2018-03-27, 02:19
Medlem
G.Ws mötesscenario, med vilka argument slår man sönder denna teori?
Citera
2018-03-27, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja AB som NF:s alibi är också en ny vinkel. Men jag tror boboslacke har bestämt sig. Det är oavsett inte NF. Även om han erkänner och säger var vapnet är, så säger boboslacke Nej, det är mörkläggning.

Bristen här är utredningen där vittnena aldrig har bekräftat varandras närvaro. Man har bara fokuserat på makarna och mördaren.

Det måste vara fullt möjligt att minst 2 personer samt skandiamannen aldrig observerades av andra vittnen kring mordet.
LP har ju angivit en av dom iallafall.
Citera
2018-03-27, 07:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
G.Ws mötesscenario, med vilka argument slår man sönder denna teori?
Den bygger väl på att NF:s vittnesmål är korrekt?
Citera
2018-03-27, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det förvånar mig att du inte är med på noterna överhuvudtaget angående NF:s märkliga vittnesmål.
Det är ganska enkelt att förstå. Han såg mordet från två kvarter bort och 10 sek efter skotten. Visste då inte att det var Palme utan fortsatte. Dan därpå fattar han vad han bevittnat och tror att han måste mött dem. Inte så spännande att han sett skuggor påvså långt avstånd och brer på. Om att han mött dem och en äldre person med samma färg på jackan som vittnet vid mordplatsen. Hans antagande är fel. Leds senare att "minnas". Ockhams rakkniv. Fantasifulla och komplexa förklaringar där gm är utklädd och spelar teater med fantasifulla motiv är inte rätt väg att analysera. Men ni är ju duktiga att avleda tråden från centrala ämnen...

Den normalbegåvade förstår nog att PU menar vad de säger att de inte uppfinner några nya spår.

Att postaren är ett troll är inte avårt att förstå. Först när denne har tid blir det låtsad norska i vissa ord. När det går fort försvinner norskan helt och retoriken känns igen. Förneka vad man hävdat förut.. Etc.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-27 kl. 08:38.
Citera
2018-03-27, 08:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Obs: Ole Dammegård= desinformatör
Bara så ni vet, men ingen kunde väl tro nåt annat hoppas jag.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De flesta har nog det klart för sig. Han dök upp bland oss och lånade och redigerade privatspanares texter med fantasifulla texter. Genomäkta truther också...
Dammegårds verk är fortfarande oöverträffat som uppslagsverk och som sammanställning av det mesta som diskuterats i detta forum utan att han själv tagit ställning i sakfrågorna. Boboslacke visade sig till en början mycket nöjd med katalogen då han i denna fått plantera in sitt eget påhitt om Bertil Wedin som han sedan då jag undrade påstod sig själv varit i kontakt med Dammegård om. I denna fråga hade jag bättre besked.
Orsaken till att Dammegård låtit sig luras av boboslacke gissade jag då berodde på att mitt avslöjande om Oliver North i rollen som Charles Morgan ännu var känsligt för CIA. Helt tydligt var CIA mycket behjälpligt med stöd åt Dammegård för det mesta i övrigt.
Först efter sista vallningen kring Sveavägen som Dammegård anordnade men jag fick förhinder till avslöjade Dammegård sig tro på den helt sanslösa räddningsplan för paret Palme som uppenbarligen ändå funnits i verklig beredskap. Det är så som GRU eller italienska P2-logen brukat förfara och hela världen kunnat gå på tidigare i historien.
Att en verklig statskupp nu var det primära målet hade då knappast ens CIA kunnat föreställa sig. Därmed fick man inse sig överträffad av Natos milis precis som på hemmaplan och dra sig ur även här.
Citera
2018-03-27, 09:19
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Märkligt att inte vilja medverka till ett klarläggande där det funnits så elaka rykten!

Du får samla krafter och hitta nya ingångar. Tog mig lång tid att får rätsida på vissa saker också.

Är så jävla frustrerande.

Jag fattar såklart om jag hade ställt "de svåra" frågorna.
Men ofta är det ju bara enkla frågor som enskilt inte är uppseendeväckande. Det hade de ju blivit sen när man sammansätter svaren.

Till PU hade du fan inte ens kunnat fråga vad klockan är, för de har säkert någon jävla sekretess även gällande tid.

Det värsta är när man inte ens får svar på tilltal. Bara ignorerad.

