2018-03-27, 13:06
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag trodde att alla skulle tycka att Månsson är totalt inkompetent på allting och att han är någon man irriterar sig på men konstigt nog har han fått en hel del sympatier här.

Skulle inte vilka vara ihopkedjad med han en minut
+1 på den.
Med tanke på att Månsson kom sist i tävlingen, maskar, försöker övertala Lillemor att ge honom hennes pinnar för att det ska se ut som att han plockar ved (!) och inte är någon drömman - ingen uppskattar att tvingas ihop med någon annan för att gå och bajsa i skogen även OM så hade varit fallet - så är det lätt att förstå Lillemor lackade.

Hon är ljusår tuffare och mer tävlingsinriktad än han.

Misstänker fortfarande att han ligger på någon ö i närheten, gräver amulett och drömmer om nya dominor att kedja ihop sig med.

Vad gäller Vickys amulett brukar man få visa upp den efter röstningen men innan rösterna läses upp. I alla fall i de 30 senaste säsongerna av Survivor.

Således finns en chans att alla röstar på Vickan, som röstar Gnällfarfar, som åker ut. Kan bli intressant på Söndag.
Senast redigerad av Xedome 2018-03-27 kl. 13:08. Anledning: .
2018-03-27, 13:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
+1 på den.
Med tanke på att Månsson kom sist i tävlingen, maskar, försöker övertala Lillemor att ge honom hennes pinnar för att det ska se ut som att han plockar ved (!) och inte är någon drömman - ingen uppskattar att tvingas ihop med någon annan för att gå och bajsa i skogen även OM så hade varit fallet - så är det lätt att förstå Lillemor lackade.

Hon är ljusår tuffare och mer tävlingsinriktad än han.

Misstänker fortfarande att han ligger på någon ö i närheten, gräver amulett och drömmer om nya dominor att kedja ihop sig med.

Vad gäller Vickys amulett brukar man få visa upp den efter röstningen men innan rösterna läses upp. I alla fall i de 30 senaste säsongerna av Survivor.

Således finns en chans att alla röstar på Vickan, som röstar Gnällfarfar, som åker ut. Kan bli intressant på Söndag.
Du verkar ha missat att tråden och TV programmet vi disskuterar handlar om Robinson och där har man fått amuletten före omröstningen i tidigare program men ingen av oss vet hur det blir nu.
Kan nog bli lite rörigt före omröstningen för alla som tänkt rösta på Viktoria men benranglet får nog flest röster då.
2018-03-27, 13:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Den där Carolin visade verkligen en riktigt osympatisk sida i gårdagens avsnitt.

Hon verkar vara urtypen av människa som ser upp till mobbare för att hon själv saknar egen vilja och personlighet
2018-03-27, 13:56
Medlem
Etrades avatar
Fy fan va kul om någon Nordare hittar Vickys amulett och snor skiten, visst det är nog bara typ 0,4% chans men jag hade betalat bra för att se hennes reaktion när hon märker att den är borta.

Frågan är om det va amuletten som hon hämtade den natten då frisyrgele-mannen hade vaknat och sagt hej? För visst gömde hon den på andra sidan lägret sett till hennes egna lilla camp? Varför skulle hon annars passera huvudcampet när hon hatar allt och alla där?

Frågan är om Sydarna anade något straff vid uppläsningen av tävlingen i egna campet? För i så fall bör man ju kunna gömma undan tändstål osv.
Det är svårt att hitta en gömd sak under 60 sekunder.
Jag misstänkte direkt efter uppläsningen av tävlingen att det kunde vara fråga om någon form av plundring.
2018-03-27, 13:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Får dom rösta innan de vet att Vickan har en amulett ?

Skulle tippa på att de får reda på det sekunderna innan de ska skriva sina röster, så att de inte hinner tänka taktiskt eller snacka ihop sig med varandra.

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-03-27 kl. 14:11.
2018-03-27, 14:16
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du verkar ha missat att tråden och TV programmet vi disskuterar handlar om Robinson och där har man fått amuletten före omröstningen i tidigare program men ingen av oss vet hur det blir nu.
Kan nog bli lite rörigt före omröstningen för alla som tänkt rösta på Viktoria men benranglet får nog flest röster då.
Victoria har redan amuletten. Det är ingen som fått en amulett (!?) de senaste20 åren, utom när den som förvärvat den i undantagsfall gett bort sin egen.

I och med att TV4 valt att köra en lätt urvattnad variant av Survivor om man ser till tävlingar, upplägg osv, tror jag fortfarande att man behöver visa upp amuletten efter själva omröstningen men innan rösterna läses upp.

