2018-03-27, 15:14
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om man har 12,9% eller 21-23% inför kommande val, hur ska man få igenom politik utan samarbete.

Hur ska det här partiet få igenom sin politik på diverse områden utan samarbete med moderaterna och där man tvingas ge och ta om man lever i verkligheten? Man kan inre få igenom allt och samma personer som är missnöjda nu kommer då vara missnöjda även med det här partiet som aldrig heller kommer vara nära några 50%.

Jeff Ahl har inte sagt ett enda ord om att problemet ligger i försök till samarbete som sådant. Problemet ligger i att SD aviserat att de lägger sig platta redan innan en förhandling existerar. Jag tror du är smart nog att förstå skillnaden. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

Och varför kommenterar du ingenting angående din lögn om att Jeff har ett "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna"? Står du fast vid ditt ord? Eller erkänner du din lögn?
Citera
2018-03-27, 15:15
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
"Kuppa"? Vet du ens vad ordet betyder? Vilken verklighet lever du i? Patetiskt.

Ja, runt händelserna med SDU ville Kasselstrand och Hahne kuppa SD Stockholm. Absolut.
Citera
2018-03-27, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, det var ju synd att Vinge stod för ett styrelsealternativ bestående av "högerextremister och rasister".

Ja, som att Vinge föreslog sig själv med sina icke socialkonservativa och mittenpartistiska göromål. https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20599483.ab, http://www.friatider.se/fria-tider-avsl-jar-henrik-vinge-l-g-bakom-sdu-kontakter-med-nordisk-ungdom.
Citera
2018-03-27, 15:17
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ja, runt händelserna med SDU ville Kasselstrand och Hahne kuppa SD Stockholm. Absolut.

På vilket sätt är det en kupp att avisera sin kandidatur långt i förväg och presentera ett alternativt styrelseförslag? Vet du vad ordet "kuppa" betyder? Självklart vet du det, du låtsas bara som annat. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

Och varför kommenterar du ingenting angående din lögn om att Jeff har ett "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna"? Står du fast vid ditt ord? Eller erkänner du din lögn?
Citera
2018-03-27, 15:18
Bannlyst
Citat:

Dom vann iallafall den striden. Hur många gånger kuppade inte SD ledningen SDU?
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Oj, en fråga mäktade du med.

Kolla vilka man promotade i Stockholm när man ville kuppa in sig där. Det var en rad personer med mycket goda inkomster och ett liv i innerstan långt ifrån någon massinvandring. Man slog sig för bröstet enormt gällande detta och var stolta som tuppar över sina högborgerliga vänner.

Det minns nog många

På grundval av någon diffus hittepåhistoria i samband med valet av styrelse i SD Stockholm stad 2015 så drar du slutsatsen, utan att nämna några namn, att AfS kryllar av adliga personer; är det rätt uppfattat?

Att man har goda inkomster tyder snarare på att man både utbildat sig och lyckats i arbetslivet, något som du förmodligen inte kan beskyllas för i alla fall.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jeff Ahl har inte sagt ett enda ord om att problemet ligger i försök till samarbete som sådant. Problemet ligger i att SD aviserat att de lägger sig platta redan innan en förhandling existerar. Jag tror du är smart nog att förstå skillnaden. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

Sverigedemokraterna har inte aviserat något som du skriver, utan har en omfattande valplattform, budget, kravlista med mera man arbetar med. Jimmie Åkesson har sagt att han inte behövde träffa Kinberg Batra, men naturligtvis finns det krav och saker som måste uppfyllas, men det kan skötas på olika sätt. Du vinklar och misstolkar medvetet.

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så. Som jag skrev om du läser mitt förra inlägg där jag la till detta.
Citera
2018-03-27, 15:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så.

Har du kritiserat detta tidigare på Flashback?
Citera
2018-03-27, 15:20
Medlem
8711s avatar
Citat:
På vilket sätt är det en kupp att avisera sin kandidatur långt i förväg och presentera ett alternativt styrelseförslag? Vet du vad ordet "kuppa" betyder? Självklart vet du det, du låtsas bara som annat. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

I och med att situationen var som den var och man lanserade SDU-ledningen, sig själva som motkandidater med en lista innehållandes en rad namn sm Sverigedemokraterna inte alls ville ha med att göra. Samma sak mot det du tycker är viktigt hade du definitivt kallar en kupp.

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så. Du kanske skulle läsa innan du skriver samma fråga tre gånger.
Citera
2018-03-27, 15:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Oj, en fråga mäktade du med.

Kolla vilka man promotade i Stockholm när man ville kuppa in sig där. Det var en rad personer med mycket goda inkomster och ett liv i innerstan långt ifrån någon massinvandring. Man slog sig för bröstet enormt gällande detta och var stolta som tuppar över sina högborgerliga vänner.

Det minns nog många

Och vem i dena vagt beskrivna grupp finns upptagen i adelskalendern?
Citera
2018-03-27, 15:21
Medlem
Citat:
Där kom det Har man inga svar i sakfrågorna och inte kan argumentera om det här partiets politik så blir det så. För det kan du ju inte. Du är för svagbegåvad. Då tar man till låga metoder. Svara du "ja" och "nej" på fler inlägg som den tomte du är.

Jag kritiserar det här partiet för det jag anser är mest fel med det och när det angränsar till ämnen jag är intresserad av. Det får du lära dig att leva med, precis som du gnäller i trådar om Sverigedemokraterna stup i kvarten.

SD har inte åstadkommit någonting alls av värde sedan Åkesson & Co kom in i riksdagen för snart åtta år sedan. Förutom att de har blivit miljonärer.

SD har varit lata och har inte förnyat det politiska programmet medan Moderaterna och Socialdemokraterna har gjort det och i valrörelsen kommer att framstå som hårdare än SD i invandringspolitiken. Nu finns det flera andra uppstickarpartier; Medborgerlig Samling, Alternativ för Sverige, Nordiska Motståndsrörelsen.

Förut har SD varit ensam herre på täppan. Det är man inte mera. Jag tror det kommer gå jäkligt dåligt för SD i höst. Folk kommer strömma tillbaka till Moderaterna och Socialdemokraterna. De som är nationalister på riktigt kommer strömma till NMR eller AfS. Jag gissar på 10-15 procent för SD i september. Som bäst.

AfS ger jag 5-10 procent och NMR 0-5 procent.
Citera
2018-03-27, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag skiter i konflikten mellan Ahl och Gamov för att vara helt ärlig.

Man kan iallafall uttrycka sig i andra termer än att vela slå folk när man är riksdagsledamot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in