Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 20:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ni som skriver här är kunniga Nördar och frågar man människor på stan ser dom inte alls att SD blivit mjukare....många röstar mot multikulturen eftersom dom är kringrända av Araber och Negrer både i innerstan och i förorterna.
I besvikelsen röstar dom på SD. AfS kommer inte fram, det är bara Ni Nördar här som ser dom. En annan sak, den sossemärkta debattör som tror att SD går samma väg som Ny Demokrati och ersätts av något annat är helt ute och reser. Han hoppas alltså att den Sverigeväniiga folkrörelsen splittras upp i små fraktioner. Men se hur det ser ut i OU, trots att instituten manipulerar är det stabila höga siffror och nu ökande igen.
Folket vet för lite om AfS och det ger högst 2,5%. Det är patetiskt att hålla presskonferens varje gång man lockar över en politiker från SD. Den vanlige väljaren bryr sig inte.
För övrigt gick nu en Moderat kommunpolitiker över till SD i Munkedal eller Kungälv utan en massa uppståndelse för det.

Partier förändras, medlemmar kommer och går. Politiken påverkas och förändras. Det som var 2010 gäller inte idag. Det som gåller 2018 gäller inte 2022. Kasselstrand sitter inte på livstid och naturligtvis inte heller legenden Jimmie. Är SD för mjuka nu kanske det hårdnar igen 2022-

Jag tror att du underskattar missnöjet inom SD och bland dess väljare. Läs Ahls debattartikel i Aftonbladet och intervjun i SVT:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ddplyw/sd-satter-inte-langre-oss-i-sverige-framst

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sverigedemokraterna-har-svikit-for-manga-valloften

Man är trött på ett SD som ständigt lägger sig platt för moderaterna och sviker sina vallöften i fråga efter fråga.
Citera
2018-03-27, 20:54
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN

Personligen vet jag inte vad jag ska tycka om AfS just nu. Försiktigt positiv antar jag? Men det känns nästan som att det är en tidsfråga innan de tar in massa idioter som till slut kommer att sitta i partiledningen och vips, ett nytt infiltrerat liberalt skitparti. De måste verkligen lära av historien och vara stenhårda med vilka de tar in och ger maktpositioner. Annars finns det ingen anledning att ge dem förtroende.

Partistyrelsen är iofs redan satt för ett(?) år framåt. Och eftersom man bara ställer upp i riksdagsvalet finns ingen risk för en massa knäppgökar ute i kommunerna. Riksdagslistan lär man dessutom själva styra hårt på grundval av gamla meriter.
Citera
2018-03-27, 20:59
Medlem
S.Kandals avatar
Payback time från eteblissemanget, Alternativ för Sverige (Afs) ska plåga Sd

Jag måste dryfta en sak som bekymrar mig, anser den vara en avgörande faktor i kommande valspurt.

Som bekant har Gustav Kasselstrand startat ett nytt parti, Alternativ för Sverige (Afs). Detta sk utbrytargäng består av forna sdu-are och diverse avhoppare, ett oslipat Sd 2.0 om man så vill. Jag är tämligen övertygad om att dessa gynnare når riksdagsspärren, hade lätt spelat några lök på detta om odds funnes.

Till saken...

Media och övriga partier kommer av uppebar orsak tala med väldigt små tungor om Afs, de är livrädda att de ska få publicitet. Däremot kommer eteblissemanget gå all-in med frågor till Åkesson och Sd rörande deras förhållningssätt gentemot "dessa rasister". Hittills har Åkesson och Sd gått i exakt samma fälla som övriga partier fallit i det senaste årtiondet, vi kan kalla det payback time från eteblissemanget. Åkesson står nu i riks tv och kallar partiledningen i Afs för avhoppande losers, hur fan tänker människan där.

https://youtu.be/Y4-L9JkJoj8

I mina ögon har Sverigedemokraterna värdens chans att skapa mervärde genom att behandla Kesselstrand och hans parti precis som de själva vill bli behandlade. Dvs nästa gång Åkesson får denna fråga ska han säga att vi behandlar alla partier lika och vi lyssnar på alla. Att sd inte har samma åsikter ska inte hindra samtal.

Afs är enligt många oerhört kontroversiella men jag kan lova att kanske hälften av den svenska befolkningen håller med i sak. Det är då enligt mig direkt livsfarligt att trumma på i samma spår. Denna bevisligen förkastliga taktik kan leda sd rakt ner i avgrunden.

Frågeställning till panelen:

Hur ska Sd och Åkesson förhålla sig till Afs?
Agerar Sd rätt eller fel?
Vem vinner på detta?
Senast redigerad av S.Kandal 2018-03-27 kl. 21:01.
Citera
2018-03-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det känns som media är mer generösa på att ge AfS uppmärksamhet än vad dom är att ge MED uppmärksamhet. Hur kommer det sig? Tror ni media ser AfS som ett kort mot SD som kan spelas för att sabba för SD men samtidigt att AfS inte har en chans att ta sig in i riksdagen och på så sätt sabbar man för både SD och AfS?

