Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Jo, och om D inte redan visste vad som skulle försiggå på Nautulius den natten tror jag säkert hon hadde fått veta det. Madsen hadde nog letat lenge för att hitta en så störd människa som D. En riktig "soulmate".
Jag tror inte hon visste nåt faktiskt. Men att hon ser ett mönster/sammanhang betvivlar jag inte, han har mer än troligt berättat om alla perversa fantasier för henne likaväl. Han är frispråkig (vilket är rätt ovanligt i sig).
Däremot verkar hon helt hjärntvättad och kär som en klockarkatt och levt i snedvridna relationer innan, hon slår det ifrån sig.
Hon tror att han är empatisk - fast både mord och RPU påvisar hur illa det är ställt.
Att hon läst i media framkom i rätten via henne själv - då har hon läst hans ord också om att hon borde varit hans fru. Att han fortsätter att manipulera henne inför at hon ska vittna har hon ingen aning om - hon ser det hon vill se. Han mördade ju inte mig - han måste älska mig!
Hon är en avskräckande mall på när det gått rikigt snett i tänket - kring relationer, närhet och kärlek.
PMs halleluja tal om D. säger väl allt.
Han skickar till och med ut en hälsning sist - att om han skulle bli dömd så ska hon minnas sina ord.
... and they lived happily ever after.
"Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd." live dr