forts
Citat:
Ordet troll missbrukas ofta, ja. Framför allt därför att folk felaktigt tror att det har med sagoväsendet troll att göra fast det egentligen syftar på engelskans "trolling" i betydelsen dragrodd (samma ord som tråla).
Har du googlat nu?
Ja man trålar efter ett offer som skall fastna i trålen.
Citat:
Trolling
The art of deliberately, cleverly, and secretly pissing people off, usually via the internet, using dialogue. Trolling does not mean just making rude remarks: Shouting swear words at someone doesn't count as trolling; it's just flaming, and isn't funny. Spam isn't trolling either; it pisses people off, but it's lame.
The most essential part of trolling is convincing your victim that either a) truly believe in what you are saying, no matter how outrageous, or b) give your victim malicious instructions, under the guise of help.
Trolling requires decieving; any trolling that doesn't involve decieving someone isn't trolling at all; it's just stupid. As such, your victim must not know that you are trolling; if he does, you are an unsuccesful troll.
Signs that your trolling is succesful:
*Your victim screaming in all-caps at you.
*Personal attacks (Calling you a retard, idiot, etc).
*Being an Internet Tough Guy.
*Making a crude remark, before quickly logging off before you can retort.
Signs that your trolling is unsuccesful:
*Your victim identifying you as a troll.
*Identifying yourself as a troll.
*Your efforts being ignored.
*Being counter-trolled (See below)
Jag kan också bli irriterad på trollen på R&S men tvivlar på att det är de som fått forumet att chansera. Det handlar nog mycket mer om att meddelåldern är yngre och att det kryllar av åsiktspoliser som gör politik av trådarna.
Citat:
Vad du menar med mina "Trudeulänkar" får du för övrigt gärna förklara. Jag har vad jag vet aldrig citerat någon Trudeu i mina inlägg.
Jag tappade en bokstav. Det rör sig om Justin Trudeau
https://www.youtube.com/watch?v=ItsGW1Nlm3c
"The gentlepersons"
Seriously?
Nä. länken var inte seriös, den var politisk.
Citat:
Personangrepp och trams som försöker störa debatten förekommer ganska ofta i PI, särskilt i trådar om SD. Moderatorerna är dock snabba med att ta bort dem.
Enligt vem?
Citat:
Jag skrev alltså att jag delvis
håller med om
Empress kritik. Feministerna är långtifrån de menlösa offerlam som de ibland låtsas vara. Men det rättfärdigar fortfarande inte de misogyna trollens agerande.
Du gör en disciplina här.
Du kör en förminskanda härsarteknik, trakasserar och hade du vänt dig till en person så hade det varit personangrepp, och du sade att du tyckte lite tidigare i det här inlägget att det gick att diskutera utan detta?
Bitch seriously...
Citat:
Det är moderatorernas uppgift att hantera trollen, lämpligen genom att ta bort deras inlägg och varna dem om de envisas. De ständigt återkommade bråken i vissa fora är ett tecken på att modererandet inte fungerar särskilt bra.
Funderade på att anmäla dig för diskussion av moderatorsåtgärder...
Seriöst när övergår en diskussion till ett bråk?
Vem ska avgöra det?
Om du nu påstår att modsen inte kan vara objektiva utan alla är subjektiva - menar du att ni (när du var mod) skulle ta bråken istället?
Citat:
Som jag skrev ovan så är trollen i Feminismforumet mest simpla forumvandaler. Professionella troll hittar du i fora där det finns starka politiska eller ekonomiska intressen att försvara. I Politik Utrikes hittar du t.ex. troll vars uppdragsgivare vill påverka vår utrikespolitik i den ena eller andra riktningen.
Eller så kallar du dem bara vandaler för att de (vi? Jag? ) sätter krokben för agiterandet.
Jag bär titeln propagandavandal med stolthet.
Vad gäller definitionen av troll, så är det alltså en punkt där vi är ense (se ovan).
Citat:
Disciplina för tala för sig själv.
