2018-03-26, 10:41
Medlem
En långsökt tanke men ändock en tanke. Har Madsen plockat upp kvinnan (som vittnade i fredags) ute till havs och de två har gjort snuffilmen? Och sen har kvinnan tagit med sig minneskortet och hoppat av?
Citera
2018-03-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men ytliga skador gör ju inte särskilt ont. Tror du att han var också fascinerad av blod och ville se hur Kim blödde från olika ställen?

Jag kan förstå om man använder munkavle exempelvis för förhindra offret att skrika så att grannarna hör. Men i detta fall kunde hon ju skrika hur mycket hon ville och orkade utan någon risk för Madsen att polisen skulle ha knackat på.

Att offret skulle vädja trodde jag skulle bara ha triggat honom ytterligare. Vad annat tänker du på när du säger att munkavle skulle ha hindrat och som inte ingick i det som uppskattades?

Att hitta en ”normal tanke” bland allt detta är väl att ta i, men jag önskar att jag skulle förstå hur han tänkte oavsett att det var helt onormalt.

Man får väl anta att han hade fått rätt rejält ont i öronen om hon hade skrikit för full hals i det instängda akustiska föremål som en ubåt faktiskt är, det ekar nog rätt rejält vilket höjer volymen ytterligare. Tror det enbart var av denna anledning han hade munkavle på henne vilket i sin tur också får antas vara vad som menas med blockerade luftvägar.
Citera
2018-03-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men ytliga skador gör ju inte särskilt ont. Tror du att han var också fascinerad av blod och ville se hur Kim blödde från olika ställen?

Jag kan förstå om man använder munkavle exempelvis för förhindra offret att skrika så att grannarna hör. Men i detta fall kunde hon ju skrika hur mycket hon ville och orkade utan någon risk för Madsen att polisen skulle ha knackat på.

Att offret skulle vädja trodde jag skulle bara ha triggat honom ytterligare. Vad annat tänker du på när du säger att munkavle skulle ha hindrat och som inte ingick i det som uppskattades?

Att hitta en ”normal tanke” bland allt detta är väl att ta i, men jag önskar att jag skulle förstå hur han tänkte oavsett att det var helt onormalt.
Ytliga i detta fall var ytliga i den bemärkelsen att de var för ytliga för att passa in med att låta gaser gå ut efter sänkning
Citera
2018-03-26, 10:45
Medlem
Dåliga vittnen så här långt. Att PM var promiskuös visste vi ju.
Citera
2018-03-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
En långsökt tanke men ändock en tanke. Har Madsen plockat upp kvinnan (som vittnade i fredags) ute till havs och de två har gjort snuffilmen? Och sen har kvinnan tagit med sig minneskortet och hoppat av?

Det är väl inte helt omöjligt men skulle hon då verkligen sitta o berätta om snuff-förehavandet i rätten? Tveksamt..

edit: ah, vittnet i fredags... skrev snabbare än jag tänkte. Vilket vittne/vilken utsaga tänker du på då?
Citera
2018-03-26, 10:55
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Dåliga vittnen så här långt. Att PM var promiskuös visste vi ju.

Det intressanta får man hitta mellan raderna. Genom vittnet får vi veta att han kommenterat omkring rören i badrummet/ toaletten när hon tittade på dem under ett besök, att de pratat om att hon skulle bli bunden i ubåten, att de haft planer på trekant i ubåten i samma vecka som brottet, att han var mer undergiven med henne - jämför med " jag identifierar mig med den svaga".

Allt info som bygger kring brottets planering och genomförande
av fantasierna han delat under lång tid med andra
Citera
2018-03-26, 10:56
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det är väl inte helt omöjligt men skulle hon då verkligen sitta o berätta om snuff-förehavandet i rätten? Tveksamt..

edit: ah, vittnet i fredags... skrev snabbare än jag tänkte. Vilket vittne/vilken utsaga tänker du på då?

hon säger hon inte visste vad snuff var vid den tidpunkten
Citera
2018-03-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso

Så som jag förstod vittnet som förhördes nyss så har hon, PM och kvinnan som vittnade i fredags pratat om snuffilmer (och främst PM och den andra kvinnan). PM och fredagens vittne har smsat om att de två skulle göra en snuffim med kvinnan som vittnade nu.

Då tänker jag att PM och fredagens vittne har gjort en snuffilm med KW istället för med dagens vittne.

Jag har kanske missförstått dagens vittne helt och att min tanke därför är helt olågisk?
Citera
2018-03-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det intressanta får man hitta mellan raderna. Genom vittnet får vi veta att han kommenterat omkring rören i badrummet/ toaletten när hon tittade på dem under ett besök, att de pratat om att hon skulle bli bunden i ubåten, att de haft planer på trekant i ubåten i samma vecka som brottet, att han var mer undergiven med henne - jämför med " jag identifierar mig med den svaga".

Allt info som bygger kring brottets planering och genomförande
av fantasierna han delat under lång tid med andra

Jag ser den. Har fått lest mig upp dålig. Påsksemester och liten unge. Enklare på jobbet 😛
Citera
2018-03-26, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
hon säger hon inte visste vad snuff var vid den tidpunkten
Fullblods S/M, snackar död med PM och ingen koll på snuff?
Men han fick bilder med kissemissar skickade fick vi veta förut. Han är så söööt.
Undrar hur rätten tänker när det kommer in såna här? Våldsamma sms och Peter beskrivs som ett sockergryn. Det är identiskt som han framställde sig, blödig, tafatt - rent tråkig.
Citera
2018-03-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Så som jag förstod vittnet som förhördes nyss så har hon, PM och kvinnan som vittnade i fredags pratat om snuffilmer (och främst PM och den andra kvinnan). PM och fredagens vittne har smsat om att de två skulle göra en snuffim med kvinnan som vittnade nu.

Då tänker jag att PM och fredagens vittne har gjort en snuffilm med KW istället för med dagens vittne.

Jag har kanske missförstått dagens vittne helt och att min tanke därför är helt olågisk?

Nej det var nog jag som inte tänkte hela vägen, har inte haft möjlighet att läsa (ikapp) allt som hittills kommit från dagens vittnen än.
Citera
2018-03-26, 11:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fullblods S/M, snackar död med PM och ingen koll på snuff?
Men han fick bilder med kissemissar skickade fick vi veta förut. Han är så söööt.
Undrar hur rätten tänker när det kommer in såna här? Våldsamma sms och Peter beskrivs som ett sockergryn. Det är identiskt som han framställde sig, blödig, tafatt - rent tråkig.

"- Kan det passe, at Peter Madsen har sendt dig et billede af en missekat, spørger advokaten.
- En missekat?, spørger vidnet, der ikke helt forstår det.
- Nåårh hans kattekillinger, ja det sendte han. Hvad har det med noget som helst at gøre, spørger vidnet.
- Det er for at sætte det i relief. For at vise, at Peter ikke bare sendte dig billeder af kvinder i håndjern, men at I også talte om andre ting, siger forsvarsadvokaten.
- Ja, det gjorde vi selvfølgelig, siger vidnet. "

Haha,Där föll min respekt för Betina!
Galet fel fokus som inte visar någon "relief" alls, vi vet att han gillar katter, so what?
Och om man tog hans katt och rörfantasi i beaktande, så vem vet om det inte var sexuellt laddad fantasy i den bilden också? Betina framstår som alltför PK förcatt ens komma på tanken, och i det fall skulle hon skippat denna jämförelse. Tycker fan synd om Betina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in