2018-03-28, 18:57
Medlem
Trasigatrosors avatar
Israel vann inte bara ett krig utan 3 mot en allians som använde sig av just palestinska områdena som buffertzoner.

När Tyskarna förlorade inte klagar dem idag om områden som togs ifrån dem. Samma för exempelvis Österrike, Bulgarien, Italien.

Sen att anfalla en IDF soldat, är det verkligen världens klokaste drag?

Kanske är dags att ni slutar stödja den förlorande sidan?

Palestina myntades av Titus första gången som nedlåtande mot traktens judar. Men hebreer/kaananiter har funnits där mycket längre.

Israel som namn kommer först upp som tänkt landsnamn när staten skapades, men judarna iaf de sefardiska har funnits där i 3000 år+
Senast redigerad av Trasigatrosor 2018-03-28 kl. 19:04.
Citera
2018-03-28, 19:51
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigatrosor
Israel vann inte bara ett krig utan 3 mot en allians som använde sig av just palestinska områdena som buffertzoner.

När Tyskarna förlorade inte klagar dem idag om områden som togs ifrån dem. Samma för exempelvis Österrike, Bulgarien, Italien.

Sen att anfalla en IDF soldat, är det verkligen världens klokaste drag?

Palestina myntades av Titus första gången som nedlåtande mot traktens judar. Men hebreer/kaananiter har funnits där mycket längre.

Israel som namn kommer först upp som tänkt landsnamn när staten skapades, men judarna iaf de sefardiska har funnits där i 3000 år+
Israel är också samlingsnamn för antikens judiska kungariken. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Israel
Citera
2018-03-28, 19:57
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Israel är också samlingsnamn för antikens judiska kungariken. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Israel

Så är det. Men var inte det jag skrev. Är Sionist. Vet vad jag pratar om.
Citera
2018-03-28, 20:45
Medlem
Citat:

Palestinierna (du vet, folket som bodde i området innan dom fördrevs) har aldrig utkämpat något krig. Dom har aldrig haft en arme eller vapen. Blir därför lite märkligt när du pratar om förlorande sida. Du måste mena Egypten, Jordanien, Irak eller Syrien? Är man sionist förstår jag om man vänder kappan efter vinden och gör vad som helst för Messias återkomst. Världsordningen med dess institutioner har redan beslutat i dessa frågor. Dags för Israel att rätta sig i ledet!!

Citat:
... men judarna iaf de sefardiska har funnits där i 3000 år+

Helt irrelevant, fullständig goja att prata om vad som skedde för 3000 år och samtidigt blunda för det som skedde för 70 år sedan. Varför kan inte sionister acceptera att andra människor också har rätt till samma område? Har du haft Ulf Ekman eller Trump som mentor?
Citera
2018-03-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja ja. Jitterbugg ska nog inte kasta sten i glashus eftersom han sitter i ett, gastar om barnamördare men sympatiserar med sådana själv så länge det är judiska barn som mördas. Jo jo se hyckleri igen och inget att förvånas över.

Jitterbugg är typen som tycker det är bra med mord på judiska civila och att beskjuta skolbussar med raketer det är ju bara legitim krigföring det.

Jitterbugg, kliv ned från hög häst! Du som anklagar mig för att hata araber osar ju själv bara en massa hat mot judar. Är du arab eller bara en svensk NMRare? Jag tror på det senare.

Såhär är det. Jag hatar sionismen för att den är en dålig destruktiv kraft i världen som kommer om den segrar göra det på Sverige och resten av västvärldens bekostnad, även området och folken kring Israel kommer förintas om sionismen segrar. Jag har inget emot religiösa judar, korkskruvsjudar och den sorten för deras intresse verkar ligga i sin religion till skillnad från er sionister som har total dominans och plundring av alla andra som främsta mål. Jag kanske är lite klantig när jag skriver judar då jag menar den politiska judendomen eller sionismen men för mig är det glasklart eftersom vi befinner oss på ett politikforum men nu hoppas jag det är klarlagt.

Jag önskar inga barn illa tro aldrig det, inte ens barnen till dom allra värsta bosättarna, men dom verkar bli lika mycket uppväxta på sin sidas propaganda precis som barnen på andra sidan i Palestina, eller där Hamas styr. Konstigt vore väl det annars med tanke på situationen och allt blod som spillts och faktumet att ett palestinskt barn föds i fångenskap, dessutom i sitt eget hemland.

Finns mycket jag inte gillar med palestinierna, både kulturellt och annat men det är ju skitsamma i denna fråga eftersom dom är där dom ska vara i sitt hemland medans sionisterna är dom som fördriver dom och helt inför världens ögon snott ett helt land och som salt i såren förnekar dom t om att palestinier skulle vara ett folk. Jag som svensk är också utsatt för en kolonisering av mitt land av främmande folk där judeägd media gör allt för att få oss att acceptera det och t om ibland förnekar att svensk som etnicitet finns och alla som vill kan bli svenskar.

Därför sympatiserar jag med Palestina och dess folk, dessutom har dom rätten på sin sida. Både moraliskt och juridiskt, dom befinner sig under ockupation. Hur många FN resulutioner har Israel fått emot sig? Nu gillar jag personligen inte FN men det säger en del om den obalans som råder i världen i dagsläget. Det kommer att ändras, min förhoppning är att palestinierna håller ut tills dess.

God kväll
Citera
2018-03-29, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Såhär är det. Jag hatar sionismen för att den är en dålig destruktiv kraft i världen som kommer om den segrar göra det på Sverige och resten av västvärldens bekostnad, även området och folken kring Israel kommer förintas om sionismen segrar. Jag har inget emot religiösa judar, korkskruvsjudar och den sorten för deras intresse verkar ligga i sin religion till skillnad från er sionister som har total dominans och plundring av alla andra som främsta mål. Jag kanske är lite klantig när jag skriver judar då jag menar den politiska judendomen eller sionismen men för mig är det glasklart eftersom vi befinner oss på ett politikforum men nu hoppas jag det är klarlagt.

Jag önskar inga barn illa tro aldrig det, inte ens barnen till dom allra värsta bosättarna, men dom verkar bli lika mycket uppväxta på sin sidas propaganda precis som barnen på andra sidan i Palestina, eller där Hamas styr. Konstigt vore väl det annars med tanke på situationen och allt blod som spillts och faktumet att ett palestinskt barn föds i fångenskap, dessutom i sitt eget hemland.

Finns mycket jag inte gillar med palestinierna, både kulturellt och annat men det är ju skitsamma i denna fråga eftersom dom är där dom ska vara i sitt hemland medans sionisterna är dom som fördriver dom och helt inför världens ögon snott ett helt land och som salt i såren förnekar dom t om att palestinier skulle vara ett folk. Jag som svensk är också utsatt för en kolonisering av mitt land av främmande folk där judeägd media gör allt för att få oss att acceptera det och t om ibland förnekar att svensk som etnicitet finns och alla som vill kan bli svenskar.

Därför sympatiserar jag med Palestina och dess folk, dessutom har dom rätten på sin sida. Både moraliskt och juridiskt, dom befinner sig under ockupation. Hur många FN resulutioner har Israel fått emot sig? Nu gillar jag personligen inte FN men det säger en del om den obalans som råder i världen i dagsläget. Det kommer att ändras, min förhoppning är att palestinierna håller ut tills dess.

God kväll

Jag vet redan att du håller på araberna. Det jag irriterar mig över är ditt hyckleri, kommer med dina epitet när det är araberna som inte drar sig för att knivmörda barn och beskjuta skolbussar med raketer.

Judarna invandrade till hemlandet och utvecklade det, odlade och byggde städer, blev angripna och försvarade sig. Beträffande "ockuperade" så är det västbanken efter kriget 1967. Det blir så när man förlorar i krig.
Senast redigerad av Mertillen 2018-03-29 kl. 07:15.
Citera
2018-03-29, 06:49
Medlem
Citat:
Till alla galningar som svamlade om hur orättvist Israel är och att Ahed kommer bli inspärrad på livstid:
Nej. Åtta månader.

Åtta månader - för en örfil på en välutrustad soldat, som inkräktat på hennes tomt efter hennes kusin blivit skadad. Vi snackar om en flicka på 16 år!! Undrar om hon ens kan tillgodoräkna sig häktningstiden.

Bara för att jämföra med Hebron-skytten 2016. En IDF-soldat vid namn Elor Azaria, skjuter en redan oskadliggjord och liggande palestinier mitt i huvudet, till synes helt utan orsak. Avgör själva på videon som cirkulerar. Hans straff kondenseras ner till 10-månaders fängelse (2/3 av 14 månader).

