2018-03-28, 21:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Moa hade ingen frånvaro på vårterminen ! I vart fall ingen anmärkningsvärd !.Sjuk blev hon under sommarlovet.
Har bara skummat i genom alla inlägg.Jag vill säga att det var H som var drivande i att barnen skulle ha hemundervisning.

Hanna ville att barnen skulle ha hemundervisning. Det var alltså inte Oskar som försökte isolera och kontrollera dem. Huvaligen va smutskastad karln har blivit.
Citera
2018-03-28, 21:34
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fy tusan, det där skulle man inte ha bildgooglat på. Var det Hanna som skulle varit drabbad?
MRSA är framför allt farligt för personer med redan nedsatt immunförsvar och om man tex är nyopererad eller har öppna sår. Tex inskrivna på sjukhus. Då kan man få väldigt svårbehandlade infektioner.
Det finns bärare som inte är påverkade av sin MRSA alls. Och som inte vet om att de har MRSA.
MRSA finns på många ställen i samhället. Är tyvärr inte så ovanligt längre.
Vanligare utomlands.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-28 kl. 21:36.
Citera
2018-03-28, 21:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Fy tusan, det där skulle man inte ha bildgooglat på. Var det Hanna som skulle varit drabbad?

Hanna ? Hon är död. Om hon så hade drabbats av en ilsken, återkommande cancer eller MRSA - så är hon oförklarligt död. Hennes stackars barn är också döda - obarmhärtigt mördade....
Citera
2018-03-28, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Yepp. Två trådsanningar. Elli09 och inväntar med spänning den andra från Remark.

Jag undrar mest över varför det aldrig blivit en trådsanning att föräldrarna var överens om att hemundervisning var det bästa för barnen utifrån rådande omständigheter. Finns det egentligen något som talar emot detta? Ja, förutom några i tråden som påstår sig veta annorledes.
Citera
2018-03-28, 21:53
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hanna ? Hon är död. Om hon så hade drabbats av en ilsken, återkommande cancer eller MRSA - så är hon oförklarligt död. Hennes stackars barn är också döda - obarmhärtigt mördade....

Du får ursäkta mig, men jag förstår inte ditt inlägg. Jag har ganska bra koll på trådämnet. En sån sak skulle jag inte ha missat förstår du. Men jag vet inte om det var så obarmhärtigt faktiskt.
Citera
2018-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack för info! Då var Moas frånvaron bara en trådsanning.

Verkligen intressant att H mest ville få hemundervisning! Varför tror du det?
Ändå höll skolan mesta kontakten med O. Vet du varför?
Känner du henne direkt eller via O? Dina inlägg speglar ofta O så därför frågan.

Jag fick för mig att det stod i en tidning att båda barnen hade frånvaro innan hemundervisning. Det är kanske det någon här syfter på?
Citera
2018-03-28, 21:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag undrar mest över varför det aldrig blivit en trådsanning att föräldrarna var överens om att hemundervisning var det bästa för barnen utifrån rådande omständigheter. Finns det egentligen något som talar emot detta? Ja, förutom några i tråden som påstår sig veta annorledes.

Vaket Frank ! Två föräldrar var alltså, enligt ett brev - överens om att besöka dom sälla jaktmarkerna - tillsammans med sina barn. I tråden har det då och då getts uttryck för nån sorts förståelse för detta....
Men, som du ställer frågan - fanns en överenskommelse för hemundervisning... Vilka innefattades då av överenskommelsen ? Skolan, O, H, A, M ? Hela kvintetten - eller bara delar därav..
Citera
2018-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Moa hade ingen frånvaro på vårterminen ! I vart fall ingen anmärkningsvärd !.Sjuk blev hon under sommarlovet.
Har bara skummat i genom alla inlägg.Jag vill säga att det var H som var drivande i att barnen skulle ha hemundervisning.

Det här förstår jag inte. Föräldrarna kontaktade skolan i juni att Moa blev sjuk. Pianolektionerna blev inställda och man angav sjukdom som orsak. Det var i maj. Hur kan M har blivit sjuk under sommarlovet? Och när man ser symptom hos sitt barn, så är väl inte riktig hemundervisning det alla första man tänka på. Att man dra i gång det innan ett läkarintyg är på plats som kommer då 2 månader senare, tycker jag är konstig.

Jag har funderat mycket över det du skrev, som tidigare, att det var H som var mest orolig för barnas sjukdom. Och nu säger du att det är H som drev på hemundervisning. Vet du varför?

Förstår jag dig rätt att du eller någon du känner som kände familjen inte såg något tecken som helst att någon av föräldrarna skulle ha en depression? Så OH jobbade hela 2017 som vanlig, förutom de 10% han drog ned i sluten av november? Ingenting på jobben som kunde ha varit pressande?
Citera
2018-03-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein

Hur vet du att de varit överens att hemundervisning var det bästa ?! Vad som händer bakom lykta dörrar vet ingen inte ens anhöriga.Vad som sägs och görs utåt är kanske inte hela sanningen.Jag tror jag skrev någon gång i början på tråden att många ifrågasatte både sjukdom och hemundervisning på grund av att det märktes inget utåt på töserna mer en att Agnes kunde vara lite hängig och glåmig.Men vilka tonåringar är inte det ?
Det är bra att skolan och deras handhavande i denna fråga utreds och det kommer med största sannolikhet fler utredningar !
Citera
2018-03-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vaket Frank ! Två föräldrar var alltså, enligt ett brev - överens om att besöka dom sälla jaktmarkerna - tillsammans med sina barn. I tråden har det då och då getts uttryck för nån sorts förståelse för detta....
Men, som du ställer frågan - fanns en överenskommelse för hemundervisning... Vilka innefattades då av överenskommelsen ? Skolan, O, H, A, M ? Hela kvintetten - eller bara delar därav..

Det var säkert inget någon önskade, utan ett nödvändigt ont. På grund av sjukdom.
Citera
2018-03-28, 22:09
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att de varit överens att hemundervisning var det bästa ?! Vad som händer bakom lykta dörrar vet ingen inte ens anhöriga.Vad som sägs och görs utåt är kanske inte hela sanningen.Jag tror jag skrev någon gång i början på tråden att många ifrågasatte både sjukdom och hemundervisning på grund av att det märktes inget utåt på töserna mer en att Agnes kunde vara lite hängig och glåmig.Men vilka tonåringar är inte det ?
Det är bra att skolan och deras handhavande i denna fråga utreds och det kommer med största sannolikhet fler utredningar !

Jag påstår inte att jag vet det. Jag påstår att du inte vet det.
Citera
2018-03-28, 22:13
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det var säkert inget någon önskade, utan ett nödvändigt ont. På grund av sjukdom.

Alldeles så - visst. Men vem eller vilka initierade resp. insisterade på, den för stunden och i framtiden, så saliggörande hemundervisningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in