2018-03-26, 15:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Får han som anklagad veta vad de olika vittnena säger under förhör?

Hoppas nån som är jurist kan svara exakt, men enligt min uppfattning får försvaret ta del av hela förundersökningen o därmed alla förhör , så ja det tror jag absolut är en rättighet som åtalad.
Citera
2018-03-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hoppas nån som är jurist kan svara exakt, men enligt min uppfattning får försvaret ta del av hela förundersökningen o därmed alla förhör , så ja det tror jag absolut är en rättighet som åtalad.
Men vittnena kan ändra sig.
Citera
2018-03-26, 15:37
Medlem
Snyggt av Jacob!!!

Madsens förklaring att luckan som skulle leda till att Kim dog av skall-brott (version 1) skulle vara av hänsyn till hennes föräldrar jmfrt med historien om förgiftning och undertryck (version 2) skulle vara värre ekar grundlöst.

Version 2 är tillskapat helt efter detta vittnes förhörsutsaga! När han fick kännedom av den, uppenbarligen med lite hjälp av advokaten.
Senast redigerad av Remark 2018-03-26 kl. 15:41.
Citera
2018-03-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men alla borde väl fatta att Dittes trovärdighet inte är som högst när hon visar så tydligt att hon fortfarande älskar honom? Så det var väl inte jättesmart det hon gjorde?
Alla dessa Ditte Dorthe och allt vad de heter.

Nu var det dock Deidre som väntat fortfarande
Älskar Madsen. Madsen hade ju sagt att hon var den fru han aldrig fått. Om DK inte bestämt sig innan så tog nog det skruv.
Citera
2018-03-26, 15:41
Medlem
Citat:

Jag väntar på svar om det från en vän som är jurist. Om han inte kan få till sig vad vittnet berättar så betyder ju detta inget ändå.
Citera
2018-03-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gissar att det är Sirid hon anspelar på, vilket Madsen själv antytt. Deirde tycks vara en mkt lojal älskarinna och så vill hon väl fortfarande gifta sig med honom.
Nej dom försöker vrida fokus på kvinnan som PM talat med om att göra snuff filmer. Tror jag.
Citera
2018-03-26, 15:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Snyggt av Jacob!!!

Madsens förklaring att luckan som skulle leda till att Kim dog av skall-brott (version 1) skulle vara av hänsyn till hennes föräldrar jmfrt med historien om förgiftning och undertryck (version 2) skulle vara värre ekar grundlöst.

Version 2 är tillskapat helt efter detta vittnes förhörsutsaga! När han fick kännedom av den, uppenbarligen med lite hjälp av advokaten.

Ja, det framstår nu solklart och åklagaren lyckades få fram poängen så alla förstod. Därav Betinas starka reaktion såklart. Oavsett om Madsen själv läst vittnets utsaga eller om Betina berättat det, med eller utan tips, så är det nu uppdagat.
Rätten tog heller inte hänsyn till Betinas protest vilket tyder på att de lagt vikt vid vad som framkom.
Citera
2018-03-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nej dom försöker vrida fokus på kvinnan som PM talat med om att göra snuff filmer. Tror jag.

Ditte jobbade på hårt med att "normalisera" Peters sexualitet. Peter har tidigare sagt att Sirid önskade S/M sex och det kunde han dessvärre inte tillgodose. Däremot Ditte hade allt vad han önskade hos en fru.
Citera
Medlem
Vilket jävla spel det är.

Har vittnesmål läckt, så att Madsen kan använda dem? Har han snott storyn om luckan, via Betina?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det framstår nu solklart och åklagaren lyckades få fram poängen så alla förstod. Därav Betinas starka reaktion såklart. Oavsett om Madsen själv läst vittnets utsaga eller om Betina berättat det, med eller utan tips, så är det nu uppdagat.
Rätten tog heller inte hänsyn till Betinas protest vilket tyder på att de lagt vikt vid vad som framkom.

Lite blond - Men kan nån lite bättre förklara vad som gick i favör åklagare här?
Citera
2018-03-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ditte jobbade på hårt med att "normalisera" Peters sexualitet. Peter har tidigare sagt att Sirid önskade S/M sex och det kunde han dessvärre inte tillgodose. Däremot Ditte hade allt vad han önskade hos en fru.

Jag tror du blandar ihop Sirid med Signe som han berättade ville ha SM-sex (och hemliga D. som enl PM var "värst").
Citera
2018-03-26, 15:56
Medlem
Svar från jurist. Ja den anklagade får ta del av vad vittnen säger i förhör. Heja Jakob!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in