2018-03-27, 00:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han påstår att KW var hel och utan blödningar då han började dela kroppen. Det är ju inte korrekt efter vad man kunnat avläsa av rättsmedicinska expertisen.
Så vems uttalande kommer väga tyngst för domstolen även om det finns vissa osäkra uttalanden från rättsmedicinska expertisen? Jo, mest sannolikt och inte mest osannolikt.
Han kommer aldrig att klara det här, men kommer säkert att försöka genom att dra ytterligare valser om ett "verkligt" händelseförlopp. - Han har lämnat en glipa just när det gäller det beramade "tornlyftet" eftersom han inte närmare beskrivit vilka verktyg (förutom ett rep) han då använt sig av. - Vidare har han svävat lite på målet när det gäller huruvida KW verkligen hunnit avlida vid hans försök att få ut henne på däck; han har hänvisat till rättsmedicin men sagt att hon enligt hans "bedömning" måste ha varit död.

Nu vet både han och hans försvarare att KW:s skador ej enbart är av punkterande natur plus att åtskilliga (eller snarare ett oräkneligt antal) sår, snitt, hugg och stick mest sannolikt har åsamkats KW kort före, i anslutning till, eller kort efter döden - som allra senast för vissa skador 2-3 h efter döden. - Ska man sedan också ta hänsyn till vattnets effekter så kan mycket blod ha försvunnit och ännu fler skador hänföras till dödsögonblicket och därikring (vilket är det mest troliga med tanke på skadebilden).

Så hur man nu tänker sig den fortsatta processen är vanskligt att säga något om, men man kanske med ledning av tidigare förklaringsförsök har velat förskona KW:s anförvanter det blodiga dramat i det smala tornröret där halvmeterlånga spjut, knivar, skruvmejslar, remmar mm har använts..? -
Senast redigerad av letsdoit 2018-03-27 kl. 00:43.
Citera
2018-03-27, 00:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
PM är känd för att vara synnerligen receptiv!
Hon lär ha avlagt det vittnesmålet i förhör i oktober. PM har tagit del av det innan han ändrade sig från lucka i huvudet till kolmonoxid förgiftning.
Inget av det förklarar skadorna i underlivet.
Citera
2018-03-27, 00:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eftersom vi inte får del av fup kan ingen av oss säga vad det står där, vi får utgå från rättsmedecinläkatens vittnesmål.
Att två av skadorna intraffat före eller i nära samband med döden, sade hon. Inte 3-4 timmar EFTER döden visas av kärlen. Det bevisar att han skadat henne i underlivet när hon levde eller var på väg att dö, hon hade fortfarande cirkulation.

Det skall sägas att jag tror att Peter är skyldig, och blir blir dömd och får "förvaring" (icke tidsbestämt straff dvs).

Jag tror även att domslutet kommer att överklagas ifrån Peter (han har ju inget att förlora då).., och det fetade kommer att vara en punkt som Peters framtida försvar (tror han har en annan advokat då) kommer att fokusera på då.., det är en punkt som försvaret måste så tvivel i.

Man kommer säkert även att finna dessa rättsmedicinare.., som har en annan åsikt.
Citera
2018-03-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det dyket är skumt. Jag är tveksam till att han sätter igång direkt, är han en jävla sadist så skrämmer han henne. Att andra avslutar snabbare beror på risktagningen.
Han lär känna sig äckligt trygg i sin ubåt. Han har ju tidigare sagt nåt liknande om dyk.

Ja, att skrämma upp Kim är ren förspelet för honom. Bara ökar den sexuella lusten.
Citera
2018-03-27, 00:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas att jag tror att Peter är skyldig, och blir blir dömd och får "förvaring" (icke tidsbestämt straff dvs).

Jag tror även att domslutet kommer att överklagas ifrån Peter (han har ju inget att förlora då).., och det fetade kommer att vara en punkt som Peters framtida försvar (tror han har en annan advokat då) kommer att fokusera på då.., det är en punkt som försvaret måste så tvivel i.

Man kommer säkert även att finna dessa rättsmedicinare.., som har en annan åsikt.
Det bästa vore om han blir dömd till evigt förvar på grund av sin farlighet. Då är det ingen ide att han överklagar. Han får lära sig äta gröt och klistra kuvert.
Citera
2018-03-27, 00:39
Medlem
Citat:
Hon lär ha avlagt det vittnesmålet i förhör i oktober. PM har tagit del av det innan han ändrade sig från lucka i huvudet till kolmonoxid förgiftning.
Inget av det förklarar skadorna i underlivet.

