2018-03-28, 10:55
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
palestink soldat?
öh palestinierna är ockuperad av en militärregim och du fattar inte varför det är fel när palestinsk ungdom fängslas när hon "örfilar" ockupationssoldat?!
Jag syftade i första hand på Hamas, men även PA som är okända för att utnyttja och misshandla sitt eget folk. https://www.hrw.org/news/2016/08/29/palestine-crackdown-journalists-activists

Fysiskt våld är alltid olagligt så länge det inte görs i direkt självförsvar. Såg du någon israelisk soldat som betedde sig hotfullt när hon misshandlade dem?
Citera
2018-03-28, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag syftade i första hand på Hamas, men även PA som är okända för att utnyttja och misshandla sitt eget folk.
En gång i tiden fick de ju träning av USA så det är inte förvånande. De fick åka över förklädda till basket(?) lag eftersom det var lite känsligt att USA skulle utbilda palestinska säkerhetsstyrkor.
Citera
2018-03-28, 11:43
Medlem
Citat:
Jag syftade i första hand på Hamas, men även PA som är okända för att utnyttja och misshandla sitt eget folk. https://www.hrw.org/news/2016/08/29/palestine-crackdown-journalists-activists

Fysiskt våld är alltid olagligt så länge det inte görs i direkt självförsvar. Såg du någon israelisk soldat som betedde sig hotfullt när hon misshandlade dem?
hamas skulle fängsla en palestinsk ungdom som vill ha bort ockupationen?
Fattar du inte att palestinier är OCKUPERADE = HAR RÄTT TILL SJÄLVFÖRSVAR?! de behöver inte "vänta" innan IDF bombar deras hus.
Citera
2018-03-28, 12:12
Medlem
Memestars avatar
Citat:
hamas skulle fängsla en palestinsk ungdom som vill ha bort ockupationen?
Fattar du inte att palestinier är OCKUPERADE = HAR RÄTT TILL SJÄLVFÖRSVAR?! de behöver inte "vänta" innan IDF bombar deras hus.
Nej. Jag pratar om individuellt självförsvar. Om någon beter sig aggressivt har du rätt till självförsvar i stunden. Ockupationen kan endast lösas via ömsesidiga förhandlingar, allt annat resulterar i onödig död för båda sidor.

Hamas använder för fan sina barn som mänskliga sköldar, ganska självklart att de dödar folk som slår deras soldater om någon i Gaza ens vågar.
Citera
2018-03-28, 12:19
Medlem
Citat:
palestink soldat?
öh palestinierna är ockuperad av en militärregim och du fattar inte varför det är fel när palestinsk ungdom fängslas när hon "örfilar" ockupationssoldat?!

Här är lite palestinska soldater t.ex:
https://www.google.se/search?q=hamas+soldiers&newwindow=1&dcr=0&source=l nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7vNC25Y7aAhUNa1AKHac AC_oQ_AUICigB&biw=1563&bih=928
Citera
2018-03-28, 12:24
Medlem
Citat:
Nej. Jag pratar om individuellt självförsvar. Om någon beter sig aggressivt har du rätt till självförsvar i stunden. Ockupationen kan endast lösas via ömsesidiga förhandlingar, allt annat resulterar i onödig död för båda sidor.
.
Fan bryr sig vad du pratar om? Jag berättar ju hur det är, palestinier är ockuperad och har rätt att använda våld mot ockupationen.
Citera
2018-03-28, 12:27
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Fan bryr sig vad du pratar om? Jag berättar ju hur det är, palestinier är ockuperad och har rätt att använda våld mot ockupationen.
Det är din personliga åsikt. Objektivt sett är sådant våld både olagligt och ineffektivt, till och med kontraproduktivt.
Citera
2018-03-28, 12:32
Medlem
Citat:
Det är din personliga åsikt. Objektivt sett är sådant våld både olagligt och ineffektivt, till och med kontraproduktivt.
Du vet inget om varken lag eller Israel/Palestina märker jag.

Palestinian right to fight occupation not only moral, but legal as well
Citat:
The Palestinian’s legal right to resist occupation—to fight for their ability to promote, sustain, and nurture human life, to fight for their right to grow, to flourish—comes from two documents: the 1960 Declaration on the Granting of Independence to Colonial Countries and Peoples and the Fourth Geneva Convention and its subsequent protocols.
https://972mag.com/on-the-palestinians-legal-right-to-fight-the-occupation/30855/
Citera
2018-03-28, 12:42
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du vet inget om varken lag eller Israel/Palestina märker jag.

Palestinian right to fight occupation not only moral, but legal as well

https://972mag.com/on-the-palestinians-legal-right-to-fight-the-occupation/30855/
Den rapporten utgår från att ockupationen är olaglig, vilket är inkorrekt då Israel erövrade Västbanken i ett försvarskrig.

Även om ockupationen hade varit olaglig vore det fortfarande olagligt att begå våldsbrott mot icke-aggressiva soldater. Fjärde Genevekonventionen handlar om traditionell krigsföring i.e. armé vs. armé.
Citera
2018-03-28, 12:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Konstigt att dom fängslar barn när Hamas använder barnsoldater? Lipa vidare ditt vänstertroll.
Citera
2018-03-28, 12:54
Medlem
Citat:
Den rapporten utgår från att ockupationen är olaglig, vilket är inkorrekt då Israel erövrade Västbanken i ett försvarskrig.

Även om ockupationen hade varit olaglig vore det fortfarande olagligt att begå våldsbrott mot icke-aggressiva soldater. Fjärde Genevekonventionen handlar om traditionell krigsföring i.e. armé vs. armé.
Som jag visste, du läste inte ens länken.

Hela världen utom Israel, USA säger att den är olaglig. Sen kan du tycka vad du vill i din hjärna. Ingen mer tid på dig nu pojk.
Citera
2018-03-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Konstigt att dom fängslar barn när Hamas använder barnsoldater? Lipa vidare ditt vänstertroll.
ännu en dåre.
Tamimi lever inte ens i Gaza där Hamas styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in