Har MED någonsin under sin existens gjort någonting intressant som förtjänar medial uppmärksamhet?

Sen är det klart att det finns en konflikt mellan AfS och SD som är medialt intressant alldeles oavsett vilka agendor olika medier kan tänkas ha.
Citera
2018-03-27, 21:03
Medlem
Pfaltzs avatar
Om det rent hypotetiskt blev som så att SD skulle kunna bilda regering med AfS, skulle det funka?
Citera
2018-03-27, 21:03
Medlem
ElvisFans avatar
Bemöter SD dom på ickekonstruktivt sätt kan dom glömma min röst i alla fall. Då faller dom in i åttaklövern och plötlsigt är AFS enda alternativet.
Citera
2018-03-27, 21:05
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
,

Partier förändras, medlemmar kommer och går. Politiken påverkas och förändras. Det som var 2010 gäller inte idag. Det som gåller 2018 gäller inte 2022. Kasselstrand sitter inte på livstid och naturligtvis inte heller legenden Jimmie. Är SD för mjuka nu kanske det hårdnar igen 2022-

Blir svårt att vända på klacken, därför gamla SDare inklusive mig själv talar om att de spelat ut sin roll, de har målat in sig i ett hörn, de har svikit kärnväljare som inte glömmer.

"Sverigedemokraterna har svikit väljarna och låtit lobbyister med globalistisk agenda smyga runt i korridorerna och påverka politiken" - Ahl.
"– Efter valkonferensen insåg jag att SD är bortom all räddning" - Ahl.

Summerar det ganska bra, lägg då till att Åkesson använder samma retorik mot AfS som 7-klövern gjort mot SD sen 2006. (DN artikel om Ahls övergång)

Det är riktigt att det är nördar som sitter och följer AfS, men det var likartade om inte samma nördar som drog in SD i riksdagen 2006.
Citera
2018-03-27, 21:06
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är så en politiker måste jobba. Utnyttja varje möjlighet att hamna i rutan.

Det är också intressant att Feltens och Ahls partibyten annonseras med några dagars mellanrum. Om det skedde med avsikt är det smart eftersom det håller den mediala grytan kokande.

Ska bli intressant att se om fler avhoppare står i kö.
Kan säkert bli någon mer men det till trots skattar jag inte AFS chanser att nå riksdagen knappast större än obefintliga. Man kanske kan nå två procent som mest, vilket vore väldigt bra, men samtidigt två procent i slasken så att säga.
Citera
2018-03-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Partistyrelsen är iofs redan satt för ett(?) år framåt. Och eftersom man bara ställer upp i riksdagsvalet finns ingen risk för en massa knäppgökar ute i kommunerna. Riksdagslistan lär man dessutom själva styra hårt på grundval av gamla meriter.

Jag menade nu på längre sikt. Om de redan nu (eller de närmaste månaderna) börjar få över "mindre bra" personer från SD, så är det ju ett tecken på att de accepteras och med tiden kan klättra i organisationen om de verkligen har de ambitionerna. Vore hemskt om Ekeroth eller Bylund en dag satt i ledningen. Nu tror jag inte att just det kommer att hända med just de personerna, men ens hälften så dåliga personer hade varit en katastrof.

Varför ställer de inte upp i kommunerna förresten? Är det enbart en fråga om att de inte har tid eller resurser just nu, eller kommer de aldrig att ställa upp i de kommunala valen?
Citera
2018-03-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yojada
Har MED någonsin under sin existens gjort någonting intressant som förtjänar medial uppmärksamhet?

Sen är det klart att det finns en konflikt mellan AfS och SD som är medialt intressant alldeles oavsett vilka agendor olika medier kan tänkas ha.
Ja det finns ju definitivt en inbyggd mediedramaturgi som båda parterna kan utnyttja för sina egna syften. När de båda sitter i riksdagen lär de förstås ändå samarbeta.
Citera
2018-03-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Kan säkert bli någon mer men det till trots skattar jag inte AFS chanser att nå riksdagen knappast större än obefintliga. Man kanske kan nå två procent som mest, vilket vore väldigt bra, men samtidigt två procent i slasken så att säga.
Med det resonemanget hade vi aldrig fått in ett SD i riksdagen heller.
Citera
2018-03-27, 21:09
Medlem
Bravidas avatar
SD har blivit alldeles för politiskt korrekta, inte ens om de fått 51% så hade de kunnat rädda Sverige.

Vi behöver ett renodlat rasistiskt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in