2018-03-26, 07:34
Medlem
FurirRevaers avatar
Tackar ödmjukast för tipsen. 😊

På tal om annat. Någon som läst Agnarssons senaste i Inblick?
http://www.inblick.se/locked/2018/03/23/har-kant-till-manipulationen-i-20-25-ar
Det är iofs Kegö som kommer med uppgifterna men han påstår att radiotrafiken mellan Sovjet och Sverige steg dramatiskt alldeles innan mordet och förblev hög fram till begravningen. Därefter föll det lika drastiskt. Vad ska man tro om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Italiano Nybrogatan 12.

Filialen Papa skall ha en duktig kock.
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-03-26 kl. 07:42.
Citera
2018-03-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer

Det är iofs Kegö som kommer med uppgifterna men han påstår att radiotrafiken mellan Sovjet och Sverige steg dramatiskt alldeles innan mordet och förblev hög fram till begravningen. Därefter föll det lika drastiskt. Vad ska man tro om detta?
Del av kampanjen OF mfl lanserat via denne. Jallai numera på det tåget. En gång var det försvaret i rättegången. De bygger ett korthus härav, Ib gänget... De försöker nog sy ihop det med PKK.

Skall vi gissa att folk kring lanseringen av spåret kan dyka upp i bland wt-spåren?

I själva verket var Teutens domderande och påståenden om ökad radiotrafik det som fick dem övertygade om att OP förberedde en Sovjetisk invasion.

Blir spännande att spräcka deras lögner.

I aamband med den moderna ubåtsjakten vid berga spreds lika falska uppgifter om signalering till ryssland. De här extremisterna är ett hot mot oss alla.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-26 kl. 08:12.
Citera
2018-03-26, 08:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Italiano Nybrogatan 12.

Filialen Papa skall ha en duktig kock.
Kan driva lite privatspaning där samtidigt.
Citera
2018-03-26, 08:15
Medlem
Citat:
Låter som att Hylin har för avsikt att sabotera utredningen igen. Hans tidigare insatser har ju varit av arten desinformation kring Christer Pettersson.

Sänder tv program med publicering av uppgifter under förundersökningssekretess så är det inget annat än sabotage. Hylin är på något sätt lierad med mörkläggarna som nu verkar rent desperata.

Skumt att han började med detta samma år Svarten började prata med PU, 2002.
Svarten sa till mig att det är CP som är mördaren.
Sen är det ju ingen nyhet att palmeutredningen kommer att läggas ner. Det måste alla ha förstått efter sista v i feb i år. Haha.
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-26 kl. 08:28.
Citera
2018-03-26, 08:22
Medlem
Citat:
Låter som att Hylin har för avsikt att sabotera utredningen igen. Hans tidigare insatser har ju varit av arten desinformation kring Christer Pettersson.

Sänder tv program med publicering av uppgifter under förundersökningssekretess så är det inget annat än sabotage. Hylin är på något sätt lierad med mörkläggarna som nu verkar rent desperata.

Han ljuger väl om det med förundersökningssekretess? Publicerar han sånt åker han dit. Är väl sånt som var sekretess förut 😉
Citera
2018-03-26, 08:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Och du tror att det finns ens 1% trovärdighet kvar hos dig?

Det är allts så kulorna man provskjutit som skall matchas mot palmekulorna*not*.

Det blir lite för mycket med dina desperata försök att skå sönder tråden med fakes.

din trovärdighet blev just 0 (noll)
"metal piercing" är känsliga för att skjutas ned i vatten, dock inte riktigt på samma sätt i ballistic gel, vilket du borde veta om du är en sådan expert. Men även efter ballistic gel blir de deformerade, inte så konstigt med en tunn kopparmantling och en tung mjuk blykärna, elementär fysik.
Väl man filtrerat din egen-hype är din vapenkunskap skrämmande låg.

Du verkar tro att "metal piercing (super-X)" är en "armor piercing ammo", det är den inte, det är något helt annat. OP-ammo:n har en blykärna och är bara extra spetsig samt "full metal jacket" den räknas inte som armor piercing och deformeras lätt (till skillnad från moderna armor piercing "boolits" som kan ha en hård tungsten kärna.) Super-X är laglig i de flesta av USAs stater medan Armor-piercing är olagigt i många.
SÅ HÄR BORDE MOP-KULAN SETT UT: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=iddlsi&s=9#.WriT-NNubR0
En spetsigare FMJ that's it, konstruerad 1937... mest populär på 50-talet
Du sätter foten i munnen hela tiden...
få se vad du kommer upp med när du back-trackat detta... let the obfuscation begin...
hursomhelst, känns som jag sparkar på en död häst, med du får faktiskt shape:a up ditt googlande lite...

SÅ HÄR BORDE MOP-KULAN SETT UT: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=iddlsi&s=9#.WriT-NNubR0
Citera
2018-03-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Det verkar inte som om Operation Chaos har rönt något större intresse i tråden.

