2018-03-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det tror jag med som sagt. Som slutfinal på första dyket. Där hon tror att det snart är dags att gå upp till ytan efter en intervju på havsbotten - en tur på totalt drygt två timmar och sen vända hemåt - så smäller det nog till. Fastbunden och han stiger upp vid 23-tiden men jag är tveksam till så stora fysiska angrepp i det läget, om han gillar psykisk tortyr, att känna makt när han sen styr runt i Nautilus med en kvinna fångad som i en råttfälla.
Fast han skriver ju efter 23 till Sirid "avskeds-sms" så det kan vara att han då iallafall kommit långt i "dödandet". Kanske var det efter huggen i Kims underliv som han hörde av sig till Sirid.
Citera
2018-03-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Madsen hade koll på alltvom henne. Han visste t om om deras lilla avskedsfest. Så visste han att pojkvännen skulle bli kvar på festen. (Facebook)

De två väninnorna han träffade i ca maj, dom hade han direkt blivit vänner med på Facebook.

Perfekt ställe att, i bakgrunden, spana på brudar och hålla koll.
Citera
2018-03-27, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och om D inte redan visste vad som skulle försiggå på Nautulius den natten tror jag säkert hon hadde fått veta det. Madsen hadde nog letat lenge för att hitta en så störd människa som D. En riktig "soulmate".
Jag tror inte hon visste nåt faktiskt. Men att hon ser ett mönster/sammanhang betvivlar jag inte, han har mer än troligt berättat om alla perversa fantasier för henne likaväl. Han är frispråkig (vilket är rätt ovanligt i sig).

Däremot verkar hon helt hjärntvättad och kär som en klockarkatt och levt i snedvridna relationer innan, hon slår det ifrån sig.
Hon tror att han är empatisk - fast både mord och RPU påvisar hur illa det är ställt.
Att hon läst i media framkom i rätten via henne själv - då har hon läst hans ord också om att hon borde varit hans fru. Att han fortsätter att manipulera henne inför at hon ska vittna har hon ingen aning om - hon ser det hon vill se. Han mördade ju inte mig - han måste älska mig!
Hon är en avskräckande mall på när det gått rikigt snett i tänket - kring relationer, närhet och kärlek.

PMs halleluja tal om D. säger väl allt.
Han skickar till och med ut en hälsning sist - att om han skulle bli dömd så ska hon minnas sina ord.
... and they lived happily ever after.

"Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd." live dr
Senast redigerad av develi 2018-03-27 kl. 22:48.
Citera
2018-03-27, 22:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De två väninnorna han träffade i ca maj, dom hade han direkt blivit vänner med på Facebook.

Asså, Facebook är ju direkt creepy. Förstår inte att folk vill blottlägga sig på det viset. Tenk alla pervon som hänger där inne.

Edit: Madsens aktiviteter på Facebook är mycket interessanta, faktiskt.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-27 kl. 22:47.
Citera
2018-03-27, 22:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Madsen hade koll på allt om henne. Han visste t om om deras lilla avskedsfest. Så visste han att pojkvännen skulle bli kvar på festen. (Facebook)

Undrar om pojkvännen tyckte att det var en så bra idé att hans tjej åkte iväg med en okänd man..
Citera
2018-03-27, 22:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Enligt Bt.dk var det Madsens kone S. som inte kom idag. Jag kan förstå henne. Hon har dessutom ingen skyldighet antar jag.
Det är väl skilda nu? Men det var gifta när brottet begicks. Kanske gäller närstående regeln?
Citera
2018-03-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Undrar om pojkvännen tyckte att det var en så bra idé att hans tjej åkte iväg med en okänd man..

Dom diskuterade om han skulle åka med, men hon skulle ju bara vara borta 2-3 timmar.
Citera
2018-03-27, 22:52
Medlem
Citat:

Är också övertygad om att han har legat i bakhåll och spanat, hetsat upp sig. På än den ena än den andra. Fast det skulle vara rätt typ av kvinna som skulle få den stora "äran" att figurera i hans dödsshow.

För honom var nog KW det perfekta offret. Han ville inte ta "vem som helst". Det hade han i så fall kunnat göra långt tidigare utan besvär.

Det var alltså definitivt inget spontant utvalt offer.

(Det har jag aldrig trott heller.)
Citera
2018-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är väl skilda nu? Men det var gifta när brottet begicks. Kanske gäller närstående regeln?

Ingen aning. Hon kanske dyker upp senare.
Citera
2018-03-27, 22:55
Medlem
Dharmabums avatar
Det man kan hoppas på i ett jobbigt mål är att det ska komma en dom som blir en form av katarsis så att man kommer till ro men i detta fall kan det inte hända eftersom straffskalan inte alls står i proportion till vad PM har gjort. Rättvisa kan inte skipas.

Kanske vore det därför bättre om kräket släpptes på grund av att bevisen inte räcker till mer än griftefridsbrott trots att även mordåtalet egentligen är polisiärt löst. Han skulle vara påpassad och pank med alla broar brända. Han skulle åka på stryk och bli spottad på och till och med behöva oroa sig för att bli ihjälslagen av någon som stod Kim nära.

Fängelset blir däremot en trygg miljö där han i lugn och ro kan bygga små raketer av spermarester och snorkusar och skapa drama bland andra störda sexbrottslingar på enheten. Kanske kan han till och med gifta sig och få barn med Deidre om han vill det, även om han blir sittande på livstid. Tänk er det...

Det är möjligt att PM en gång bara var en vanlig empatistörd pojke med skruvad fantasi som sedan drog några nitlotter i livet, men någonstans blir det bara löjligt att försöka förklara och nyansera. Det här är så monstruöst. Ett minimikrav för att man ska få anses som människa kunde ju vara att man inte med berått mod tortyrmördar andra människor?

Jag har aldrig gått in i den här typen av skildringar tidigare och jag ångrar att jag börjar följa rättegången. PM får mig att känna blodtörst, det måste jag motvilligt erkänna. Jag skulle vilja se honom rädd och känna skadeglädje om jag fick höra att någon gjort honom illa, som när lustmördaren Ramsay Bolton till slut äts av sin egna hundar i Game of Thrones.
Citera
2018-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är också övertygad om att han har legat i bakhåll och spanat, hetsat upp sig. På än den ena än den andra. Fast det skulle vara rätt typ av kvinna som skulle få den stora "äran" att figurera i hans dödsshow.

För honom var nog KW det perfekta offret. Han ville inte ta "vem som helst". Det hade han i så fall kunnat göra långt tidigare utan besvär.

Det var alltså definitivt inget spontant utvalt offer.

(Det har jag aldrig trott heller.)

Tjejen han ville ha ut 8 augusti, också okänd, undras om hon var lätt rödhårig med.
Citera
2018-03-27, 23:02
Medlem
Citat:
Jo, det har framgått med en förskräcklig tydlighet. Men det är en sådan aggression inblandad och som blir nästan övertydlig. Han verkar snabb på att växla över till rent Hat.

Ibland måste man tänka i andra banor när dessa textmassor beskriver det enda våldsbrottet efter det andra ... så jag funderade på personen Madsen lite.

Mer kontroll och dödsfascination än hat, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in