2018-03-26, 23:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Tycker det är tragiskt att många som kommenterar tycks tycka att Kim Walls öde är ”underhållning”, lite spännande som en deckare typ. Allt idiotiskt käbblande är också respektlöst.

Det borde vara obligatoriskt att se familjens minnesvideo innan man vräker ur sig det ena och andra.

Jag ser en människa. En levnadsglad, pigg, nyfiken, intelligent och säreget vacker tjej. En tjej som verkligen ville leva, upptäcka och ge sitt lilla bidrag till att göra världen bättre.

Tyvärr blev det inte så, tack vare svinet Madsen.

Vissa fall kommer man aldrig glömma, detta är ett av dem. Tyvärr.

Länk till videon: http://www.gp.se/nyheter/sverige/familjens-k%C3%A4nslosamma-video-till-minne-av-kim-wall-1.4710262
Jag vill bara påminna dig om att alla människor är lika värda. Kim Wall har anhöriga som skapar minnessidor och håller tal över henne. Men alla de som dör av en annans hand därute, är inte lika ihågkomna, trots deras lika människovärde. Narkomaner, ADHD, alkisar, prostituerade och alla andra vinddrivna människor har också varit barn. Lika oskyldiga men kanske inte lika älskade. Lagen gör ingen skillnad. Vi som nyfiket undrar hur polisen gör sitt jobb, bör inte heller göra skillnad.
Citera
2018-03-26, 23:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Deidre King på TV4 nyheterna - Kommer alltid älska Peter.

kort intervju utanför byretten.

kan tyvärr inte länka

Det är ju det där.., hur människor och partners kan dras till destruktiva människor och vidhålla känslor, trots att alla runt omkring ser att detta är bara så galet att dårhuset framstår som det normala.

1) Hur är det med Deidre.., något säger ju att hon har ett trasigt förflutet.., har något kommit fram ?

2) Baserat på dagens kärleksförklaring till Peter.., kan åklagaren ta upp henne igen i vittnesbåset för att ifrågasätta hennes ärlighet/sanningshalt ?
Citera
2018-03-26, 23:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Suck.

Man utgår från de tider HAN påstår - för att krossa hans lögner.

Att han ljuger är det ingen som förnekar, det har vi vetat sedan den 11 augusti.

Frågan är var obduktionsutlåtandet finns som du hänvisar till, som du påstår bevisar att styckningen inte kan ha skett 07 och att döden inte kan ha skett 23.

Vad tror du, att styckningen skedde 23 och döden 07?
Citera
2018-03-26, 23:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag vill bara påminna dig om att alla människor är lika värda. Kim Wall har anhöriga som skapar minnessidor och håller tal över henne. Men alla de som dör av en annans hand därute, är inte lika ihågkomna, trots deras lika människovärde. Narkomaner, ADHD, alkisar, prostituerade och alla andra vinddrivna människor har också varit barn. Lika oskyldiga men kanske inte lika älskade. Lagen gör ingen skillnad. Vi som nyfiket undrar hur polisen gör sitt jobb, bör inte heller göra skillnad.

Jag är ledsen att jag måste korrigera dig, men alla är ta mig f-n inte lika värda. KW var oändligt mycket mer värd än PM.
Citera
2018-03-26, 23:49
Medlem
Citat:
Suck.

Rättsmedicin har inte sagt, -NEJ,DU KAN INTE STYCKAT HENNE KL 07.
Vad de säger är,- ATT DU KAN INTE HA PIKERAT HENNE I SAMBAND MED STYCKNINGEN oavsett vilken jäkla tid PM uppger för styckningen, vilket råkade vara kl 07 som stämmer bra med Ubåtsrutten.
Citera
2018-03-26, 23:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Suck.

Dom begriper inte varför man är så mån att få krossa Madsens historier och förklaringar.
Det är liksom A och O och att hans alternativ inte ska få utrymme. Även om rättsmedicinska experten inte kan uttala sig precist eller med stor säkerhet, så finns det en viss tyngd vad experten lutar åt och som anses mest sannolikt.

Citat:
Gennemgangen af de forskellige læsioner handler om, at anklageren vil modbevise Peter Madsens påstand om, at Kim Wall var hel og uden blødninger, da han begyndte at partere hende. Ligesom Madsen siger, at det skete timer efter dødens indtræffen.
Citera
2018-03-26, 23:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Finns det animeringsprogram , ursäkta om jag uttrycker mig o-data-proffsigt, där man lägger in t ex ubåtens rutt med tider, påstådda och vittnesstyrkta händelser i denna tidslinje, så att man kan följa på en skärm vad man vet och jämföra med de påståenden man får. Fattar ni? Polisen borde ju få se de olika uppgifterna på film så de kan utesluta det omöjligt snabbt.
Citera
2018-03-26, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att han ljuger är det ingen som förnekar, det har vi vetat sedan den 11 augusti.

Frågan är var obduktionsutlåtandet finns som du hänvisar till, som du påstår bevisar att styckningen inte kan ha skett 07 och att döden inte kan ha skett 23.

