Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det mesta är höljt i dimma, vet vi att Nujens inte kontaktade polisen och berättade om sina mellanhavanden? Med tanke på polisens taffliga beteende i övrigt så kan deras svar varit "oroa er inte, vi tar hand om det internt, ingen utomstående kommer att få veta något", och sedan smögs den ekonomiska utredningen ändå in i FUP av en visselblåsare...

Ja, hela Sverige är den visselblåsaren ett stort TACK skyldig!
Tack vare det draget, att ekonomiöversikten slank med in i FUP, så har vi fått en inblick i inte bara Nujens personliga förhållanden, utan också fått lära oss mer om den lukrativa asylantindustrin och dess ombud (läs: adv Debbie Nujen).
Jag har börjat gilla när det blåser. Visselblåser..
Citera
2018-03-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är för att han aldrig tidigare behövt försvara något. Han har gjort karriär på att vara kurd helt utan talang och aldrig fått en kritisk fråga, ett negativt omdöme eller en motgång. Etablissemanget har rasistiskt haft överseende med honom då han ju är så duktig för att vara en invandrare.

Så han har helt enkelt ingen erfarenhet av att behöva försvara sig, hela livet har svenskarna tittat åt ett annat håll när han dummat sig för det är ju synd om honom. Det han sagt nu har alltid räckt mer än väl.

Men herregud - hans syster borde ju ha hunnit gnugga honom ett antal veckor. de har ju fått vara ifred och förbereda sin story hur länge som helst.
Citera
2018-03-27, 20:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men herregud - hans syster borde ju ha hunnit gnugga honom ett antal veckor. de har ju fått vara ifred och förbereda sin story hur länge som helst.

Hon har försökt men han har ryckt på axlarna, han är ju den mest älskade mannen i Sverige, inget ont kan hända honom.
Citera
2018-03-27, 20:24
Medlem
Citat:
Hon har försökt men han har ryckt på axlarna, han är ju den mest älskade mannen i Sverige, inget ont kan hända honom.

Du kan ha rätt där. Han har stått på den mångkulturella trumfvagnen så länge utan viskande slav att börjat tro att han är osårbar.
Citera
2018-03-27, 20:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är för att han aldrig tidigare behövt försvara något. Han har gjort karriär på att vara kurd helt utan talang och aldrig fått en kritisk fråga, ett negativt omdöme eller en motgång. Etablissemanget har rasistiskt haft överseende med honom då han ju är så duktig för att vara en invandrare.

Så han har helt enkelt ingen erfarenhet av att behöva försvara sig, hela livet har svenskarna tittat åt ett annat håll när han dummat sig för det är ju synd om honom. Det han sagt nu har alltid räckt mer än väl.
Så sant. Det är samma visa som de "Starka tjejerna" som inkvoterades i media på 90-talet. De flesta av dessa krossades av att sen få kritik & är nu mestadels medicinerade mentalpatienter.

Att en karriär utan motprestation eller ansträngning straffar sig alltid i slutändan.
Citera
2018-03-27, 22:01
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Och att familjen Nujen bestående av Özz Nujen, Pappa Nujen, syster Debbie Nujen, tillika asyladvokat och systerns man Viktor Banke (känd/ökänd) nästan 3 år efter att de förskotterat 85.000 till Akilovs privata banknummer och ännu väntar på faktura.

85k... fan, hade glömt att det var så mycket. Direkt till en inhyrd firmas grovarbetares bankkonto? Här finns nog en och annan hund begravd, men jag vete fan riktigt vad det kan vara.
Citera
2018-03-27, 22:31
Medlem
Jag anser att Özz Nujens trovärdighet kan anses som tvivelaktig, minst, mot bakgrund av Akilov-affären.

I Lördagsintervjun fick Özz Nujen stort utrymme att berätta om hur hans far hade torterats hårt av turkarna, att han själv inte hade fått tala sitt eget språk, kurdiska, i skolan, och hur familjen gjort en dramatisk flykt genom minfälten.

