Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Intressant hur afs bara på några veckor blivit ett tvärpolitiskt parti

Jeff”globalistjägaren” Ahl, uselt maskerad sosse, vill att allt skall vara i statlig ägo. Alla som inte håller med honom=globalister

William och Gustav, vars politik är sd 2010

Olle”megaglobalisten” felten, fd moderat som är för både EU och Nato.

William Hahne, Markus Jonsson och Adam Berg har tidigare varit aktiva inom Moderaterna.
Citera
2018-03-27, 17:43
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Media och etablissemanget har alltså haft rätt hela tiden, SD består av ett gäng osympatiska fårskallar. Hur vet vi att Afs är bättre? De består ju å sin sida till största del av avhoppade SD:are...

Media hade fel för 8 år sedan. Men idag strömmar fläskkarrégrillare, vindtygsoveraller och husvagnsägare till i strid ström. Medans intellektuellt sinnade medlemmar hålls kort eller sparkas ut. Man förvaltar illa det viktigaste man har - sina aktiva sympatisörer.

Därmed inte sagt att SD inte har varit viktiga eller har haft stor betydelse. Men nu är det, om än inte fullständigt, nära slutet. Andra partier tar över SD:s politik. Man hade ett val: bli mainstream eller skruva upp nationalismen. Man valde mainstream och öppnade för konkurrens. Förklaring till det valet är alla girigbukar i partiet. Pengakåta medelmåttor.

Förslag till dig: läs och lyssna på vad Kasselstrans verkligen skriver och säger. Pröva att ta det på allvar. Tänk sedan tillbaka på vad jag skrivit.
Citera
2018-03-27, 17:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Fast när de övriga punkterna har lyckats genomföras så har samhället redan glidit vår väg och NT kommer kunna leva gott för våra donationer och prenumerationer.
Kanske. Men jag är ändå inte, av princip, emot att viktig journalistisk, precis som viktig konst, musik och litteratur, ska kunna stödjas av staten. Jag är för att vi sätter liknande regler som nu, fast tvärtom sas. Vi kan minsann värdegrundsvillkora vi också, med vår värdegrund. Feminism, dekadens, mångkulturalism och all sån skit ska givetvis inte ha ett öre, men kasta inte ut barnet med badvattnet.
Citera
2018-03-27, 17:45
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Sossarna sitter kvar? Utveckla lite mer kring varför det skulle vara så?

Av de tre blocken blir de rödgröna störst och ges i uppdrag att bilda regering?
Citera
2018-03-27, 17:49
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Av de tre blocken blir de rödgröna störst och ges i uppdrag att bilda regering?
Så Sd kommer inte rösta för M:s budget, låter osannolikt.
Citera
2018-03-27, 17:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jeff Ahl har fått en debattartikel publicerad på Aftonbladets hemsida där han förklarar varför han bytt parti.

Intressant. Från artikeln:

Dessutom har SD svikit vallöften man givit väljarna och låtit lobbyister med globalistisk agenda smyga runt i korridorerna och påverka politiken, allt för att signalera till Moderaterna att man är beredd till stora eftergifter i eventuella förhandlingar – även i invandringsfrågan.

Sverigedemokraterna har tonat ned eller bytt fot i flera viktiga frågor: kravet på folkomröstning om Swexit hörs knappt längre, man har svängt i sin inställning till Nato och man har förespråkat en fördubbling av antalet kvotflyktingar.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ddplyw/sd-satter-inte-langre-oss-i-sverige-framst

Det ser ut som om jag hade fel när jag skrev att Jeff Ahl skulle passa bättre i neokonservativa MED. Hans tweets som citerades tidigare i tråden gjorde att jag placerade honom i SD:s globalistiska gå-med-i-NATO-och-kriga-i-Syrien-falang.

Men det var tydligen ett förhastat omdöme. Eller också så har Ahl svängt 180 grader i de här frågorna.
Citera
2018-03-27, 17:56
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Förutsägelse:
Valet 2018: SD kör etablissemangsspåret och kallar AfS för nazister och hemska människor; SDs väljare blir arga på SD som kallar andra vad de själva blivit kallade och många stannar antingen hemma eller röstar på AfS. SD får 20% och AfS 5%.
Mandatperioden 2018-22: SD fortsätter haverera internt, särskilt när Jimmie avgår och en infekterad partiledarkonflikt uppstår. Samtidigt kommer AfS in med hög energi och fräsch approach i ett skede när dess politik efterfrågas och inte är lika kontroversiell som när SD kom in 2010.
Valet 2018: AfS tar över SDs roll som det invandringskritiska partiet, SD fortsätter på cucklinjen. AfS 30%, SD 3,5%.

Har jag fel? Kanske. Den som lever får se.

Du har fel, men endast i din sista mening. Siffrorna är orealistiska. Men som trend, ja.
Citera
2018-03-27, 17:57
Medlem
JustZlatans avatar
Min profetia: Kasselstrand kommer tvingas pudla om nazister tar sig in på AfS-mandat. Då kommer en liten högljudd nazistfalang i partiet börja gråta och klaga på demokratin inom partiet. Mer interna strider är att vänta och Kasselstrand kommer avgå om några år när han inser att det är hopplöst att leda ett clownparti. Sen är de nog rökta för all framtid inom politiken. De får helt enkelt skaffa sig en utbildning och ett riktigt jobb att gå till. Kommer bli svårt för många så de kommer få leva på socialbidrag.
Citera
2018-03-27, 17:57
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Så Sd kommer inte rösta för M:s budget, låter osannolikt.

Först regeringsbildning, sen budget.
Citera
2018-03-27, 18:02
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Min profetia: Kasselstrand kommer tvingas pudla om nazister tar sig in på AfS-mandat. Då kommer en liten högljudd nazistfalang i partiet börja gråta och klaga på demokratin inom partiet. Mer interna strider är att vänta och Kasselstrand kommer avgå om några år när han inser att det är hopplöst att leda ett clownparti. Sen är de nog rökta för all framtid inom politiken. De får helt enkelt skaffa sig en utbildning och ett riktigt jobb att gå till. Kommer bli svårt för många så de kommer få leva på socialbidrag.

Föga troligt. Afs medlemmar kommer ha gemensamt i mycket hög grad, att de har konkreta erfarenheter vad maktfullkomlighet och interna strider gör med ett parti. Graden idealism och intern ödmjukhet kommer vara skyhögt högre än vad du (idag) har i SD.
Citera
2018-03-27, 18:06
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Först regeringsbildning, sen budget.
S kan ju inte regera på en M budget=nyval och det kommer garanterat bli maktskifte oavsett hur man vänder på det.
Citera
2018-03-27, 18:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Eftersom AfS enbart ställer upp i riksdagsvalet så är din utgångspunkt helt felaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in