Citat:
Är nog rätt många som är väldigt unga. För unga utan rika föräldrar är 100k SEK extremt mycket pengar. För en vuxen är 100k typ "fasen... några månadslöner borta", för en vanlig 19-åring är det "livet är slut".
Jag är inte speciellt snabb på att rekommendera att spekulera i den här marknaden, men i just sådana fall tror jag det är riktigt bra (givet att de spekulerar för vinster snarare än lånar pengar) trots att de hyperventilerar och gråter. Det är otroligt lärorikt att få erfarenhet av detta i tidig ålder, oavsett utfall. Som sagt, 100k är rätt betydelselöst när de blivit vuxna ändå.
Jag är inte speciellt snabb på att rekommendera att spekulera i den här marknaden, men i just sådana fall tror jag det är riktigt bra (givet att de spekulerar för vinster snarare än lånar pengar) trots att de hyperventilerar och gråter. Det är otroligt lärorikt att få erfarenhet av detta i tidig ålder, oavsett utfall. Som sagt, 100k är rätt betydelselöst när de blivit vuxna ändå.
Är 100k några månadslöner? Snarare ett par år av sparande, mycket pengar vilket som.
Jag gick in i December ungefär med 9500kr, gick upp till 23500kr på bara 10 dagar, ligger på typ 5,000kr nu. Visst 10,000 är absolut inte hela världen, har ingen i stort sett ingen påverkan på mig alls, jag har sagt det antingen så kör jag på till 30,000 eller till 0.
Jag var väldigt sugen på att kasta in mer pengar men som tur var så var det något inom mig som sa att jag inte borde gå in med mer.
Det är alldeles för många som blev hypade när de gjorde en 50% profit på bara några dagar och gick in med alla sina pengar och köpte dips osv. Vågar faktiskt inte fråga dem om hur det gått för dem.
Såg att de var någon som postade likheter hur btc kursen har rört sig jämförelse med itbubblan och de var verkligen sjukt lika, om den nu följer samma kurs någon månad till så kan man räkna på att btc når 4-5k$ i slutet på april.
Jag håller kvar i mina BATs och OMG tokens=)