Finns det belägg för dessa uppgifter? Fadern tycks ju nu finnas i Sverige (surprise) och tycks ha kunnat skaffa sig både jobb och eget hus i Nacka. Finns det några tecken på att han har utsatts för tortyr?

Det är många år sedan nu som Turkiet tillät kurdiska i skolorna. Jag kan inte svära på att det var infört när Özz Nujen var barn, men jag anser det möjligt. Kurdernas situation i Turkiet är inte enbart präglad av förföljelse. Det finns kurdiska parlamentsledamöter. I staden Diyarbakir i östra Turkiet bor ca 1 miljon kurder. På den tiden, kring mitten av 90-talet, när fallet familjerna Sincari (som utgav sig vara flyktingar från Iran eller Irak, men egentligen hette Gümüscü och kom från Turkiet) var aktuellt, var borgmästaren i Diyarbakir kurd. Mycket möjligt att det är så även idag. Varför frågar ingen journalist Özz Nujen om denne kan flytta tillbaka till sitt hemland?

Finns det några belägg för att familjen flydde genom ett minfält?

Kan man ljuga om Akilov kan man ljuga om annat.
Citera
2018-03-27, 22:46
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag anser att Özz Nujens trovärdighet kan anses som tvivelaktig, minst, mot bakgrund av Akilov-affären.

I Lördagsintervjun fick Özz Nujen stort utrymme att berätta om hur hans far hade torterats hårt av turkarna, att han själv inte hade fått tala sitt eget språk, kurdiska, i skolan, och hur familjen gjort en dramatisk flykt genom minfälten.

Finns det belägg för dessa uppgifter? Fadern tycks ju nu finnas i Sverige (surprise) och tycks ha kunnat skaffa sig både jobb och eget hus i Nacka. Finns det några tecken på att han har utsatts för tortyr?

Det är många år sedan nu som Turkiet tillät kurdiska i skolorna. Jag kan inte svära på att det var infört när Özz Nujen var barn, men jag anser det möjligt. Kurdernas situation i Turkiet är inte enbart präglad av förföljelse. Det finns kurdiska parlamentsledamöter. I staden Diyarbakir i östra Turkiet bor ca 1 miljon kurder. På den tiden, kring mitten av 90-talet, när fallet familjerna Sincari (som utgav sig vara flyktingar från Iran eller Irak, men egentligen hette Gümüscü och kom från Turkiet) var aktuellt, var borgmästaren i Diyarbakir kurd. Mycket möjligt att det är så även idag. Varför frågar ingen journalist Özz Nujen om denne kan flytta tillbaka till sitt hemland?

När Özz hade fuskat med skatten senast - senast han blev avslöjad alltså - så skyllde han på hård arbetsbelastning. Han hade bl a inte kunnat/hunnit skriva sig där han bodde (skicka in ett papper) på ett helt år.

Nu när han fick frågor så kom det direkt: ”jag har 200 resdagar om året...”

Alltså kan kurder skita i lagar och regler om de har ett jobb... Enligt Özz.
Citera
2018-03-27, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Vad än kurden Özz säger ska man ta med en nypa salt, det enda man ska lita på när han säger något är att han är kurd, allt annat är lögner.

Om du tittat vad Özz skrivet och skriver jämnt är det bara hat riktat mot Turkiet, hans Twitter- flöde består bara av ilska och hat mot Turkiet.

Att hans pappa skulle ha blivit torterad, här skulle jag vilja ha bevis på påståendet av kurden men det kan han ju inte, det är så många kurder faktiskt fick asyl här i Sverige, de var inte välkomna hit men en drog en lögn och alla andra kurder som är här idag är på samma grunder. Politiksk flykting och flytt tortyr och så. Tänk vad duktiga kurder är, alla är politiker eller något sånt.