Men den som lever får se.
Senast redigerad av Xedome 2018-03-27 kl. 14:32. Anledning: .
2018-03-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och alla som klagar på Vicky. Hon gör på ett annorlunda sätt. Det är intressant att se hur någon hanterar utanförskap på ett nytt sätt. Hon ger sig ifrån sina plågoandar och verkar må bra av det. Ett tips för dem som utsätts för mobbing att de faktiskt kan bli starkare om de skiter i flocken och ställer sig utanför helt enkelt.

Jag kan hålla med om att hon är kaxig och bitchig och har ett tufft skal, men det kan ju vara en försvarsmekanism också? Oavsett hur hon är som person så förtjänar hon inte att mobbas av ett gäng vuxna människor som har överlevnadsambitioner.
Utfrysning genom att inte prata med en person tycker jag för övrigt är den värsta formen av utfrysning.

Utanförskap? Victoria har inte varit utanför från början. Det hon däremot gjort är att från första stund reta sig på att det fanns deltagare som tog initiativ och iofs utan organisation byggde ett läger. Victoria klev åt sidan och satte sig direkt på tvären och gnällde på hur andra betedde. Inför kameran alltså. I gruppen höll hon tyst och satt vid sidan. Hon har således själv valt bli en outsider och agerat och resonerat som att hon är utstött. Att Pascal och Desiree vurmar för henne är tecken på att de inte heller är så smarta och logiska.
2018-03-27, 14:26
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Fy fan va kul om någon Nordare hittar Vickys amulett och snor skiten, visst det är nog bara typ 0,4% chans men jag hade betalat bra för att se hennes reaktion när hon märker att den är borta.

Frågan är om det va amuletten som hon hämtade den natten då frisyrgele-mannen hade vaknat och sagt hej? För visst gömde hon den på andra sidan lägret sett till hennes egna lilla camp? Varför skulle hon annars passera huvudcampet när hon hatar allt och alla där?

Frågan är om Sydarna anade något straff vid uppläsningen av tävlingen i egna campet? För i så fall bör man ju kunna gömma undan tändstål osv.
Det är svårt att hitta en gömd sak under 60 sekunder.
Jag misstänkte direkt efter uppläsningen av tävlingen att det kunde vara fråga om någon form av plundring.

Hade betalat mer för att se (nyllet på) Gnällfarfar röstas ut - förutsatt att amuletten inte avslöjas innan omröstning - mhja V:s immunitet.

Tyvärr har jag en känsla av att TV4 kommer rigga så att de headhuntade deltagarna sitter säkert (avslöja att det finns en amulett/flasha den innan omröstning, etc) precis som de gjorde i Farmen.

Tror också det finns en risk att Syd gömt undan tändstål, kokkärl, yxa i och med formuleringen i brevet inför tävling.
Senast redigerad av Xedome 2018-03-27 kl. 14:29. Anledning: .
2018-03-27, 14:50
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Och alla som klagar på Vicky. Hon gör på ett annorlunda sätt. Det är intressant att se hur någon hanterar utanförskap på ett nytt sätt. Hon ger sig ifrån sina plågoandar och verkar må bra av det. Ett tips för dem som utsätts för mobbing att de faktiskt kan bli starkare om de skiter i flocken och ställer sig utanför helt enkelt.

Jag kan hålla med om att hon är kaxig och bitchig och har ett tufft skal, men det kan ju vara en försvarsmekanism också? Oavsett hur hon är som person så förtjänar hon inte att mobbas av ett gäng vuxna människor som har överlevnadsambitioner.
Utfrysning genom att inte prata med en person tycker jag för övrigt är den värsta formen av utfrysning.

Det är väl ingen som fryst ut henne. Hon har dragit sig undan frivilligt. Beklagat sig inför kameran, enskilt. Tycker synd om sig själv som är så illa behandlad. Kör sitt eget race. En drama queen helt klart. Dock barnslig sådan.
2018-03-27, 14:55
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Någon jag stör mig på är Desiree. Jag kan inte sätta fingret på det men jag hoppas hon åker ut snabbt som attan. Jag orkar inte med hennes mundiarré.
2018-03-27, 15:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det är väl ingen som fryst ut henne. Hon har dragit sig undan frivilligt. Beklagat sig inför kameran, enskilt. Tycker synd om sig själv som är så illa behandlad. Kör sitt eget race. En drama queen helt klart. Dock barnslig sådan.

Att backa undan och avstå att ta så mycket plats är faktiskt en ganska bra egenskap om man är dominant och tenderar rya med folk. Jag kan inte säga att jag heller upplever henne särskilt behaglig, men jag tycker Nick, frisyrgele-gubben och tanten med lebb-frisyren är hånfulla och mobbare.
2018-03-27, 15:05
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:

Det finns bara en person som har varit vresig mot Vicky och det är Nick. Det har inte skett någon som helst mobbning. Är du Vickys kusin eller nåt eller?

Varken Pascal, Nicoline eller DK har knappt sagt ett ord till Nick heller.

Nicoline och Pascal håller sig för sig själva och DK och Desirée håller sig för sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in