2018-03-27, 20:09
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Låt detta geni granska palmeärendet också så det kan läggas ner och avfärdas som en möjlig olycka.

Ja, vatamefaan dagens.
Börjar kännas som att alla går åt samma håll, masspsykos, som Metoo.
Cred till snubben som gjort filmen, men han har ingen sanning, precis som ingen annan i fallet.
Citera
2018-03-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om det nu var en (eller två) lastpallar som välte över Kevin och dödade honom, vem lyfte undan lastpallen/pallarna från honom efter att han avlidit?

Precis!!!! Kevin kvävdes så lastpallen kan inte ha studsat bort.

Det är valår i år också.
Citera
2018-03-27, 20:15
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Killer(a)
Vetefan, en bokstav bara.
Citera
2018-03-27, 20:21
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Enligt åklagaren är Kevins död med stor sannolikt en olyckshändelse och inte mord.
Jo, man undrar bara hur han kommer fram till den matematiska revolutionen. Bilderna från rekonstruktionen visar inte någon ensam docka. Men visst kan jag hålla med om att möta fel person där och då kan ses som en olyckshändelse för honom. Lite svårt att få samman alla delarna här.
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Wargren tar upp skriken som hörs i området runt kl. 18.00 och gör indirekt kopplingen att det är Kevins skrik som hörs. Vittnen säger att det är fasansfulla skrik, som om en kvinna blir grovt misshandlad.

Att skriken hörs på just denna plats och vid just den tiden Kevin dör ökar sannolikheten markant att det faktiskt är Kevins skrik som uppmärksammas. Såklart kan man inte bortom rimligt tvivel fastslå det, men indiciet är starkt. Här är det enkelt. Kevins skrik = bröderna kan omöjligen var inblandade. DET går inte att bestrida.

Frågan är om (om vi nu leker med tanken att det är Kevin som hörs skrika, vilket är min övertygelse) skriken kommer sig av att någon gör honom illa, eller att han råkat illa ut på lastpallen. Personligen tror jag inte på olycka.

Jo, dessvärre är det nog det sista Kevin gör i ett försök att freda sig, från någon som håller hon fast som i ett städ, när han skriker hindras detta nog. Även om avsikten bara är att hindra skrikande är det nog ändå här Kevin dör. Gissar att många gärningar har denna karaktären.

Så visst Olycka är en väldigt flytande tolkning och för mig har den svårt att bli sannolik utan andra inblandade än den döde. Jajja..... jag ska läsa igen och igen vad som verkligen kommit fram.... se om man kan bli något lite klokare ...
Citera
2018-03-27, 20:24
Medlem
Tror Kevin blev jagad .eller skulle gömma sig på ett säkert ställe....tror inte att barn skulle släpa honom dit...om.det nu var barn som dödade .så skulle dom sprungit därifrån eller dumpat han i vattnet...har för mig att jag läste att Kevin vs ganska vild av sig
Citera
2018-03-27, 20:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Brorsorna är avskrivna för att det inte går att visa på deras skuld, kanske för att förhören med killera inte utfördes enligt nutidens praxis.
Du vet inte OM de var oskyldiga till Kevins död. Berätta isf. Tada....

Nej, men tidslinjen och vittnesmålen talar mycket starkt emot att bröderna haft möjlighet att utföra mordet och det trumfar de framtvingade "erkännandena". De finns resonemang om detta här i tråden och utredaren Nicklas Wargren bekräftar nu detta.

Eftersom tidsuppgifter och vittnesmål så gott som alltid alltid ger utrymme för vissa tolkningar bevisar detta inte helt och håller brödernas oskuld, men man kan sträcka sig så långt som att inget längre talar för att de hade med saken att göra.
Citera
2018-03-27, 20:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, men tidslinjen och vittnesmålen talar mycket starkt emot att bröderna haft möjlighet att utföra mordet och det trumfar de framtvingade "erkännandena". De finns resonemang om detta här i tråden och utredaren Nicklas Wargren bekräftar nu detta.

Eftersom tidsuppgifter och vittnesmål så gott som alltid alltid ger utrymme för vissa tolkningar bevisar detta inte helt och håller brödernas oskuld, men man kan sträcka sig så långt som att inget längre talar för att de hade med saken att göra.
Ett sätt att uttrycka det är väl att bröderna är ungefär lika oskyldiga som Niclas Wargren själv. Det finns inga vittnesiakttagelser av Wargren i närheten av platsen där Kevin hittades, och det finns ingen teknisk bevisning som kan koppla honom till brottet. Huruvida Wargren har något alibi för tidpunkten för brottet känner jag inte till, men bröderna har tydligen ett starkt sådant.
Senast redigerad av Draifos 2018-03-27 kl. 21:39.
Citera
2018-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Wargren tar upp skriken som hörs i området runt kl. 18.00 och gör indirekt kopplingen att det är Kevins skrik som hörs. Vittnen säger att det är fasansfulla skrik, som om en kvinna blir grovt misshandlad.

Att skriken hörs på just denna plats och vid just den tiden Kevin dör ökar sannolikheten markant att det faktiskt är Kevins skrik som uppmärksammas. Såklart kan man inte bortom rimligt tvivel fastslå det, men indiciet är starkt. Här är det enkelt. Kevins skrik = bröderna kan omöjligen var inblandade. DET går inte att bestrida.

Frågan är om (om vi nu leker med tanken att det är Kevin som hörs skrika, vilket är min övertygelse) skriken kommer sig av att någon gör honom illa, eller att han råkat illa ut på lastpallen. Personligen tror jag inte på olycka. Men att i dagsläget kolla upp ”13-åringen” är nog meningslöst.

Slutligen är det nästan lite tårögt att läsa vad Kevins pappa säger idag. Att han gläds åt att bröderna blivit friade. Det är stort!

Varför skulle det vara meningslöst?
Citera
2018-03-27, 20:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Har GW fortsatt med att peka ut trettonåringen alltså? Jag tycker inte att han ska vara domare.

Det jag fetat är den ganska populära teorin här på Flashback, att sossarna styrde utredningen och krävde blonda blåögda gärningsmän.
Ja det var ju nåt sjukt med Freivalds extrema intresse för fallet. Det spåret borde kollas mer.
Om det nu skulle visa sig att sossarna styrde utredningen bort från kurden till bröderna vore de rökta i årets val.
Citera
2018-03-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om det nu var en (eller två) lastpallar som välte över Kevin och dödade honom, vem lyfte undan lastpallen/pallarna från honom efter att han avlidit?

Funderat på det också. Det var väl Kevins morfar som hittade honom på lastpallen, kanske han lyfte undan den som han skulle ha fått över sig? Det verkar ju som om skadorna på Kevins kropp stämmer med måtten på en lastpall. Men ja, det är frågetecken kring det.

Det kan förstås ha varit ett dråp eller vållande till annans död, några barn som la en lastpall över Kevin och satte sig ovanpå, t.ex. Under en lek.

Edit: det skulle kunna förklara det där konstiga "delvis delaktig" i Kevins död, som Expressen påstår att en tolvåring skulle ha erkänt.
Senast redigerad av Butter200 2018-03-27 kl. 21:03.
Citera
2018-03-27, 20:55
Medlem
Ollonets avatar
Som om det inte räckte med Kurderna Soran och Özz .Nu låter blatte kåta sossesvin ännu en Kurd komma undan. Sverige är ett dårhus.
Citera
2018-03-27, 20:57
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Precis som du säger så finns det utrymme för olika tolkningar.
Det finns inget som bevisar brorsornas oskuld.
Det går bara inte att bevisa brorsornas skuld.
Därför går de fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in