Citat:
Ursprungligen postat av
sibbann
Kul att följa dessa trådar. Ingen verkar kunna ett skit utan gissar bara. "Nytt årslägsta, tror den når 10" osv osv. Påverkar det era liv om den står i 7 eller 10 nästa vecka undrar jag vad det är för folk som hänger här... Förstår om man kör day tradeing med feta summor men har svårt att se nån här göra det med tanke på hur hysteriska folk är över kortsiktiga nedgångar.
Ligg långa och sälj eller plocka ut vinst den dagen ni gjort gains ni är nöjda med. Fokusera på att tjäna cash på annat så ni inte står och faller med priset på en coin
Är nog rätt många som är väldigt unga. För unga utan rika föräldrar är 100k SEK extremt mycket pengar. För en vuxen är 100k typ "fasen... några månadslöner borta", för en vanlig 19-åring är det "livet är slut".
Jag är inte speciellt snabb på att rekommendera att spekulera i den här marknaden, men i just sådana fall tror jag det är riktigt bra (givet att de spekulerar för vinster snarare än lånar pengar) trots att de hyperventilerar och gråter. Det är otroligt lärorikt att få erfarenhet av detta i tidig ålder, oavsett utfall. Som sagt, 100k är rätt betydelselöst när de blivit vuxna ändå.