De fallen jag studerat, kurder som blandannat flytt från Iran och Irak har tagit vägen till Europa via Turkiet och inte tvärtom men Özz familj är ju rätt speciell så kanske, de simmar mot strömmen. Ungefär som Hoppa inte Pekka men Pekka är inte som alla andra barnen och hoppar stuket.

Det här med minhistorian tog han upp på programmet Stjärnorna på slottet tror jag den hette? hursomhelst så var den en annan kändis som genomskådade hans lögn och tänkte, komigen nu Özz avsluta det här jävla skiten du drar för oss. Varför skulle turkiska staten vilja plantera minor? För att förhindra kurder lämna landet? Men jag vet att många, än idag så trampar soldater på minor som är ditplanterade, kan det vara så att PKK har planterat dom? Men det skulle ju Özz aldrig medgiva för PKK är hans soldater.
Citera
2018-03-27, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
När Özz hade fuskat med skatten senast - senast han blev avslöjad alltså - så skyllde han på hård arbetsbelastning. Han hade bl a inte kunnat/hunnit skriva sig där han bodde (skicka in ett papper) på ett helt år.

Nu när han fick frågor så kom det direkt: ”jag har 200 resdagar om året...”

Alltså kan kurder skita i lagar och regler om de har ett jobb... Enligt Özz.

Och 165 dagar att hata men inte kan ägna 1 dag åt att fixa viktiga pappersarbeten.
Citera
2018-03-28, 08:33
Medlem
Jag bumpar mitt tidigare inlägg för att underlätta för UG om de nu skall göra något av detta.

1. Det är solklart att ingen av de aktuella bolagen har gjort skatteavdrag eller inbetalt arbetsgivaravgifter. Inte heller verkar momsavdrag ha gjorts vilket hade varit fallet om de fått faktura från någon som utfört renoveringsarbeten. OBS - Offentliga uppgifter - se bump.

2. Att renovera en förmodat nedgången skola på säg 400 kvm VITT bör kosta minst 3 Mkr och kanske uppemot 7 Mkr beroende på skick. Kan det vara så att det har delrenoverats SVART för säg totalt 500 Tkr så motsvarar det VITT cirka 1,5 Mkr. Skattebrottet kan då hittills röra sig om 1 Mkr! (Betänk att Akilov som fick 85 Tkr bara sett sig själv som hantlangare i renoveringen)

3. Kolla även det här med bygglov med Gotlands Kommun. Att ändra användningsområde från skola till säg vandrarhem, teater eller bostad kräver högst sannolikt bygglov. Finns sådant?

4. Är någon fastighet registrerad med s.k. "frivillig skattskyldighet för moms"?

5. ÖN säger i intervjun återigen att RD varit projektledare och att han litar på honom. OK - det är dock så att en projektledare aldrig står för fiolerna. Det är alltså ÖN och DN som har arbetsgivaransvaret.

6. Oavsett vad som renoverats så borde Byggherren (d.v.s. bolaget ägt av ÖN och DN) ha lämnat in Bygganmälan till kommunen. Har det gjorts?

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Othem Omsorg AB, 559029-7965

Är inte registrerad som arbetsgivare, F-skatt eller moms. Inga skatteavdrag för anställda (Akilov) eller inbetalning av arbetsgivaravgift har gjorts under åren 2015 tills nu.

Nujen Media Aktiebolag, 556677-3825

Är registrerad som arbetsgivare, F-skatt eller moms sedan 2005. Inga skatteavdrag för anställda (Akilov) eller inbetalning av arbetsgivaravgift har gjorts under åren 2015 tills nu.

Advokatbyrån Nujen AB, 559098-7342

Är registrerad som arbetsgivare, F-skatt eller moms mars 2017. Inga skatteavdrag för anställda (Akilov) eller inbetalning av arbetsgivaravgift har gjorts under åren 2015 tills nu.

