Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vad fan vet du för att bolla tillbaka frågan?
PM har valt helt på sina egna premisser - däremot ser jag dina spekulationer som fullständigt långsökta.
Jag gav exempel utifrån hennes ämbete, du tog ditt rätt ur luften.
Jag ska ”bevisa” hur du ”diskuterar” olika alternativ här i tråden. Hur du gissar ”bättre än vi andra”.. och
hur öppen och flexibel du är att tänka utanför din lilla box.
Jag skrev:
”han
kanske kände till att hon var ”
likasinnad””
Du undrade:
”Vad skulle en advokat kunna tillföra gentemot aktuell
bevisning utifrån sin sexuella läggning”
Jag påpekade att
ingen advokat kan trolla med knäna angående
bevisningen, men att:
”Det är väl solklart att det känns
lättare för Madsen att prata med en människa som är ”
likasinnad””
Men detta anser du vara
totalt ovidkommande.
”
Förtroende byggs via professionellt förhållningssätt och erfarenhet - inte på bas av hur man kn*llar.
Jag vill påpeka för dig att ovanstående är
din åsikt – ingen fakta. Du VET ingenting om ifall det verkligen förhåller sig så i verkligheten. Men du anser att det borde vara så. Punkt. Och är inte öppen att diskutera något annat. Den som tänker annorlunda ska hålla käften.
Ändå
vet vi att i verkligheten köper folk dyra lägenheter – inte pga ”fakta” - utan pga den känsla köparna får när de kliver in innanför tröskel. Det är just därför man använder bl.a. dofter och levande ljus och home styling. För det är inte ”fakta” som avgör – utan hur det ”känns”.
Samma sak när det gäller terapeuter. Den ena kan vara hur erfaren och duktig som helst, men patienten hyser inget förtroende för henne pga någon – för dig – ovidkommande detalj. Typ att hon inte är gift, har rött hår, kör Mercedes etc.
Om vi nu VET att
även helt normala människor agerar utifrån sina känslor – ej fakta – varför skulle dessa onormala människor agera enbart pga fakta?
Rätten anser ändå att förtroendet mellan den tilltalade och hans advokat är så viktigt att han har rätt att byta om han inte är nöjd. TROTS att advokaten skulle ha ”professionellt förhållningssätt” gentemot sin klient.
Detta är i alla fall FAKTA som du inte kan ändra på hur mycket du än sen inte skulle hålla med.