2018-03-27, 23:09
Medlem
Theforeigners avatar
SMS mellan PM och älskarinnan DK den 10 Aug:

10 Aug, kl 08:39... PM sender sms til DK, han skriver: "Vi skal på shopping og sejltur i morgen, Jubii !"

10 Aug, kl 09:13... PM sender sms til DK, han skriver: "støvlerne synes jeg er flotte"

10 Aug, kl 23:13... DK sender sms til PM, hun skriver: "Jeg glæder mig så meget til at se dig" DK får ikke noget svar fra PM !!!

På förmiddagen den 10 Aug. SMSar DK och PM med varandra om deras planer at segla ut i ubåten den 11 Aug, stemningen i SMSern tyder på at det skal bli en erotisk tur i ubåden.

Samma kväll (som också mordet på KW ) SMSar DK till PM kl 23:13 men PM svarar inte !!!

Jag uppfattar detta som att PM redan är i full gång med sina hemskheter mot KW, för annars skulle han nog ha svarat på älskarinnans SMS.
Senast redigerad av Theforeigner 2018-03-27 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror inte hon visste nåt faktiskt. Men att hon ser ett mönster/sammanhang betvivlar jag inte, han har mer än troligt berättat om alla perversa fantasier för henne likaväl. Han är frispråkig (vilket är rätt ovanligt i sig).

Däremot verkar hon helt hjärntvättad och kär som en klockarkatt och levt i snedvridna relationer innan, hon slår det ifrån sig.
Hon tror att han är empatisk - fast både mord och RPU påvisar hur illa det är ställt.
Att hon läst i media framkom i rätten via henne själv - då har hon läst hans ord också om att hon borde varit hans fru. Att han fortsätter att manipulera henne inför at hon ska vittna har hon ingen aning om - hon ser det hon vill se. Han mördade ju inte mig - han måste älska mig!
Hon är en avskräckande mall på när det gått rikigt snett i tänket - kring relationer, närhet och kärlek.

PMs halleluja tal om D. säger väl allt.
Han skickar till och med ut en hälsning sist - att om han skulle bli dömd så ska hon minnas sina ord.
... and they lived happily ever after.

"Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd." live dr

Han lurar DK av den anledningen du skriver. Precis som han har lurat alla andra människor. Nu fick hon till sig att hon plötsligt var "den enda" - och sorgligt nog verkade hon tro honom under rättegången. Kanske har ingen sagt något liknande till DK tidigare i livet? Kanske inte ens hennes föräldrar? Hon har ju väntat på honom i många år - och plötsligt, under en mordrättegång där han står som huvudanklagad, serverar han henne dessa bluffens ord.

Man behöver inte vara psykolog för att begripa varför.

Fy så vidrigt.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är också övertygad om att han har legat i bakhåll och spanat, hetsat upp sig. På än den ena än den andra. Fast det skulle vara rätt typ av kvinna som skulle få den stora "äran" att figurera i hans dödsshow.

För honom var nog KW det perfekta offret. Han ville inte ta "vem som helst". Det hade han i så fall kunnat göra långt tidigare utan besvär.

Det var alltså definitivt inget spontant utvalt offer.

(Det har jag aldrig trott heller.)

Med tanke på att det var KW som kontaktade PM denna dag, så var det med allra största sannolikhet en ren tillfällighet att KW blev hans offer denna dag. Han "flörtade" ju hårt med australienskan, han hade säkert kunnat tänka sig motsvarande tur med henne, men hon fick ju stålsätta sig för att ens stå ut med själva intervjun. Synd att PM inte gjorde samma "intryck" på KW initialt. Men han lärde sig väl ett och annat med australienskan, eller lärde och lärde, blev påmind om hur han måste uppträda, "hålla käften", som han själv uttryckte det.

Liksom tidigare under året var det KW som tog kontakt, och så vitt vi vet har PM aldrig tagit initiativ till kontakt med KW. Så det finns inget som tyder på att KW var särskilt utvald av PM. Istället tyder allt på motsatsen.
Citera
2018-03-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mer kontroll och dödsfascination än hat, tror jag.

Det finns en känslokomponent också.

Fick en flash på mobilen från Sydsvenskan där Madsen som förklaring till alla våldsvideor han konsumerar svarar typ
- Det är för att bli upprörd så jag kan gråta

Det var liksom pratbubbla

Jaha.
Citera
2018-03-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är väl skilda nu? Men det var gifta när brottet begicks. Kanske gäller närstående regeln?
Förstår men det är samtidigt en fruktansvärt brott. Så hennes vittnesmål är betydelsefullt.
Hon borde vara tvungen.
Citera
2018-03-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Med tanke på att det var KW som kontaktade PM denna dag, så var det med allra största sannolikhet en ren tillfällighet att KW blev hans offer denna dag. Han "flörtade" ju hårt med australienskan, han hade säkert kunnat tänka sig motsvarande tur med henne, men hon fick ju stålsätta sig för att ens stå ut med själva intervjun. Synd att PM inte gjorde samma "intryck" på KW initialt. Men han lärde sig väl ett och annat med australienskan, eller lärde och lärde, blev påmind om hur han måste uppträda, "hålla käften", som han själv uttryckte det.

