något som inte är deras egna vardag där ingår vad du kallar vardagskufar, de som gjort något enastående, de som genomgått något som förändrat liv, de som skapt något, de som har en annorlunda livsstil vanliga medel-människor utan några speciella hobbys eller annat är inte intressant
Citera
2018-03-29, 10:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaså, PM har varit i Norge åxo, på "uppdrag". Det förvånar mig inte alls. Han gillar att röra på sig, och har nog inte ens sagt ordet ubåt i Spanien och Danmark. Han var nog på jakt, och storyn om Madsen tar nog ett par år att överblicka. Mkt kan han anklagas för, men brist på energi har han inte. Det har väl försvunnit diverse kvinnor nära Madsens danska farvatten åxo...

Han har visst det. Strök rundt med nån öststatstjei om jag inte minns fel. Jag fylls av vrede bara vid tanken på att han satt sina ben på mitt fosterland.
Citera
2018-03-29, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
NÄ. Verkligen inte. Jag är bara emot ett par saker när det gäller brottsoffer:

- döda offer blir inte automatiskt genomgoda bara därför att de råkar vara döda
- om brottsoffret har betett sig helt mot allt sund förnuft, måste man få påpeka detta - trots att personen ifråga är död
- om man påpekar att brottsoffret har betett sig irrationellt och icke konsekvent så "ursäkter" man inte själva gärningen. Det förklarar snarare "varför" just hen råkade illa ut.

I detta fall anser jag att Kim inte var helt utan fel och brister. Vidare anser jag att Kims karaktärsdrag att vara intresserad av kufer - snarare än att ta avstånd från dem och försöka undvika dem - bidrog till hennes öde.

Och sist men inte minst: inte "förtjänade" hon att bli mördad/styckad/lemlästad/torterad/skändad för det. Det bara förklarar varför tjejen som blev misstänksam och inte ens svarade till telefon när Madsen ringde undvek att bli styckad.

Ni andra som anser att "allt beror på slumpen" har rätt till era åsikter. Och jag har rätt till mina.
Så CS som hon redan intervjuat innan anser du vara en hög kufar likaväl?
Artikeln handlade nämligen om rymdkapplöpningen dem emellan och inte PM specifikt. Kim har inte betett sig varken irrationellt eller gjort nåt mot allt sunt förnuft.

För övrigt generaliserar du grovt. Brottsoffer görs inte till änglar per automatik. Däremot förtjänar ingen ett sånt öde som de går till mötes oavsett vad de är för person.
Citera
2018-03-29, 10:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så CS som hon redan intervjuat innan anser du vara en hög kufar likaväl?
Artikeln handlade nämligen om rymdkapplöpningen dem emellan och inte PM specifikt. Kim har inte betett sig varken irrationellt eller gjort nåt mot allt sunt förnuft.

För övrigt generaliserar du grovt. Brottsoffer görs inte till änglar per automatik. Däremot förtjänar ingen ett sånt öde som de går till mötes oavsett vad de är för person.
Presis,lagen skyddar även dom som inte är innsatta i Magdalena Ribbings böcker om etikett.
Citera
2018-03-29, 10:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Han har visst det. Strök rundt med nån öststatstjei om jag inte minns fel. Jag fylls av vrede bara vid tanken på att han satt sina ben på mitt fosterland.
Han var på tur och grät över de övergivna lokomotiven som väntade på att återfå sin forna glans men som kapades i bitar. So sad story.

Kapar man en människa är det inte lika ledsamt enligt PM.
Citera
2018-03-29, 10:54
Medlem
Citat:
Vad fan vet du för att bolla tillbaka frågan?
PM har valt helt på sina egna premisser - däremot ser jag dina spekulationer som fullständigt långsökta.
Jag gav exempel utifrån hennes ämbete, du tog ditt rätt ur luften.

Jag ska ”bevisa” hur du ”diskuterar” olika alternativ här i tråden. Hur du gissar ”bättre än vi andra”.. och hur öppen och flexibel du är att tänka utanför din lilla box.

Jag skrev:

”han kanske kände till att hon var ”likasinnad””

Du undrade:

”Vad skulle en advokat kunna tillföra gentemot aktuell bevisning utifrån sin sexuella läggning”

Jag påpekade att ingen advokat kan trolla med knäna angående bevisningen, men att:

”Det är väl solklart att det känns lättare för Madsen att prata med en människa som är ”likasinnad””

Men detta anser du vara totalt ovidkommande.

Förtroende byggs via professionellt förhållningssätt och erfarenhet - inte på bas av hur man kn*llar.

Jag vill påpeka för dig att ovanstående är din åsikt – ingen fakta. Du VET ingenting om ifall det verkligen förhåller sig så i verkligheten. Men du anser att det borde vara så. Punkt. Och är inte öppen att diskutera något annat. Den som tänker annorlunda ska hålla käften.

Ändå vet vi att i verkligheten köper folk dyra lägenheter – inte pga ”fakta” - utan pga den känsla köparna får när de kliver in innanför tröskel. Det är just därför man använder bl.a. dofter och levande ljus och home styling. För det är inte ”fakta” som avgör – utan hur det ”känns”.

Samma sak när det gäller terapeuter. Den ena kan vara hur erfaren och duktig som helst, men patienten hyser inget förtroende för henne pga någon – för dig – ovidkommande detalj. Typ att hon inte är gift, har rött hår, kör Mercedes etc.

Om vi nu VET att även helt normala människor agerar utifrån sina känslor – ej fakta – varför skulle dessa onormala människor agera enbart pga fakta?

Rätten anser ändå att förtroendet mellan den tilltalade och hans advokat är så viktigt att han har rätt att byta om han inte är nöjd. TROTS att advokaten skulle ha ”professionellt förhållningssätt” gentemot sin klient.

Detta är i alla fall FAKTA som du inte kan ändra på hur mycket du än sen inte skulle hålla med.
Citera
2018-03-29, 10:55
Medlem
Citat:
Han var på tur och grät över de övergivna lokomotiven som väntade på att återfå sin forna glans men som kapades i bitar. So sad story.

Och den här människan förväntar du dig fatta sina beslut baserade "enbart på fakta"
Citera
2018-03-29, 10:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Ha, ha ja han gråter ju så lett Madsen. Bara så synd att han gråter på fel ställen. Man kan ju undra hva han skrattar åt? Schindlers list? Titanic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in