Citat:
Ursprungligen postat av
Stina-Lina
Enligt åklagaren är Kevins död med stor sannolikt en olyckshändelse och inte mord.
Jo, man undrar bara hur han kommer fram till den matematiska revolutionen. Bilderna från rekonstruktionen visar inte någon ensam docka. Men visst kan jag hålla med om att möta fel person där och då kan ses som en olyckshändelse för honom. Lite svårt att få samman alla delarna här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Wargren tar upp skriken som hörs i området runt kl. 18.00 och gör indirekt kopplingen att det är Kevins skrik som hörs. Vittnen säger att det är fasansfulla skrik, som om en kvinna blir grovt misshandlad.
Att skriken hörs på just denna plats och vid just den tiden Kevin dör ökar sannolikheten markant att det faktiskt är Kevins skrik som uppmärksammas. Såklart kan man inte bortom rimligt tvivel fastslå det, men indiciet är starkt. Här är det enkelt. Kevins skrik = bröderna kan omöjligen var inblandade. DET går inte att bestrida.
Frågan är om (om vi nu leker med tanken att det är Kevin som hörs skrika, vilket är min övertygelse) skriken kommer sig av att någon gör honom illa, eller att han råkat illa ut på lastpallen. Personligen tror jag inte på olycka.
Jo, dessvärre är det nog det sista Kevin gör i ett försök att freda sig, från någon som håller hon fast som i ett städ, när han skriker hindras detta nog. Även om avsikten bara är att hindra skrikande är det nog ändå här Kevin dör. Gissar att många gärningar har denna karaktären.
Så visst Olycka är en väldigt flytande tolkning och för mig har den svårt att bli sannolik utan andra inblandade än den döde. Jajja..... jag ska läsa igen och igen vad som verkligen kommit fram.... se om man kan bli något lite klokare ...