Det är väl allmänt jävla hyfs att returnera även om man inte kan svara.
Citera
2018-03-27, 09:53
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
De riktiga kulorna då, vad hände med dem och hur kan man ha tänkt?
I verkligheten var det alltså bara en kula som sköts och mirakulöst nog upptäcktes av Belich. Detta skott hade ingen hos polis, Säpo eller regering kunnat räkna med fast man varit beredd på ev uppdykande ensamma galningar med olika förhandsbesked om kuppövningen i stil med vad Värnhall på regeringskansliet eller Eskil Block vid försvaret hade skissat på veckorna innan och sedan många poliser under Näss-Holmér med frivilligt wt-folk osv blivit inställda på.
Länge trodde jag själv att åtminstone den missande Lisbetkulan kunde ha varit äkta men ofarlig för att just ge henne status som målsägare och slippa vittna om händelserna hon delvis måste ha varit förberedd på men litat på att CIA, Säpo och polisen skulle klara av situationen hur märkligt det än verkade.
När jag senast läste Jan Mosanders avslöjande av indiern som för sin inre syn hade, som om det varit Belich, sett något blänka vid papperskorgen på andra sidan gatan, kom jag på att hela kulbedrägeriet måste ha varit under Holmérs uppsikt med CGÖ, Sonny och ett antal invigdas medverkan ända från början men då i syfte att fortfarande kunna lura fram ett erkännande ur Natomilisens led.
Citera
2018-03-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är så jävla frustrerande.

Jag fattar såklart om jag hade ställt "de svåra" frågorna.
Men ofta är det ju bara enkla frågor som enskilt inte är uppseendeväckande. Det hade de ju blivit sen när man sammansätter svaren.

Till PU hade du fan inte ens kunnat fråga vad klockan är, för de har säkert någon jävla sekretess även gällande tid.

Det värsta är när man inte ens får svar på tilltal. Bara ignorerad.

Det är väl allmänt jävla hyfs att returnera även om man inte kan svara.
Det kan ta tid att få svar från palmegruppen om man går via registrator. Bättre att maila direkt.
Svaret kommer hyfsat fort, även om du kanske inte kan förvänta dig att få ut det material du efterfrågar.
Du har kontaktuppgifter i PM
Senast redigerad av gida 2018-03-27 kl. 10:12.
Citera
2018-03-27, 10:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag var in och tittade på Bo Theutenberg på twitter, man märker snabbt att Ryssland inte tillhör hans favoriter.
Han bör ha varit extremt misstänksam mot allting och alla som kunde tänka sig närma dåvarande Sovjetunionen och dess allierade.....
Den gamle Theuten var jag och lyssnade på på bokmässan tillsammans med Gunnar Ekberg. Vi fick bytt några intressanta ord. Orsaken till att jag blivit nyfiken på Theuten var att han visats stå närmast OP i samma sektor som mitt namn i detta av PU kartlagda sociogram som heheho visade här men ingen kunde tro vara sant. http://www.pictureshack.us/images/39588_im5.png Nu fattade jag att det var i egenskap av tidigare ordförande i SPF han stod med för formens skull fast han inte haft något gemensamt med övriga nära 200 informationsbärare kring MOP. Hans efterträdare Gunnar Fredriksson är också helt utanför.
Den som jag först pekade ut borde ha fått all info om både Estonia och MOP utan att ingripa var istället Sam Nilsson. Hur jag kunde vara så säker på den saken kunde ingen förklara. Därför sattes just mitt namn dit där Sam Nilsson borde stå. Det är då bluffspel på allra högsta nivå som jag mycket väl fick känna av på både gott och ont under min tid inom riksmedia. Så här ser det vidareutvecklade infogrammet ut http://www.pictureshack.us/images/46124_im.png där Theuten är helt ur leken så fixerad vid sovjetiska ubåtar som han fortfarande är medan Sam Nilsson alias Ove Mollvik är spindeln i nätet i klass Ebbe och HH!
Citera
2018-03-27, 11:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
WOW! Vilken fantastisk historia det där är. Jag känner förstås till den (Journalisten 1992), men du berättar den bra!

Det här leder till en fråga som har legat och pyrt i mig sen 1986, men som jag aldrig har vågat ställa: Vad tyckte östblocket egentligen om EAP vid den här tiden?

Att DDR ville distansera PU från RAF är fullt begripligt, så då tar man det som finns närmast till hands. Men varför just EAP? Varför inte Contra? Varför inte NRP? Varför inte... Heimdal?

Att just EAP väljs ut behöver inte tyda på att ”det var lika bra att peka ut en fientligt sinnad högergrupp”. Det kan nämligen tyda på att man hade särskilda kunskaper om den här gruppen - och att man kanske hade folk på insidan som kunde bidra till dubbelmörkläggningen!

Vi vet alla vilken otroligt hökig retorik EAP hade mot Sovjetunionen. Vi vet alla hur man hyllade Reagan. Men frågan är var man var mest tillfreds med detta - i Moskva eller Washington?

