Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...
Känns lite märkligt att någon i total avsaknad av intellektuell vidd och rörlighet tar till de argument du framför, i syfte att försöka förminska en annan skribent. Det ter sig mycket patetiskt men visar också på en människa med avsaknad av självinsikt, som med sådana argument får alla andra skribenter att framstå som hur kloka som helst.
Du kan inte utmana dina förutfattade meningar och förstockade tankemönster i detta mordfall och därmed aldrig öka den mentala flexibiteten. Det är alldeles stendött.
Spelar ingen roll att allt talar mot Madsen, det går inte in.
Jag tycker att det låter väldigt otäckt när du med tyngd beskriver hur du känner igen dig i Madsen, i
massor t.o.m skrev du. Du har ju låtit oss förstå att du verkar känna en stark gemenskap med honom och hans sätt att vara. Nästan som att du identifierar dig med honom.
Varför blandar du in din egen hårddisk och att det skulle kunna finnas saker att hitta där om "någon vill dig ont?" Så länge man inte har något olagligt material i datorn eller är misstänkt för något allvarligt så behöver man ju inte oroa sig. Är du kanske orolig för det "negativa urval" du skrev om som kan finnas på din dator, så bör du kanske ta dig en tankeställare.
Du känner ju ändå igen dig i Madsen i massor, som du skrev. Själv skulle jag inte bry mig ett skit om någon gick igenom min dator, finns inget där att dölja.
När polisen i Madsens dator hittar extrema filmer med tortyr, sexualsadism, halshuggningar, kvinnor som bränns ihjäl, kvinnor som lemlästas och dödas på riktigt, kvinnor som binds fast, torteras, knivskärs och får halsen avskuren - då är det inte "lite otur" eller att "någon vill honom ont" utan det är ett bevis för hans perversa lustar. Det som tänder honom sexuellt, det som han längtar efter.
Filmer som visar samma extrema tortyr som han utsatte Kim för - då är det inte bara ett "oturligt sammanträffande". Det kanske t.o.m du förstår? Det gör du nog men du intalar dig något annat.
Det var dessa filmer han hade i massor och Kim blev lemlästad precis som kvinnorna i dessa filmer.
Det är inte otur eller en tillfällighet att Madsen har dessa filmer, det förstår alla.
ALLA förstår sammanhanget och sambandet.
INGEN normal människa samlar på sig såna extrema filmer, bara någon som är extremt sexuellt avvikande med förkärlek till tortyr, att spetsa kvinnans kropp och att skära halsen av en henne.
Som Madsen gjorde med Kim. Endast en imbecill dåre kan tro något annat.
Sådana filmer han blivit upphetsad av och fått inspiration av får normala människor att få kraftig ångest, att kräkas, att få panik, bli chockade och springa därifrån.
Därför känns det jävligt obehagligt när du försvarar Madsens alla lögner om filmerna och framförallt känns det, rent ut sagt, ruskigt skrämmande, obehagligt och oroväckande när du "känner igen dig i Madsen i
massor". Som i ett manus till en riktigt skrämmande skräckfilm...