Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Moa hade ingen frånvaro på vårterminen ! I vart fall ingen anmärkningsvärd !.Sjuk blev hon under sommarlovet.
Har bara skummat i genom alla inlägg.Jag vill säga att det var H som var drivande i att barnen skulle ha hemundervisning.
Det här förstår jag inte. Föräldrarna kontaktade skolan i juni att Moa blev sjuk. Pianolektionerna blev inställda och man angav sjukdom som orsak. Det var i maj. Hur kan M har blivit sjuk under sommarlovet? Och när man ser symptom hos sitt barn, så är väl inte riktig hemundervisning det alla första man tänka på. Att man dra i gång det innan ett läkarintyg är på plats som kommer då 2 månader senare, tycker jag är konstig.
Jag har funderat mycket över det du skrev, som tidigare, att det var H som var mest orolig för barnas sjukdom. Och nu säger du att det är H som drev på hemundervisning. Vet du varför?
Förstår jag dig rätt att du eller någon du känner som kände familjen inte såg något tecken som helst att någon av föräldrarna skulle ha en depression? Så OH jobbade hela 2017 som vanlig, förutom de 10% han drog ned i sluten av november? Ingenting på jobben som kunde ha varit pressande?