Mamestar, om du säger att Israel är rättvist så måste jag självklart kunna lita på ditt ord.
Citera
2018-03-29, 07:40
Medlem
Trasigatrosors avatar
En flicka på 16 år som örfilar en soldat är inte längre en flicka. Det är en upprorsmakare.

Sen detta med ockuperade områden. Israel vann senaste kriget. När man vinner så tar man. Den som förlorar ger.

Så har det ju alltid varit.

Hur många som skriver i denna tråd har defacto varit i Nablus, Hebron eller Ramallah?

Har ni sett när en till synes oskyldig kvinna tar upp en kniv ur väskan och försöker döda soldater?
Citera
2018-03-29, 07:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Palestinierna (du vet, folket som bodde i området innan dom fördrevs) har aldrig utkämpat något krig. Dom har aldrig haft en arme eller vapen. Blir därför lite märkligt när du pratar om förlorande sida. Du måste mena Egypten, Jordanien, Irak eller Syrien? Är man sionist förstår jag om man vänder kappan efter vinden och gör vad som helst för Messias återkomst. Världsordningen med dess institutioner har redan beslutat i dessa frågor. Dags för Israel att rätta sig i ledet!!

Helt irrelevant, fullständig goja att prata om vad som skedde för 3000 år och samtidigt blunda för det som skedde för 70 år sedan. Varför kan inte sionister acceptera att andra människor också har rätt till samma område? Har du haft Ulf Ekman eller Trump som mentor?
Varfär blundar då du för vad som hände för 70 år sedan? Du vet, då fler än 900 000 judar etniskt rensades från arabiska länder. Men du fokuserar bara på de ca 125 000 araberna som fördrevs av extremsionister. Hyckleri på hög nivå!

De lokala araberna hade större armé än Israel under självständighetskriget. De startade kriget och de förlorade. Bad gamble.

Jaså. Vad har då denna "världsordning" beslutat?
Citat:
Åtta månader - för en örfil på en välutrustad soldat, som inkräktat på hennes tomt efter hennes kusin blivit skadad. Vi snackar om en flicka på 16 år!! Undrar om hon ens kan tillgodoräkna sig häktningstiden.

Bara för att jämföra med Hebron-skytten 2016. En IDF-soldat vid namn Elor Azaria, skjuter en redan oskadliggjord och liggande palestinier mitt i huvudet, till synes helt utan orsak. Avgör själva på videon som cirkulerar. Hans straff kondenseras ner till 10-månaders fängelse (2/3 av 14 månader).

Mamestar, om du säger att Israel är rättvist så måste jag självklart kunna lita på ditt ord.
Varför utelämnar du faktumet att palestiniern som sköts var terrorist? Visst, han var redan oskadliggjord, men har var fortfarande terrorist. Om denne soldat bara gått fram och mördat någon helt spontant hade han självklart dömts till livstid.

Edit: Ja, häktestiden inkluderas i domen. Så hon kommer ut i sommar.
Senast redigerad av Memestar 2018-03-29 kl. 08:01.
Citera
2018-03-29, 10:06
Medlem
Citat:
Varfär blundar då du för vad som hände för 70 år sedan? Du vet, då fler än 900 000 judar etniskt rensades från arabiska länder.

Jag har inga problem att acceptera ditt påstående. Fördrivning är lika illa oavsett var det inträffar. Nu blev ju resultatet att judarna fick sin tillflyktsort, tillika en egen nation. Har absolut inget emot det så länge Palestinierna erbjuds samma möjlighet.

Citat:
De lokala araberna hade större armé än Israel under självständighetskriget. De startade kriget och de förlorade. Bad gamble.

Bestrider ditt påstående! Palestinierna har inte startat något krig och du vet det. Palestinierna ska inte blandas ihop med övriga nationer som deltog i kriget.

Citat:
Jaså. Vad har då denna "världsordning" beslutat?
Du vägrar ju att acceptera folkrätten men jag gör ett nytt försök. Resolution 181 (+lång lista) säger att två stater ska upprättas. Denna resolutionen ligger till grund för många länders erkännande av Israel, inklusive erkända gränser.

Citat:
Varför utelämnar du faktumet att palestiniern som sköts var terrorist?

Hur vet du att att han var terrorist? Fick "terroristen" sitt fall prövat? Begreppet terrorist har blivit så urvattnat att varje person med en öron-tops klassas som terrorist. Ahed Tamini klassades som terrorist av kulturministern Miri Regev!! Detta begrepp används bara som förevändning för att agera brutalt oavsett sammanhang. Däremot anser jag att 8 månaders fängelse för Ahed kan likställas med terror, vars egentliga syfte är att ingjuta skräck i övriga befolkningen som opponerar sig.

Citat:
Edit: Ja, häktestiden inkluderas i domen. Så hon kommer ut i sommar.
Något positivt i en annars mörk tillvaro.
Citera
2018-03-29, 10:45
Avstängd
Citat:
Varfär blundar då du för vad som hände för 70 år sedan? Du vet, då fler än 900 000 judar etniskt rensades från arabiska länder.
Den siffran är påhittad. Det förekom sådant som var att klassa som etnisk rensning på några håll, men väldigt mycket av migrationen var frivillig som jag visat för dig förut. Sen är detta en tråd om Israel hur mycket du än vill föra över diskussionen på illdåd begångna i andra länder.
Citat:
Men du fokuserar bara på de ca 125 000 araberna som fördrevs av extremsionister. Hyckleri på hög nivå!
Snarare 700 000 som fördrevs eller tvingades fly.. Dina försök att bara skylla på extremister håller heller inte. Lydda är typexempel på hur det var officiella israeliska styrkor som fördrev folk. Men visst, vi kan ju kalla Israels grundare för "extremsionister" hela bunten.
Citat:
Palestinierna startade inte kriget utan det startades i praktiken när en grupp invandrare började fördriva den infödda befolkningen och ensidigt utropade en stat varefter en grupp grannstater också gav sig in. Inte heller hade arabsidan någon större armé som framgår av tabellen här:
https://en.wikipedia.org/wiki/1948_Arab%E2%80%93Israeli_War
Citat:
Varför utelämnar du faktumet att palestiniern som sköts var terrorist?
Det var väl ganska uppenbart av talet om "oskadliggjord" att han var någon sorts militant? Skulle sen det vara en ursäkt att mörda honom eller varför alls dra upp detta?
Citera
2018-03-29, 10:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Jag har inga problem att acceptera ditt påstående. Fördrivning är lika illa oavsett var det inträffar. Nu blev ju resultatet att judarna fick sin tillflyktsort, tillika en egen nation. Har absolut inget emot det så länge Palestinierna erbjuds samma möjlighet.

Bestrider ditt påstående! Palestinierna har inte startat något krig och du vet det. Palestinierna ska inte blandas ihop med övriga nationer som deltog i kriget.

Du vägrar ju att acceptera folkrätten men jag gör ett nytt försök. Resolution 181 (+lång lista) säger att två stater ska upprättas. Denna resolutionen ligger till grund för många länders erkännande av Israel, inklusive erkända gränser.

Hur vet du att att han var terrorist? Fick "terroristen" sitt fall prövat? Begreppet terrorist har blivit så urvattnat att varje person med en öron-tops klassas som terrorist. Ahed Tamini klassades som terrorist av kulturministern Miri Regev!! Detta begrepp används bara som förevändning för att agera brutalt oavsett sammanhang. Däremot anser jag att 8 månaders fängelse för Ahed kan likställas med terror, vars egentliga syfte är att ingjuta skräck i övriga befolkningen som opponerar sig.

Något positivt i en annars mörk tillvaro.
Terroristen knivhögg soldatens kollega innan han sköts till döds. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hebron_shooting_incident

Palestinierna existerade inte 1948. De refererade till sig själva endast som araber. Dessutom sade även de lokala arabledarna nej till delningsplanen och deltog i invasionen av Israel. Och de hade visst sina egna arméer. https://en.m.wikipedia.org/wiki/1948_Arab–Israeli_War

Som du själv så så har du ju inget emot att judarna som etniskt rensades av arabländerna togs emot i Israel, så varför vägrar då arabländerna ge palestinierna medborgarskap?

Ahed Tamimi är självklart ingen terrorist. Hon har däremot erkänt sig skyldig till misshandel, uppvigling till våld och blockering av soldater. Åtta månaders fängelse är lagom om du frågar mig. Skönt att domstolen inte lade ner målet pga pressen från utländska aktörer - det vore ju orättvist mot övriga förbrytare som inte blir mediekändisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in