2018-03-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-brukade-skicka-livstecken-till-foraldrarna-mamman-berattar-om-oron/

https://www.expressen.se/kvallsposten/vem-ar-peter-madsen-det-forsoker-alla-forsta/

Det är fint att föräldrarna sysslar med minnesstunder och minnesfonden. Men det kommer en dag när rättegången är över och PM förmodligen är fälld och förvarad och allt lugnar ner sig. Då kommer föräldrarna tvingas hantera sorgen på ett annat, kanske brutalare sätt - och det kommer inte bli lätt för dem. Hoppas de får all hjälp de behöver.
Citera
2018-03-27, 15:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
"Nu vises en ny film, hvor en kvinde angiveligt brændes levende. Igen høres der kvalmende kvindeskrig. Det er ubehagelige lydspor" //BT

Jag uppfattade inte om detta är en tecknad film meller riktig. Förstod ni?

Ja ni.., det är talande.

Inte precis några "Hollywood-blockbusters" Peter laddar ner, och softar med en kall pils och några smörebröd.
Citera
2018-03-27, 15:30
Medlem
Det visades ju också en film där en kvinna spetsade på en påle, från underlivet till den kom upp i munnen. Kan det, hemska tanke, vara avsikten med de tillspetsade långa skruvmejslarna? Han lyckades komma upp 25 cm i bukhålan, men stack flera gånger i samma stickhål ...

Om jag minns rätt avrättades hon med kniv.

Man förstår att alla dessa förskräckliga filmer som åklagaren matade på med fick rätten skakade och illamående inombords.

Jag är glad att dom filmerna besparades mina näthinnor.
Citera
2018-03-27, 15:31
Medlem
Snapcounts avatar
Se där ja. Åklagaren börjar tydligen "krypa under skinnet" på Peter :

17 minutter siden
Madsen gestikulerer med fingeren mot aktor
Peter Madsen stirrer i øyeblikket intenst på aktor Jakob Buch-Jepsen. Aktor har spurt flere vitner om de «er kjent med Peter Madsens tredje forklaring» om at det oppstod undertrykk i ubåten.

Når aktor igjen stiller spørsmålet, denne gangen til vitnet som var med på å bygge ubåten, holder Madsen bestemt opp en finger og rister den i korte bevegelser opp og ned i retning aktor. Det er vanskelig å tolke akkurat hva Madsen vil gi uttrykk for, men han er tydelig misfornøyd.

https://www.vg.no/spesial/2018/ubaat-saken
Citera
2018-03-27, 15:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är fint att föräldrarna sysslar med minnesstunder och minnesfonden. Men det kommer en dag när rättegången är över och PM förmodligen är fälld och förvarad och allt lugnar ner sig. Då kommer föräldrarna tvingas hantera sorgen på ett annat, kanske brutalare sätt - och det kommer inte bli lätt för dem. Hoppas de får all hjälp de behöver.

Den dagen kommer föräldrarna att få hantera sorgen på samma vis som alla andra föräldrar som förlorar ett barn.
Citera
2018-03-27, 15:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Det låg ju remmar på golvet som var avskurna och några var fastspända under inredningen. Dessa remmar matchade ju med de remmar som hittats på Kims kropp.
Har Madsen frågats ut om detta än? Det är ju ännu en "liten" avslöjande detalj i det massiva, gigantiska berg med allt som talar om att Madsen är en sadistmördare och en notorisk lögnare.
Citera
2018-03-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det låg ju remmar på golvet som var avskurna och några var fastspända under inredningen. Dessa remmar matchade ju med de remmar som hittats på Kims kropp.
Har Madsen frågats ut om detta än? Det är ju ännu en "liten" avslöjande detalj i det massiva, gigantiska berg med allt som talar om att Madsen är en sadistmördare och en notorisk lögnare.

Ja, och snitten mellan de som sitter fast i ankelhöjd och de som återfanns i påsen har tekniker klarlagt att dom passar samman.
Citera
2018-03-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
läs på ekstrabladet så blir du lugnare☺️, de har dubbelt så fylliga refererande kommentarer som Bt.

Ja, jag läser ekstrabladet.dk därefter snabbläser jag igenom bk.dk
Citera
2018-03-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja, de kommer att få det otroligt kämpigt o den tiden kommer efter rättegången som du säger. Stackars människor vilket lidande o tänka på allt deras älskade dotter varit med om innan hon dog. Jag lider med dom. <3
Citera
2018-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
läs på ekstrabladet så blir du lugnare☺️, de har dubbelt så fylliga refererande kommentarer som Bt.

Tackar..imorgon blir det ekstrabladet .
Citera
2018-03-27, 16:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Normalt sett, på en "vanlig" ubåt, så tar motorn luften utifrån via snorkel som skickas upp. Man kan alltså bara gå med dieselmotorer så länge man befinner sig på periskopdjup. Antagligen kan PM's ubåt detta också, men man måste öppna någon ventil för att det ska funka. PM's historia förutsätter alltså någon form av trippelfel. Dvs, han måste ha missat att öppna ventilen, han måste ha gjort något fel som gjorde att avgaser kom in i ubåten, och han glömde bort att han inte fick stänga luckan.

Allt detta när det dessutom inträffat något fel som gjorde att han blev tvungen att gå ut och fixa något ute på ubåten.
Hahaha ja det verkar helt orealistiskt. Har en sån prkaktisk fundering till; luckorna skruvas fast och ska sluta helt tätt, att skruva upp igen borde inte vara omöjligt även med undertryck? Som en korkskruv, nej bättre för korkskruven är ju bara för att hålla fast i korken, dra får du göra själv. Här är det en korkskruv som lyfter luckan, så fort man vridit en liten bit bör trycket utjämnas...? Eller har jag fel?
Citera
2018-03-27, 16:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Ifall att PM mot all förmodan lyckas undgå att bli fälld för uppsåtligt mord, borde han inte då, utom för brott mot griftefrid, kunna dömas för vållande till annans död? Han kände till konstruktionsfelen på Nautilus, men hade inte åtgärdat dem, utan tvärtom demonstrerat dem för minst en besökare. Om han, som han sagt, gjorde ett "fruktansvärt misstag" under färden med Kim Wall var det ju samma ett som han tidigare gjort avsiktligt för att bravera lite. "Jag tog nästan livet av dig nyss!", sa han enligt vittnet.
Precis. Det vittnet är ju superviktigt. Tycker ändå inte jag läst mycket om henne och den historien i pressen...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in