Vad gäller mina inlägg, så är mitt intryck att Jecke egentligen inte förstod eller ville förstå vad jag försökte säga. Både han och HusvagnSvensson vevar på om yttrandefrihet till varje pris utan att ta till sig mitt främsta argument som är att personangrepp och trakasserier begränsar yttrandefriheten.
Vad de tänker vet jag inte, men jag personligen skiter i ditt barnsliga trams.
De båda försöker förklara sakligt för dig, men du tror att du vet och förstår bättre
Seriöst ?
Citat:
För att ta ett exempel som de flesta på det här forumet borde begripa: Om Åkesson står på ett torg och talar så blir det inte mer yttrandefrihet om tio afaiter står bredvid honom och skriker i megafoner.
Dåligt exempel då internet har obegränsat utrymme.
Åkesson blir hindrad i sin yttrandefrihet eftersom man stör ett torgmöte med polistilstånd, genom att utan tillstånd överrösta det.
Här på flashback riskerar allas våra röster att drunkna i myllret. De som inte gör det är de som ger ett seriöst intryck. Klarar man inte det så kan man ju som det barn man är försöka skylla på någon annan.
Citat:
Nej, diskussioner om andra användare är inte OT på Flashback eftersom många moderatorer tillämpar en hälften-personangrepp-är-OK-schablon som trollen är väl medvetna om och missbrukar å det grövsta.
Fast det är väl snarare så att de du har valt att se som troll klarar av att hålla kvaliteten och de som slutar skriva här, inte gör det.
So what - det regnar tillmälen över en hela dagarna, har du något att komma med så kan du skriva ändå.
Se den andra tråden för mer om detta:
Nej jag orkar faktiskt inte mer av av att vara blind för bjälken i det egna ögat men besatt av grandet i sin nästas.
Citat:
Jag ser inget charmigt eller fyndigt i att ifrågasätta andra debattörers motiv och spekulera om deras identiteter som de politiska trollen ofta gör. Inte heller i att överösa sina motdebattörer med plumpa invektiv, som är forumvandalernas specialitet.
Jag blir bara irriterad på dig då du är så omogen att du inte förstår att din uppevelse av verkligheten är subjektiv och inte delas av alla.
Du kan fortsätta beskriva hur du som offer uppfattar verkligheten i flera veckor, men jag kommer inte ta dig på allvar eftersom du har sådan uppenbar kognitiv dissonans.
Citat:
Vilket nya användare ofta gör. De går i trollens fällor och gör bort sig.
Paraonid much?
Kvaliteten på dessa nya användare måste vara väldigt låg om de inte klarar av att läsa reglerna.
De flesta normala människor ligger lite lågt i början och tar in jargongen innan de börjar gapa. Så inte troll och politiska haverister.
Citat:
Om jag minns rätt så var det inte Disciplina utan lupac som Oantastlig kallade för pedofil i ett plumpt försök att bemöta anklagelser om rasism.
Plump - seriously, du är så dramatisk. Du använder dessutom ordet fel.
Citat:
For the record så betraktar jag ingen av dessa vanligtvis sansade debattörer som troll. Men det illustrerar hur snabbt en debatt kan spåra ur när folk börjar kasta invektiv på varandra. Ord som rasist och pedofil ska man vara mycket försiktig med.
Men inte misogynist?
Det funkar?
Citat:
Jeckes replik illustrerar det jag skrev ovan, nämligen att han inte tog till sig vad jag egentligen skrev.
Herregud vilken översittarfason.
Citat:
Visst, det kan vara svårt att bedöma vad som är ett invektiv och när ett personangrepp går över gränsen för det "acceptabla".
Vi skulle ligga djävligt risigt till om översittartyper som du skulle regera här också.
Citat:
Vad jag förespråkar är dock inte en hårdare tillämpning av reglerna mot personagrepp, utan i stället att alla diskussioner av andra användare, deras motiv och identiteter ska tas bort som OT, även om samma inlägg också innehåller en alabisnutt som är on topic.
Översittartypen vill alltså ha subjektiv nolltolerans.
Men då kan väl du börja skriva på DN eller Svt då.