Liksom tidigare under året var det KW som tog kontakt, och så vitt vi vet har PM aldrig tagit initiativ till kontakt med KW. Så det finns inget som tyder på att KW var särskilt utvald av PM. Istället tyder allt på motsatsen.
Hmm var det verkligen det var det inte tvärtom.?
Citera
2018-03-27, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Fast han skriver ju efter 23 till Sirid "avskeds-sms" så det kan vara att han då iallafall kommit långt i "dödandet". Kanske var det efter huggen i Kims underliv som han hörde av sig till Sirid.
Det smset (jag tager ut på äventyr med Nautilus eller nåt sånt) kan dock finnas för jag antar han sett Fu alt. vet hur mobiler granskats och han använder det som självmordsbrev för att påvisa hur knäckt han var. Bah..
Jag erinrar mig ingen tidsuppgift om detta via mobilgranskning (hennes) än, det hör väl till Sirids förhör kanske.
Minns du när han säger detta - mer exakt i vilket skede av sin fabulösa story?

Jag menar;
Personligen undrar jag snarare att om det skickats så ska hon inte ska vara bekymrad och larma om hon ser att ubåten är borta när det är sent. Ett livstecken alltså, snarare än vad han skulle ha ägnat sig åt specifikt sett till mordet. Jag funderar på om han köper sig tid, stilla sin kanske redan irriterade hustru. Han sov väl inte hemma natten innan heller?
Citera
2018-03-27, 23:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.

Det har här i tråden och på andra forum i månader spekulerats och fantiserats av många om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc etc etc.

Men enligt rättsläkaren så tillfogades det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde. Resten har tillfogats kroppen när Kim redan var död.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall aldrig inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador då dessa kom ungefär samtidigt med döden?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av fysisk tortyr, sexuella övergrepp, verbala hot kannibalism osv?

Du gör en bra och korrekt analys här. Även om rättsläkaren inte kan säga så himla mycket med stor säkerhet, så finns det som du påpekar inte många säkerställda tecken på skador som tillfogats då hon var vid livet. Så även om vi inte vet med säkerhet, så tyder det vi vet på vad du säger.

Jag vill minnas att man säkerställt att sticket i bröstet skedde när hon var vid liv. Det är i så fall, tror jag, hans sätt att överraskande attackera henne och sätta henne "ur spel". Ett plötsligt oväntat hugg med en skruvmejsel eller kniv rakt in i bröstet på henne. Det skulle förklara varför vi t.ex. inte hört något om PM's DNA under hennes naglar, eller andra skador som tyder på en fajt ombord.

Sedan ska man tänka på att alla dessa helgalna scenarior som folk målar upp, inte har någon som helst koppling till verkligheten. KW har t.ex. inte utsatts för många av de angrepp som nämns. Det finns heller ingenting i allt det man hittat i PM's datorer etc. som antyder något som helst intresse hos PM för dylika "grejer". Han tycks ha intresserat sig för pikering, halshuggning och styckning, och det stämmer också väldigt väl med de skador som KW uppvisar. Och som du säger, de flesta av dem visar inte tecken på att ha skett när hon var vid livet.
Citera
2018-03-27, 23:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Hmm var det verkligen det var det inte tvärtom.?

Nej, det var inte det. Men det var en trådsanning i typ ett halvår eller så
Citera
2018-03-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
SMS mellan PM och älskarinnan DK den 10 Aug:

10 Aug, kl 08:39... PM sender sms til DK, han skriver: "Vi skal på shopping og sejltur i morgen, Jubii !"

10 Aug, kl 09:13... PM sender sms til DK, han skriver: "støvlerne synes jeg er flotte"

10 Aug, kl 23:13... DK sender sms til PM, hun skriver: "Jeg glæder mig så meget til at se dig" DK får ikke noget svar fra PM !!!

På förmiddagen den 10 Aug. SMSar DK och PM med varandra om deras planer at segla ut i ubåten den 11 Aug, stemningen i SMSern tyder på at det skal bli en erotisk tur i ubåden.

Samma kväll (som också mordet på KW ) SMSar DK till PM kl 23:13 men PM svarar inte !!!

Jag uppfattar detta som att PM redan är i full gång med sina hemskheter mot KW, för annars skulle han nog ha svarat på älskarinnans SMS.

23.05 är Ubåten åter i Y-läge
Citera
2018-03-27, 23:25
Medlem
trngws avatar
Någon som vet om Sirid är kallad av försvaret eller åklagaren? Eller bägge?

Man skulle ju trott att det var försvaret som kallat henne. Men oavsett vilket kan jag förstå att hon gått under jorden och inte heller är så pigg på att ställa sig i vittnesbåset.
Citera
2018-03-27, 23:26
Medlem
Kenpos avatar
En detalj som jag inte sett någon förklaring till:

Åklagaren säger i sitt inledande anförande att ett MMS-meddelande sänds från Madsens mobil till Kims kl. 19.18, då hon uppenbarligen redan befinner sig ombord. Varför? Vad kan det ha varit?
Senast redigerad av Kenpo 2018-03-27 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in