Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 23:12
  #385
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Ska snart ner till Spanien och Vueling har dom bästa priserna, vad var det som var så dåligt med dom?

Alltså, så länge du bara har med handbagage är det inget att oroa sig över. Man kan ju stå ut med vad som helst under några timmar.

I mitt fall kom inte bagaget med. Helt jävla värdelös service. Har fortfarande inte fått ersättning för alla extrakostnader det medförde - kläder och skor och all annan skit jag var tvungen att panikinhandla, eller för det galet stora besväret det förde med sig.

Kolla in deras Facebooksida, så tror jag du får en känsla för vilket klåparbolag det rör sig om.

Jag skulle aldrig någonsin flyga med dom igen
Citera
2018-02-23, 00:17
  #386
Medlem
Flög till staterna med Delta. Gick nog upp 3kg
Citera
2018-03-28, 12:10
  #387
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Norwegian är det största skitbolaget jag haft oturen att resa med, jag avråder starkt alla människor att sätta fotem på detta skitbolags plan.
Flög från Los Angeles till Arlanda med Norwegian förra veckan. Betalade 2.200 för biljetten med incheckat bagage. Jämför det priset med andra bolag. På planet fick jag mat som smakade ok och en bira. Fanns ett brett urval av filmer att se. Det enda jag är en aning missnöjd över är sätet, det är trångt om man inte åker första klass!
Inrikes så tycker jag att Norwegian air är det självklara valet då det nästan alltid är 50% billigare än SAS.

Värsta bolaget någonsin, China air!
Citera
2018-04-29, 06:19
  #388
Medlem
dovAkins avatar
Bästa: Emirates/Cathay Pacific
Sämsta: Norwegian
Citera
2018-04-29, 06:28
  #389
Medlem
Samtalarens avatar
Det bästa jag har flygit med är KLM, följt av kanske Air France. Maten är god, filmutbudet är mycket modernt och kabinpersonalen är mångspråkig.

De har aldrig slarvat bort mina väskor, än och då har jag ändå många hundra kilometer under bältet.

När ni flyger med dem, glöm inte att samla bonuspoäng.

Tips för dig som flyger, när de kommer med dricka. Be om en dricka till så får ni det. T.ex. tomatjuice och en kaffe.
Citera
2018-05-03, 18:53
  #390
Medlem
vakentids avatar
Värsta måste nog vara Air China eller Ryanair.
Air Chinas flotta kändes sjukt gammal, planen var proppade, skärmarna var små, dåliga och för det mesta trasiga och fjärrkontrollen omöjligt att använda.
Trodde i alla fall att maten skulle vara god men där var jag verkligen ute och cyklade.
Citera
2018-05-04, 23:36
  #391
Medlem
Bästa flygbolaget Thomas Cook Airlines. Mycket trevlig personal. Känns tryggt och bra att åka med dom.
Citera
2018-05-09, 15:40
  #392
Medlem
Flög MLA-LHR-SFO-LAS med Virgin Atlantic / Virgin US och LAS-GTW-MLA på vägen tillbaka två veckor sen. En av dom bästa flygen jag varit på någonsin, och jag har fan flygit en jävla massa. Vägen dit så var planet nästan helt tomt och vi kunde sova i rader. Fantastisk service, snälla flygvärdinnor och vi fick ersättning för försenat baggage. A++!
Citera
2018-05-09, 15:46
  #393
Medlem
Knotknets avatar
SAS är det överlägset sämsta bolaget jag flugit med. Får ont i ryggen efter 2 minuter.
Citera
2018-07-20, 05:41
  #394
Medlem
Bäst - Cathay Pacific Mellan Amsterdam-Hongkong, överlägsen bäst service ombord och bra utbud med filmer och serier.

Sämst - SAS, gillar inte deras inredning och flygplan + att jag ALLTID lyckas bli sjuk när jag flyger med de..
Citera
2018-07-23, 11:09
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Flög från Los Angeles till Arlanda med Norwegian förra veckan. Betalade 2.200 för biljetten med incheckat bagage. Jämför det priset med andra bolag. På planet fick jag mat som smakade ok och en bira. Fanns ett brett urval av filmer att se. Det enda jag är en aning missnöjd över är sätet, det är trångt om man inte åker första klass!
Inrikes så tycker jag att Norwegian air är det självklara valet då det nästan alltid är 50% billigare än SAS.

Värsta bolaget någonsin, China air!

Dom har inte Första Klass.
Deras Premium klass finns om man betalar extra.
https://www.norwegian.com/se/reseinf.../premiumkabin/
Kalla det BusinessClass om du vill.

Annars skulle jag välja bort Emirates, Qatar och bolag
från enpartistater/diktaturer.
__________________
Senast redigerad av Kalvstek 2018-07-23 kl. 11:19.
Citera
2018-07-23, 12:04
  #396
Medlem
Floridasidans avatar
Sämst: Charterbolag som Thomas Cook, Tüi Air i allmänhet och Primera Air i synnerhet, ett bolag man undviker som pesten.

Bäst Iberia som bjöd på Business Plus, Buenos Aires - Madrid :-)
Annars, British Airways som överlag bäst pris kvalité ratio.

Norwegian okej, SAS okej men inte mer (sämre än förr) liksom många andra.

Singapore Airlines som numera är rankade nr:1 har vi flugit med en gång men de sumpade det då de gav bort våra långt i förväg bokade platser till någon som de sa var mer värda! De får ändå p.g.a. lågt pris en chans till nästa år så får vi se om vi reviderar uppfattningen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f960911

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback