2018-03-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Men snälla nån! Det är långt ifrån säkert att det var ett mord. Hur kan du påstå dig söka sanningen när du har bestämt dig för att det var ett mord?

Jag är öppen för alla möjligheter men det är ju inte du. Det kan ha varit en lastpall som kvävde Kevin men hur försvann den då från hans kropp? Så länge det inte finns en bra förklaring bör man fortsätta utreda detta och även titta på alternativa mördare. Men det vill inte du, varför?
Citera
2018-03-27, 21:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Funderat på det också. Det var väl Kevins morfar som hittade honom på lastpallen, kanske han lyfte undan den som han skulle ha fått över sig? Det verkar ju som om skadorna på Kevins kropp stämmer med måtten på en lastpall. Men ja, det är frågetecken kring det.

Det kan förstås ha varit ett dråp eller vållande till annans död, några barn som la en lastpall över Kevin och satte sig ovanpå, t.ex. Under en lek.
Ja, tydligen hade ju Kevin skador på kroppen av trubbigt våld, och avståndet mellan skadorna verkade alltså överensstämma med en lastpall. Att samma typ av skador fanns på både fram- och baksidan av kroppen skulle enligt Wargren kunna förklaras av att Kevin hade klämts mellan två lastpallar. Men som jag uppfattade finns det inget annat än skademönstret som tyder på att det skulle ha varit två lastpallar inblandade.

En rimligare teori skulle väl kunna vara att Kevin först låg på rygg, med någon sittande på sig. Troligen fick han då skadorna på ryggen när han försökte vrida sig loss. Efter ett tag lyckades han vända på sig och hamna på magen, nu alltså med någon sittande på sin rygg. Försöken att vrida sig loss fortsatte, och orsakade då samma typ av skador på framsidan av kroppen.
Citera
2018-03-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, tydligen hade ju Kevin skador på kroppen av trubbigt våld, och avståndet mellan skadorna verkade alltså överensstämma med en lastpall. Att samma typ av skador fanns på både fram- och baksidan av kroppen skulle enligt Wargren kunna förklaras av att Kevin hade klämts mellan två lastpallar.

En rimligare teori skulle väl kunna vara att Kevin först låg på rygg, med någon sittande på sig. Troligen fick han då skadorna på ryggen när han försökte vrida sig loss. Efter ett tag lyckades han vända på sig och hamna på magen, nu alltså med någon sittande på sin rygg. Försöken att vrida sig loss fortsatte, och orsakade då samma typ av skador på framsidan av kroppen.

Jag tror det skulle bli en annan typ av skador, om han försökt vrida sig loss. Och varför skulle han vända på sig?
Citera
2018-03-27, 21:09
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, tydligen hade ju Kevin skador på kroppen av trubbigt våld, och avståndet mellan skadorna verkade alltså överensstämma med en lastpall. Att samma typ av skador fanns på både fram- och baksidan av kroppen skulle enligt Wargren kunna förklaras av att Kevin hade klämts mellan två lastpallar. Men som jag uppfattade finns det inget annat än skademönstret som tyder på att det skulle ha varit två lastpallar inblandade.

Stämmer bra. Förmodligen är GM (om det finns någon) en äldre pojke i området, kanske runt 11-13 vid tidpunkten.

Och han kanske sitter här än idag i tråden i vuxen ålder och fortsätter skrika skuld mot de stackars bröderna...
Citera
2018-03-27, 21:10
Medlem
Från och med nu går denna tråd ut på att samla in data angående Ja*a* Abda*i (* = l).

Vad vet vi om honom? Vad finns det för uppgifter tidigare i tråden?

Laila Freivalds m.m. kom undan för lätt, nu vet vi bättre så Morgan Johansson m.m får se upp. Dör Ja*a* Abda*i inom kort ska Morgan kanske utredas?
Citera
2018-03-27, 21:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Från och med nu går denna tråd ut på att samla in data angående Ja*a* Abda*i (* = l).

Vad vet vi om honom? Vad finns det för uppgifter tidigare i tråden?

Laila Freivalds m.m. kom undan för lätt, nu vet vi bättre så Morgan Johansson m.m får se upp. Dör Ja*a* Abda*i inom kort ska Morgan kanske utredas?
Varför skulle våldtäktskurden dö?
Citera
2018-03-27, 21:26
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Varför skulle det vara meningslöst?
För att det skulle vara omöjligt att få honom fälld. I bästa fall skulle man kanske få fram hans DNA på Kevins kläder, men det i sig bevisar inget - de kan ha lekt. Ett erkännande idag är nog inte heller troligt. Om han var slipad som ung (om vi nu låtsas att han är skyldig) hur slopad är han då inte idag.

Edit: Känner mig inte illa till mods att delta i flocken av vargar som nu vänder sina huggtänder mot ny tänkbar barnamördare. Han kan vara helt oskyldig.
Senast redigerad av Erik1974 2018-03-27 kl. 21:30.
Citera
2018-03-27, 21:40
Medlem
Släpp gammalt. Folk kan diskutera till hjärnan blöder. Case closed. Dom får sina pengar å förövaren kommer aldrig åka dit....%
Citera
2018-03-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
För att det skulle vara omöjligt att få honom fälld. I bästa fall skulle man kanske få fram hans DNA på Kevins kläder, men det i sig bevisar inget - de kan ha lekt. Ett erkännande idag är nog inte heller troligt. Om han var slipad som ung (om vi nu låtsas att han är skyldig) hur slopad är han då inte idag.

Edit: Känner mig inte illa till mods att delta i flocken av vargar som nu vänder sina huggtänder mot ny tänkbar barnamördare. Han kan vara helt oskyldig.

Hur kan man få fram hans DNA på Kevins kläder? Eller rättare sagt, om man kan det, varför har det inte redan skett?

Är han slipad? Har det inte kommit uppgifter om att han är förståndshandikappad eller försatt som lekte med väldigt mycket yngre barn som tonåring?

Han behöver inte vara slipad för att han inte erkänner. Vi behöver information från arbogabor och andra som träffat honom. Gärna uppgifter från Norge också.
Citera
2018-03-27, 21:41
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Kurden är ingen ny tänkbar barnamördare. Han förgrep sig på en 3åring i samma område och blev tagen på bar gärning.Kevin hade enligt obduktionen skador i underlivet så det är märkligt att Kurd helvetet inte fastnade polisens nät. Men vi vet ju att det var valår och sossarna ville inte ha en kurd som gärningsman.
Citera
2018-03-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag får inget bra grepp om vem 12-åringen är. Kan inte svara på det. Kan vara någon helt annan person av den information som man får.

GWs 13-åring är personen som benämns som kurdiska flyktingen.

Det är nog många som tror att han är skyldig nu när man vet att han var vän med Kevin, förr var det ingen som visste det men man visste att han hade våldtagit en ung pojke.

Något mer vet jag inte om han är dömd för, tror inte det. Nu var det många år sedan jag träffade honom men tvivlar på att han har förändrats. Han var utvecklingsstörd så man märkte det men inte överdrivet mycket. Han hade inga vänner i sin egen ålder utan lekte enbart med små barn och verkade trivas med det. Fanns vissa sexuella saker kring honom också, att han beskrevs som sexuellt störd i den gamla rapporten förvånar mig inte. Men han verkade harmlös och helt ofarlig på den tiden.

Vet inget direkt om hans uppväxt men det går rykten om att han behandlades väldigt illa och att han inte behandlades som sig bör var rätt uppenbart, det såg man. Hur det gick för honom som vuxen vet jag inte mer än det med hans fru. Jag tror inte det har hänt så mycket kring honom faktiskt. Jag tror det har fungerat okej för honom sedan våldtäkten. Det med hans fru gissar jag var för att han sattes i en situation han aldrig borde ha varit i och det gick åt skogen.
Den röda tråden i hans problem verkar vara att man har ignorerat hans utvecklingsstörning.

Bra info här. Vilka sitter inne på mer info?
Citera
2018-03-27, 21:46
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Stämmer bra. Förmodligen är GM (om det finns någon) en äldre pojke i området, kanske runt 11-13 vid tidpunkten.

Och han kanske sitter här än idag i tråden i vuxen ålder och fortsätter skrika skuld mot de stackars bröderna...

Ja, det sista skulle förklara dumdrygheten och faktaresistensen hos vissa multipla personligheter som avslöste varandra med att spamma tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in