HyrFrid AB, 556862-5973

Är registrerad som arbetsgivare, F-skatt eller moms sedan 2013. Inga skatteavdrag för anställda (Akilov) eller inbetalning av arbetsgivaravgift har gjorts under åren 2015 tills nu.

Ö Nujen, 750620-XXXX
Har inte betalt arbetsgivaravgifter eller innehållit skatt för anställda (tänkbart att enskild firma fanns registrerad men så var ej fallet)

R Damm, 770812-XXXX
Har inte betalt arbetsgivaravgifter eller innehållit skatt för anställda (tänkbart att enskild firma fanns registrerad men så var ej fallet)

AZAD NUJEN AB, 559096-9670

Är inte registrerad som arbetsgivare, F-skatt eller moms.

D Nujen, 740817-XXXX

M Nujen, 540101-XXXX

Källa: Allmänhetens Terminal, Skatteverket. Finns tillgänglig på alla SKV – kontor. Offentlig handling!

1. Omfattningen av skattefusket efter att Akilov för sex veckors arbete erhållit cirka 85 000 kr är i vart fall 100 000 kr. Fusket överstiger två basbelopp varför förseelsen är åtalbar. Vem som är arbetsgivare av ovan troliga kandidater får tills vidare anses oklart. För att fastställa det behöver man veta vem som anlitade Akilov och på vilken fastighet han arbetade.

2. Om Akilovs uppgifter stämmer att han bara vara hantlangare/assistent åt ”riktiga” hantverkare så kan det antas att andra hantverkare betalts i vart fall 200 000 kr totalt. Skattefusket kan då komma att överstiga 0,5 Mkr. SKV kan enkelt begära ut kontoutdrag för de fyra personerna nämnda ovan. Om de då ser märkliga överföringar utöver de belopp som Akilov erhöll så kan denna historia växa till sig rejält.

Det vore synnerligen märkligt om inte SKV (efter att ha fått info från FUP serverat på räkmacka) inte ställt frågor till i vart fall D Nujen, M Nujen och R Damm.

Fortsättning lär följa…
Citera
2018-03-28, 10:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag bumpar mitt tidigare inlägg för att underlätta för UG om de nu skall göra något av detta.

1. Det är solklart att ingen av de aktuella bolagen har gjort skatteavdrag eller inbetalt arbetsgivaravgifter. Inte heller verkar momsavdrag ha gjorts vilket hade varit fallet om de fått faktura från någon som utfört renoveringsarbeten. OBS - Offentliga uppgifter - se bump.

2. Att renovera en förmodat nedgången skola på säg 400 kvm VITT bör kosta minst 3 Mkr och kanske uppemot 7 Mkr beroende på skick. Kan det vara så att det har delrenoverats SVART för säg totalt 500 Tkr så motsvarar det VITT cirka 1,5 Mkr. Skattebrottet kan då hittills röra sig om 1 Mkr! (Betänk att Akilov som fick 85 Tkr bara sett sig själv som hantlangare i renoveringen)

3. Kolla även det här med bygglov med Gotlands Kommun. Att ändra användningsområde från skola till säg vandrarhem, teater eller bostad kräver högst sannolikt bygglov. Finns sådant?

4. Är någon fastighet registrerad med s.k. "frivillig skattskyldighet för moms"?

5. ÖN säger i intervjun återigen att RD varit projektledare och att han litar på honom. OK - det är dock så att en projektledare aldrig står för fiolerna. Det är alltså ÖN och DN som har arbetsgivaransvaret.

6. Oavsett vad som renoverats så borde Byggherren (d.v.s. bolaget ägt av ÖN och DN) ha lämnat in Bygganmälan till kommunen. Har det gjorts?

Mycket bra att ni fortsätter gräva i detta!

Sanningen måste fram!

Alltför länge har denne skumraskfigur fått gräddfil här i Sverige och aldrig ifrågasatts det minsta. Detta måste upphöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in