Ok. Jag vet nästa argument - den sovjetiska dramadokumentären ”Varför sköt de Olof Palme?” från 1987. I den klär en sovjetisk skådespelare ut sig till LaRouche (rätt lik vill jag minnas) och agerar tokig. Drama klipps med doku - i nästa scen sitter Arbatov med glasögon modell ”Fönster mot TV-världen” och uttrycker sin sorg. Jag menar att den sovjetiska TV-dokumentären - som pekar i EAPs riktning - inte nödvändigtvis skall placeras in i ett ideologiskt spänningsfält. Man kanske helt enkelt hjälper bröderna i DDR? Att bara behöva offra en underhållande men obetydlig och opålitlig gruppering i väst är i sammanhanget rena klippet!

Ok. A riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma. Jag vet. Och JA - jag tycker att det här är spännande och NEJ - jag tror inte på kryptoknarkarnazirymdödleveganer. Men om man detaljstuderar LaRoucherörelsen dag för dag (vilket jag gjorde på 80-talet) så kan man se att de når kulmen på sitt inflytande/impact på våren/sommaren (Illinois och Kalifornien) 1986 för att därefter börja möta motgångar - som bara har fortsatt och fortsatt och som alltjämt pågår.

Kan det här hänga ihop? Kan LaRouche-rörelsen ha drabbats av sabotage inifrån samtidigt som den drabbades av hetta utifrån? Och kan det i själva verket ha varit så att östblocket såg med gillande på ett gäng galningar som komprometterade den NATO-vänliga men sansade högerfalangen i väst? Och kan öst summa summarum ha insett vilka offer som kostade minst när historien som mest behövde en knuff i rätt riktning?

Kan den den ursprungliga - om det fanns en sådan - CIA-operationen ha måst avblåsas och agenterna kallats hem?

Just my two cents.

EAP var med sin vulgärpropaganda mot Olof Palme välkänd för allmänheten i Sverige vid tiden för MOP. Partiledaren Kerstin Tegin-Gaddy hade suttit och brett ut sig i Kvällsöppet. Därmed kunde KGB/Stasi räkna med en viss trovärdighet i historien som deras betalda drängar kokade ihop. Desinformation måste ha en viss trovärdighet för att lyckas.

Sedan fanns ett annat syfte att klippa till EAP. Deras nyhetsbrev EIR var ofta välunderrättade om Sovjetiska underrättelse-operationer och skrev om detta ofta med namngivande av sovjetagenter tillgångar. Detta besvärade Lubjanka som tacksamt tog emot MOP för att känga en jobbig häcklare.

Med tanke på att en broder Hallenbroich var chef i U-tjänsten och andre brodern EAP-ledare så fanns där en tänkbar kanal för detaljkunskaper om Sovjets hemliga tjänster . EAP var en vulgär högröstad organisation som dock bara kunnat beslås med käftande , aldrig med våldsbrott.

Den ende politiker som fick lika mycket etter spytt över sig som OP var Henry Kissinger . Båda utpekades som ledare i Dope inc. Finns en del att säga om HK, men Sovjetvän är inget utmärkande drag hos honom.
Citera
2018-03-27, 11:19
Medlem
Det är synd att Stasidokumenten inte är offentliga.
Jag tror inte man hittar lösningar på Palmemordet där men det skulle underlätta att veta var man hade olika personer under kalla kriget epoken och lättare att förstå agendan och olika personkopplingar.
Citera
2018-03-27, 11:33
Medlem
Citat:
Om NF antar att någon kan ha sett honom vid platsen vill han anmäla sig som vittne för att slippa krångel, men det tar emot, han väntar i tre dagar. Om man ska tro boboslacke så har hans vänner tjatat iväg honom till polisen. Hur det än ligger till så har det funnits ett motstånd att gå till polisen och anmäla sig som vittne till mordet på statsministern.

NF är alltså misstänkt eftersom att inget vittne har sett honom på platsen? Ändå så går han till polisen av rädsla just för att någon ska ha sett honom där? För mig känns det helt otroligt att han skulle vara GM men ändå tre dagar senare välja att anmäla sig som vittne. Om valet står mellan att misstänka antingen NF eller AB eftersom deras vittnesmål inte riktigt går ihop med varandra så säger min magkänsla AB, flera vittnen har ju dessutom reagerat över hans underliga beteende.

Jag tror att mördaren, ifall det var en grupp som gjorde det måste ha haft någon som gick bakom och täckte ryggen och kanske skymde upp, så jag tror att den trottoarbiten bakom LOP är helt rätt ställe att leta på.

Jag är öppen för skruvade förklaringar och tror att sanningen, om vi någonsin får höra den kommer att vara komplicerad och låta orimlig. Jag uppskattar teaterspåret men kanske mer som litteratur än verklig möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in