2018-03-23, 08:08
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
Och efter att det gått upp säljer vissa sektmedlemmar sina innehav så sjunker den igen och nya dumma får hoppar på och tror de skall vinna pengar. Bitcoin fungerar så att om vissa vinner pengar så måste andra förlora lika mycket.

You do the math!

Varför berättar du det för mig? Jag svarade på frågan om antalet tulpanlökar. Har kursen gått upp 12% så får man följaktligen 12% mer lökar för en BTC. "You do the math" - Jo det var ju det jag gjorde i inlägget som jag länkade.
2018-03-25, 08:45
Medlem
Haha nytt årslägsta nästa vecka
2018-03-25, 13:59
Medlem
Det är härinne alla bittra hänger som inte klev på tåget i tid alltså.

Oerhört kul när folk skriver här direkt när det går ner 10% eller nåt. Då vet man ingenting om kryptovalutor eller börsen.
2018-03-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Det är härinne alla bittra hänger som inte klev på tåget i tid alltså.

Oerhört kul när folk skriver här direkt när det går ner 10% eller nåt. Då vet man ingenting om kryptovalutor eller börsen.

Yep! Det är här dom är med sina darrande underläppar när det går upp och sina snoriga överläppar och hoppfulla blickar när det dippar litegrann.

Är det mörkt så kan man lyssna efter dom. Dom brukar sitta och rabla mantran om tulpaner, pyramidspel och bubblor.
2018-03-25, 23:43
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Haha nytt årslägsta nästa vecka

Hurså? Tvekar jag på faktiskt tror vi kommer se 10k$ vid nästa vecka
2018-03-26, 01:46
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Du var en av de psykosmongona som satt och ylade om krasch. Var är ditt avståndstagande och genuinta ursäkt för detta?

IDAG har vi en dubblering från då den stod som lägst! 14000 kommer komm MYCKET SNART!

Sedan blåser det vidare. Var det kommer slut i år vet jg inte. Någon nämnde 67000. INTE OSANNOLIKT!

Någon som fortfarande lever kvar i psykosens värld och som vill bli behandlad här i tråden?

Tips då från coachen: köp inte, 99% av alla människor har inte i närheten av det psyket som krävs. Vad har jag för stöd för det? Denna tråden när vi var i dippen.

vad sa du, sa du?
2018-03-26, 04:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
vad sa du, sa du?
Ni är ju rätt jävla snurriga i huvudet båda två.
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Det där med att en valuta ska vara decentraliserad för övrigt har ju redan testats
lol
2018-03-26, 06:46
Medlem
Kul att följa dessa trådar. Ingen verkar kunna ett skit utan gissar bara. "Nytt årslägsta, tror den når 10" osv osv. Påverkar det era liv om den står i 7 eller 10 nästa vecka undrar jag vad det är för folk som hänger här... Förstår om man kör day tradeing med feta summor men har svårt att se nån här göra det med tanke på hur hysteriska folk är över kortsiktiga nedgångar.
Ligg långa och sälj eller plocka ut vinst den dagen ni gjort gains ni är nöjda med. Fokusera på att tjäna cash på annat så ni inte står och faller med priset på en coin
2018-03-26, 14:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Kul att följa dessa trådar. Ingen verkar kunna ett skit utan gissar bara. "Nytt årslägsta, tror den når 10" osv osv. Påverkar det era liv om den står i 7 eller 10 nästa vecka undrar jag vad det är för folk som hänger här... Förstår om man kör day tradeing med feta summor men har svårt att se nån här göra det med tanke på hur hysteriska folk är över kortsiktiga nedgångar.
Ligg långa och sälj eller plocka ut vinst den dagen ni gjort gains ni är nöjda med. Fokusera på att tjäna cash på annat så ni inte står och faller med priset på en coin
Är nog rätt många som är väldigt unga. För unga utan rika föräldrar är 100k SEK extremt mycket pengar. För en vuxen är 100k typ "fasen... några månadslöner borta", för en vanlig 19-åring är det "livet är slut".

Jag är inte speciellt snabb på att rekommendera att spekulera i den här marknaden, men i just sådana fall tror jag det är riktigt bra (givet att de spekulerar för vinster snarare än lånar pengar) trots att de hyperventilerar och gråter. Det är otroligt lärorikt att få erfarenhet av detta i tidig ålder, oavsett utfall. Som sagt, 100k är rätt betydelselöst när de blivit vuxna ändå.
Senast redigerad av Trillske 2018-03-26 kl. 14:19.
2018-03-26, 16:21
Medlem
Tålamod boys. tålamod!! HODL =)
2018-03-26, 23:26
Medlem
Ser iiinte bra ut nu. Många ropade på 20.000 för ett par månader sedan nu nöjer man sig med 10.000.

Snart nöjer man sig med 5.000
2018-03-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Ser iiinte bra ut nu. Många ropade på 20.000 för ett par månader sedan nu nöjer man sig med 10.000.

Snart nöjer man sig med 5.000

+7000$ senaste året. Riktigt dålig utveckling. Dock bättre än något annat jag hittat att investera i. Vad satsar du själv på inför lågkonjunkturen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in