Ja, hon godkände det 6 oktober. Nej, skadorna kvarstår oförklarade. PM har en rejäl förklaringsbörda som bara tycks öka per dag.
Citera
2018-03-27, 00:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, att skrämma upp Kim är ren förspelet för honom. Bara ökar den sexuella lusten.
Ja, jag tror han drar ut på det och njuter av rädsla likt andra patetiska avarter. Han har suktat i åratal och känner sig helt säker att inte bli störd, det fysiska tror jag mer är grand finale.
Större delen av första dyket tror jag han spelar normal så hon kör intervju. En njutning i sig. Han har ingen brådska.

Jag tror han läcker info som ett såll. Han njuter i sig av att leverera halvsanningar. Kim hade det underbart - tills det hände vid 23. Hon var ett trevligt sällskap, ställde bra frågor eller hur det nu var.
Han är sån. Han pratade ju i samma gåtor med journalisten innan.
Senast redigerad av develi 2018-03-27 kl. 00:44.
Citera
2018-03-27, 00:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ja, hon godkände det 6 oktober. Nej, skadorna kvarstår oförklarade. PM har en rejäl förklaringsbörda som bara tycks öka per dag.
Vi får hoppas att det blir rättvisa som skipas.
Citera
2018-03-27, 00:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Speca EXAKT vad jag "påstår hela tiden" som inte stämmer. För än har du inte ett stilpoäng gällande den här frågan - trots att flertal personer försökt förklara för dig.

Lägg ner ditt jävla fjanteri.

Men lilla vän, lugna ner dig.

Jag har specificerat EXAKT varje gång.

Du kan börja med det där obduktionsutlåtandet som ska bevisa att döden inte kan ha inträffat 23 och att styckningen inte kan ha skett 07. Det är iofs inte finnas något sådant obduktionsutlåtande, men det är en av de saker du påstår hela tiden som inte stämmer. Och det bevisas ju av det faktum att du inte kan presentera det. Och vi är ju fler i tråden som påtalat att det du säger inte stämmer, än vad ni är som enträget vägrar se den uppenbara frånvaron av denna "information".
Citera
2018-03-27, 00:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det bästa vore om han blir dömd till evigt förvar på grund av sin farlighet. Då är det ingen ide att han överklagar. Han får lära sig äta gröt och klistra kuvert.

Helt enig, han är livsfarlig. Inget tvivel.

Men "detta".., dvs denna rättegång är bara den första ronden, inte sista. Det är jag 100 % säker på. I nästa rättegång kommer försvaret att fokusera på det.., som fick han dömd i första rättegången.
Citera
2018-03-27, 00:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men lilla vän, lugna ner dig.

Jag har specificerat EXAKT varje gång.

Du kan börja med det där obduktionsutlåtandet som ska bevisa att döden inte kan ha inträffat 23 och att styckningen inte kan ha skett 07. Det är iofs inte finnas något sådant obduktionsutlåtande, men det är en av de saker du påstår hela tiden som inte stämmer. Och det bevisas ju av det faktum att du inte kan presentera det. Och vi är ju fler i tråden som påtalat att det du säger inte stämmer, än vad ni är som enträget vägrar se den uppenbara frånvaron av denna "information".
Ok, jag är klar med dig - det är uppenbart ingen idé att försöka förklara.

Obduktion anger inga tider.
ÅK ställer frågor utifrån PMs tider.
Reslutat gällande frågan död vs styckning sett till tidsperspektiv = PM har skitit i det blå skåpet.

Sov gott, bit inte sönder kudden.
Citera
2018-03-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ja, jag tror han drar ut på det och njuter av rädsla likt andra patetiska avarter. Han har suktat i åratal och känner sig helt säker att inte bli störd, det fysiska tror jag mer är grand finale.
Större delen av första dyket tror jag han spelar normal så hon kör intervju. En njutning i sig. Han har ingen brådska.

Oj, vad han njuter av att bjuda på fika och låta sig intervjuas, kanske filmar han tom den.
Bara Han vet vad som komma skall ... Kattens försåtlighet ..leken med bytet väntar. Han har hela natten på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in