Med tanke på desertörer till Sverige, EAP, Gaddy osv är boken "Desertörerna" av Johan Erlandsson (2016) relevant?
Citera
2018-03-26, 08:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Del av kampanjen OF mfl lanserat via denne. Jallai numera på det tåget. En gång var det försvaret i rättegången. De bygger ett korthus härav, Ib gänget... De försöker nog sy ihop det med PKK.

Skall vi gissa att folk kring lanseringen av spåret kan dyka upp i bland wt-spåren?

I själva verket var Teutens domderande och påståenden om ökad radiotrafik det som fick dem övertygade om att OP förberedde en Sovjetisk invasion.

Blir spännande att spräcka deras lögner.

I aamband med den moderna ubåtsjakten vid berga spreds lika falska uppgifter om signalering till ryssland. De här extremisterna är ett hot mot oss alla.

skönt att få hålla med dig Bobo, Kegö spåret är damage-control, ökad radiotrafik hade nog alla ambasader efter MOP, sovjet var nog rädda att udden skulle riktas mot dem precis som det fanns tendenser till detta vid JFK, de behövde nog snacka extra mycket så att den inte blev en premptive-counter-invasion från NATO.
Citera
2018-03-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Han ljuger väl om det med förundersökningssekretess? Publicerar han sånt åker han dit. Är väl sånt som var sekretess förut 😉
Blir inte förvånad om knarkspan lanserar vi såg CP göra det. Den är inte ny.
Citera
2018-03-26, 08:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
din trovärdighet blev just 0 (noll)
"metal piercing" är känsliga för att skjutas ned i vatten, dock inte riktigt på samma sätt i ballistic gel, vilket du borde veta om du är en sådan expert. Men även efter ballistic gel blir de deformerade, inte så konstigt med en tunn kopparmantling och en tung mjuk blykärna, elementär fysik.
Väl man filtrerat din egen-hype är din vapenkunskap skrämmande låg.

Du verkar tro att "metal piercing (super-X)" är en "armor piercing ammo", det är den inte, det är något helt annat. OP-ammo:n har en blykärna och är bara extra spetsig samt "full metal jacket" den räknas inte som armor piercing och deformeras lätt (till skillnad från moderna armor piercing "boolits" som kan ha en hård tungsten kärna.) Super-X är laglig i de flesta av USAs stater medan Armor-piercing är olagigt i många.
En spetsigare FMJ that's it, konstruerad 1937... mest populär på 50-talet
Du sätter foten i munnen hela tiden...
få se vad du kommer upp med när du back-trackat detta... let the obfuscation begin...
hursomhelst, känns som jag sparkar på en död häst, med du får faktiskt shape:a up ditt googlande lite...

De riktiga kulorna då, vad hände med dem och hur kan man ha tänkt?
Citera
2018-03-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
À chacun son goût!

Jag avvisar inte damage control beställt uppifrån. Det vore tvärtom fullt rimligt om monkey business misstänktes ligga bakom.

Men det finns några problem med HH och damage control. Bland annat svaren på följande frågor:

• På vems begäran?
När framfördes denna begäran?

Utvikning: Jag har svårt att se någon annan än regeringen göra kopplingen mellan MOP och ”nationella intressen” på det tidigaste stadiet. Därmed har jag svårt se hur ett sånt budskap skickades till HH. Jag har också svårt att se att HH skulle ha ansetts meriterad i någons ögon för en sån charad. Men jag kanske tänker fel? IC kanske insåg att det inte ens behövde skickas ett sånt budskap till HH?

Du får jättegärna utveckla vem, hur och när. Jag tror att jag kan lära mig en hel del av dig på de punkterna.

Tack, bara bra! Boken var som sagt var enormt spännande och författarens grepp - att lösa upp gränsen mellan observatör och observerad - tilltalar mig starkt!

Jag har noterat att boken har väckt viss uppmärksamhet på ex-LaRouche-fora, även om inget scoop ännu finns att rapportera därifrån.

Tyvärr är trådens intresse för EAP inte så stort. Jag försöker och försöker, men responsen är ungefär på den nivån som Ingvar Oldsberg skulle få om han drog sina tre gôaste fräckisar i ett kulturprogram på SVT1 nu, i mars 2018.

Never mind. Är ändå lite optimist. Jag tror att tråden tids nog kommer att sniffa upp (den möjliga) kopplingen mellan VG och paret G*ddy och då tror jag på en ny skördetid!

Jag har så svårt att få grepp om VG. Han verkar snacka väldigt mycket,antiPalme och hade halva världen i sin adressbok.
Men det känns väl också rimligt i och med att VG rörde i Stockholmsområdet flitigt och inte var rädd för att ta kontakt med folk, att han gärna snackade med folk från EAP , de hade ju sitt missnöje med Palme gemensamt.
Citera
2018-03-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer

Ligger den bakom en betalvägg eller är detta allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in