Citat:
Ursprungligen postat av
Xoleraz
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.
Det har här i tråden och på andra forum i månader spekulerats och fantiserats av många om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc etc etc.
Men enligt rättsläkaren så tillfogades det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde. Resten har tillfogats kroppen när Kim redan var död.
Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall aldrig inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....
Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador då dessa kom ungefär samtidigt med döden?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av fysisk tortyr, sexuella övergrepp, verbala hot kannibalism osv?
Du gör en bra och korrekt analys här. Även om rättsläkaren inte kan säga så himla mycket med stor säkerhet, så finns det som du påpekar inte många säkerställda tecken på skador som tillfogats då hon var vid livet. Så även om vi inte vet med säkerhet, så tyder det vi vet på vad du säger.
Jag vill minnas att man säkerställt att sticket i bröstet skedde när hon var vid liv. Det är i så fall, tror jag, hans sätt att överraskande attackera henne och sätta henne "ur spel". Ett plötsligt oväntat hugg med en skruvmejsel eller kniv rakt in i bröstet på henne. Det skulle förklara varför vi t.ex. inte hört något om PM's DNA under hennes naglar, eller andra skador som tyder på en fajt ombord.
Sedan ska man tänka på att alla dessa helgalna scenarior som folk målar upp, inte har någon som helst koppling till verkligheten. KW har t.ex. inte utsatts för många av de angrepp som nämns. Det finns heller ingenting i allt det man hittat i PM's datorer etc. som antyder något som helst intresse hos PM för dylika "grejer". Han tycks ha intresserat sig för pikering, halshuggning och styckning, och det stämmer också väldigt väl med de skador som KW uppvisar. Och som du säger, de flesta av dem visar inte tecken på att ha skett när hon var vid livet.