2018-03-28, 22:47
Medlem
Bymyselfs avatar
Det luktar bränt 🙄!
2018-03-28, 22:57
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
You don´t say ...

Vilken FB? Länk?

Då skulle det alltså vara (minst) ANDRA gången som just HON kommer i precis rätt tid för att upptäcka en mindre brand i källaren, larma och bli dagens stora hjältinna.

Vi talar om en dokumenterat förståndshandikappad kvinna med bedömd avsaknad av konsekvensanalys som gått över gränser och begått brott innan, som ligger i konflikt med många, som skapar drama, är under stark press & stress och som skriker efter uppmärksamhet.

Det här luktar obehagligt lång väg.

Kan det verkligen vara så? Att hon söker uppmärksamhet och kan gå så pass långt att tända på något bara för att kunna bli hjältinna för dagen. Herre min skapare om så är fallet. Detta säger ju bara hur jävla långt hon kan gå för att få stå i centrum och bli klappad på axeln och någon säger "detta gjorde du bra, vad duktig du är" Snälla, gå och panta burkar och skänk pengarna till rädda barnen istället, då tycker iaf jag att du är duktig.
2018-03-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Kan det verkligen vara så? Att hon söker uppmärksamhet och kan gå så pass långt att tända på något bara för att kunna bli hjältinna för dagen. Herre min skapare om så är fallet. Detta säger ju bara hur jävla långt hon kan gå för att få stå i centrum och bli klappad på axeln och någon säger "detta gjorde du bra, vad duktig du är" Snälla, gå och panta burkar och skänk pengarna till rädda barnen istället, då tycker iaf jag att du är duktig.
OM det som länkats och påståtts i tråden är sant så har hon vid minst två tillfällen varit "först på plats" vid småbränder i källaren. Dessutom talas det om en tredje brand i ett hus hon bodde i förr.

Cajwar får gärna länka till Facebookinlägget ifråga. För att ge oss lite mer kött på benen i detta.
2018-03-29, 08:47
Medlem
Att hon bara orkar hålla på, men hon sitter väl snart i rätten igen och skyller på andra ist för att stå för det hon gjort. Dramat bara fortsätter 😂
2018-03-29, 09:00
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
Att hon bara orkar hålla på, men hon sitter väl snart i rätten igen och skyller på andra ist för att stå för det hon gjort. Dramat bara fortsätter 😂

Vad tror ni kan ändra hennes beteende? Så länge hon förnekar allt hon stått till svars för så lär hon ju inte ändra sig då hon inte tror hon gjort något fel
2018-03-29, 09:14
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Vad tror ni kan ändra hennes beteende? Så länge hon förnekar allt hon stått till svars för så lär hon ju inte ändra sig då hon inte tror hon gjort något fel

Terapi. As simple as that.
2018-03-29, 09:21
Medlem
Tessan Lindgren Kvick
20 tim ·
Vafan. Igen va äre med de som gör detta 😮svart rök tydligen stor brand. Jag ringde 112 direkt

Länk: https://www.facebook.com/terese.lindgren.16
2018-03-29, 09:26
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajwar
Tessan Lindgren Kvick
20 tim ·
Vafan. Igen va äre med de som gör detta 😮svart rök tydligen stor brand. Jag ringde 112 direkt

Inte offentligt delad antar jag, för jag ser den inte.
2018-03-29, 09:41
Medlem
Nej bara för hennes vänner ser jag nu!
2018-03-29, 09:56
Medlem
Citat:
Tessan Lindgren Kvick
20 tim ·

Citat:
Nej bara för hennes vänner ser jag nu!
Bra. Tack. Tess räddar dagen. Igen.

Någon typ av teknisk undersökning borde väl göras i samband med brand i ett bostadshus antar jag. Hoppas polisen knackar dörr och frågar alla (särskilt henne) vad de gjorde vid tiden för branden.
2018-03-29, 10:14
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Bra. Tack. Tess räddar dagen. Igen.

Någon typ av teknisk undersökning borde väl göras i samband med brand i ett bostadshus antar jag. Hoppas polisen knackar dörr och frågar alla (särskilt henne) vad de gjorde vid tiden för branden.
Borde ju ligga i hyresvärdens intresse att gå till botten med det här i och med att det är andra gången på kort tid! Vad kan straffet vara för något sånthär förutom att man åker ut med huvudet först från sin lägenhet?

Edit: Kom på att jag kunde googla. Att starta en brand där många kan drabbas kan leda till livstids fängelse. Nu är ju inte så många drabbade men många kan ju faktiskt bli just drabbade! Jag är inte så bra på att tolka lagar men någon annan kanske är?
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-03-29 kl. 10:19.
2018-03-29, 11:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Borde ju ligga i hyresvärdens intresse att gå till botten med det här i och med att det är andra gången på kort tid! Vad kan straffet vara för något sånthär förutom att man åker ut med huvudet först från sin lägenhet?

Edit: Kom på att jag kunde googla. Att starta en brand där många kan drabbas kan leda till livstids fängelse. Nu är ju inte så många drabbade men många kan ju faktiskt bli just drabbade! Jag är inte så bra på att tolka lagar men någon annan kanske är?

Livstid krävs det mycket för att få. Då ska nog ett antal människor ha dött. Så här står det i Wikipedia om anlagda bränder.

Citat:
]Mordbrand är ett så kallat allmänfarligt brott som innebär en avsiktligt anlagd brand som hotar liv, hälsa eller egendom. Mordbrand innefattar uppsåtliga bränder av hus, bilar, gräsmattor och skogar. Det skiljer sig från allmänfarlig vårdslöshet genom uppsåtet, och från skadegörelse genom graden av allmänfara. Mordbrand är ett förhållandevis vanligt brott.

Citat:
Mordbrand utförs ofta av personer med psykisk problematik eller drogproblem.

Citat:
Psykiska diagnoser som förekommer bland vuxna mordbrännare innefattar, förutom pyromani och drogmissbruk, schizofreni (omkring 10 % dömda mordbrännare), utvecklingsstörning, personlighetsstörning (i synnerhet antisocial och borderline), och, mera anekdotiskt, depression, ångeststörningar, ADHD, och demens.[3]

Citat:
1 § Om någon anlägger brand, som innebär fara för annans liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av annans egendom, döms för mordbrand till fängelse, lägst två och högst åtta år.'Är brottet mindre allvarligt, döms till fängelse, lägst ett och högst tre år. Lag (1993:207).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mordbrand

Hon hlr definitivt till den typen som skulle kunna starta bränder om man utgår från den här artikeln och just detta brott har en osedvanligt hög andel kvinnor som utför det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in