Vad tror du, att styckningen skedde 23 och döden 07?
Fetat.
1. Juridiskt sett intresserar det mig inte öht - målet är att plocka ner PM del för del tills han inte ens behöver köras i en mandelkvarn. Han ämnar bli mjöl fram tills rättegången är slut.

2. Vad jag tror om styckningstid är redan beskrivet - men hon lär dö i en omkringliggande tid och inte ett tidsspann på drygt 7-8 timmar beroende på rättsutlåtande.
Citera
2018-03-26, 23:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag är ledsen att jag måste korrigera dig, men alla är ta mig f-n inte lika värda. KW var oändligt mycket mer värd än PM.
Hm...ja det är en intressant diskussion. Vi får ta den över en pava vin nån gång. Rött.
Citera
2018-03-26, 23:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Rättsmedicin har inte sagt, -NEJ,DU KAN INTE STYCKAT HENNE KL 07.
Vad de säger är,- ATT DU KAN INTE HA PIKERAT HENNE I SAMBAND MED STYCKNINGEN oavsett vilken jäkla tid PM uppger för styckningen, vilket råkade vara kl 07 som stämmer bra med Ubåtsrutten.

Helt rätt Ottoplommon!

Det är smått otroligt att de inte begriper att det är skillnad på sticken i underlivet och själva styckningen.
Det är nästan så man undrar om några tror att armar, ben och huvud liksom trillade av kroppen av sig själva när hon stacks i underlivet.

Eller så är det bara ren prestige som stiger vissa åt huvudet.

Rättsmedicin säger ju just det: Sticken och styckningen skedde vid olika tidpunkter. Det är ju solklart, och det är ju också därför som PM även i detta fallet bevisas som lögnare. Inte heller det tycks vissa förstå, trots att det är det de vill framföra som argument.
Citera
2018-03-26, 23:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det stämmer bra dessa tidsangivelser som du refererar här utifrån rättsmedicinarens genomgång.
För exakta citat är det enklaste att gå tillbaka till liven på ekstrabladet den dagen, de refererade toppenbra.
Ett kortare referat gällande två specifika skador:
Citat:
Obduktionen er delt i tre kategorier: Læsioner der med sikkerhed er tildelt i live, læsioner der er tildelt omkring eller umiddelbart efter døden, og læsioner efter døden.
Der er kun to læsioner, som retsmedicinerne med sikkerhed kan sige er givet før døden, men alle konklusioner er med forbehold pga vind, vejr og tid, lyder det fra retsmedicineren. /.../
Försvararen BHE försöker förstå den omfattande skadebilden:
Citat:
- Er det korrekt, at vind og vejr har vanskeliggjort obduktionen?, spørger advokaten.
- Ja. Og det er blevet besværliggjort med tiden. Så med torsoen har det været nemmere end ved de andre fund, siger retsmedicineren.
/.../
Advokaten kommer nu ind på, at der kun ved to læsioner er fundet tegn på blødninger, og at snitlæsionerne her ifølge retsmedicinerne er kommet før døden.
Begge læsioner er indvendige. En er i underlivet en anden er i bughulen.
/.../
- Er det så korrekt forstået, at når det ikke kan afvises, at to af de fire skader, der er fundet i underlivet, kan være sket ude fra - så er de ikke sket ved døden indtræden eller kort efter, så er de med sikkerhed sket EFTER dødens indtræden, siger advokaten.
Retsmedicineren tøver og kan ikke helt forstå spørgsmålet.
- Det er kun ved en af de fire læsioner inde i underlivet, at man har kunne konstatere en blodudtrækning (altså at stikket er tilført tæt på døden), svarer retsmedicineren.
/.../
Det är alltså fråga om två mycket viktiga invändiga skador; en i underlivet, och en annan i bukhålan. Här har man funnit karakteristiska blödningar som enligt rättsmedicinarna härrör från tiden före dödens inträde. (Och härutöver finns sedan också alla de skador som anses uppkomna i omedelbar anslutning till döden.).

Hur ska PM på ett trovärdigt sätt förklara hur han åsamkat KW alla dessa skador när han försökte dra upp hennes (då av allt att döma ännu ej döda...) kropp ur röret? - Det duger inte att bara hänvisa till väder och vind, eller vad som ev. kan ha hänt på sjöbottnen; de aktuella skadorna är alltför många och för ett sadistiskt sexualmord så ytterligt slående och karakteristiska.
Citera
2018-03-26, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom begriper inte varför man är så mån att få krossa Madsens historier och förklaringar.
Det är liksom A och O och att hans alternativ inte ska få utrymme. Även om rättsmedicinska experten inte kan uttala sig precist eller med stor säkerhet, så finns det en viss tyngd vad experten lutar åt och som anses mest sannolikt.
Helt obegripligt för min del att a) inte se det motsägelsefulla i hans utsaga relaterat till vad rättsläkare uttalat sig om samt b) att gissningsleken är sekundar för att det är c) det viktigaste nu att få fram alla motsägelser, alla indicier och väva ett nät kring den perverse djäveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in