Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-24, 20:42
  #1
Medlem
Clodiuss avatar
Jag har länge funderat över varför det finns så få feministiska debatörer på Flashback - särskilt som feminismen är fullständigt dominerande inom den offentliga sfären, inom politiska partier o.s.v. Jag som är kritiskt mot feminsimen, men intresserad av att diskutera frågan, har varit ganska besviken över att det knappt finns några feminister här.

Frågan har vart uppe till diskussion tidigare, men den tråden blev låst:

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Jag hoppas att Mod tycker att det är IckePK att öppna en ny tråd....

Nå - saken är den att jag faktiskt IRL träffat ett par feminister varav en närstående, som varit aktiva på FB tidigare och de säger att de ständigt trakasserades genom att deras inlägg togs bort och att de till sist stängdes av. Så att diskutera:

Kan det vara så att anledningen till att det finns så få feminister att de motarbetas av moderatorerna, eller finns det andra förklaringar?
2018-03-24, 20:50
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Dom du ser i media representerar inte verkligheten. Det är diktaturens Sverige som ger dig bilden att alla är för invandring och feminism.
2018-03-24, 20:54
  #3
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har länge funderat över varför det finns så få feministiska debatörer på Flashback - särskilt som feminismen är fullständigt dominerande inom den offentliga sfären, inom politiska partier o.s.v. Jag som är kritiskt mot feminsimen, men intresserad av att diskutera frågan, har varit ganska besviken över att det knappt finns några feminister här.

Frågan har vart uppe till diskussion tidigare, men den tråden blev låst:

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Jag hoppas att Mod tycker att det är IckePK att öppna en ny tråd....

Nå - saken är den att jag faktiskt IRL träffat ett par feminister varav en närstående, som varit aktiva på FB tidigare och de säger att de ständigt trakasserades genom att deras inlägg togs bort och att de till sist stängdes av. Så att diskutera:

Kan det vara så att anledningen till att det finns så få feminister att de motarbetas av moderatorerna, eller finns det andra förklaringar?
Jag skulle säga att grundproblemet är att delforumet är en jävla plaskdamm för misogyna tramspellar. Även om feministiska skribenter inte motarbetades aktivt av moderatorerna så är det nästintill omöjligt att få till en konstruktiv diskussion här, och jag tror det är vad som avskräcker de flesta. Mycket av problematiken har redan tagits upp i (FB) Ska vi ge upp om forumet feminism och acceptera att det inte tas seriöst?.

Men som alltid, när en tråd är kritisk mot hur forumet sköts kan man ju räkna med moderatorerna blir jävligt kvicka.
2018-03-24, 20:57
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta är Flashback. Det stället som feminister flyr ifrån. Där har du liksom anledningen. Feminister är tillåtna här men eftersom de inte kan driva sin propaganda oemotsagda så väljer de att inte operera här.
2018-03-24, 21:07
  #5
Medlem
I feministtråden huserar främst män som vill bråka med feminister, så prova att söka efter dem i R&S tråden istället.
Jag tror inte att moden. här har en medveten agenda mot feminister utan det gäller att följa de vanliga reglerna dvs. ej gå off topic osv. Troll gillar att dras till feministerna och bråka med dem och de följer nog ofta med i dessa bråken, vilket leder till avstängning. Avstängda troll reggar ständigt nya konto här, men jag tror inte att avstängda feminister är lika pigga på att komma tillbaka och regga nya konto i samma omfattning, därav få feminister och skulle väl någon komma hitta, så får de desto fler troll på sig.
2018-03-24, 21:12
  #6
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har länge funderat över varför det finns så få feministiska debatörer på Flashback - särskilt som feminismen är fullständigt dominerande inom den offentliga sfären, inom politiska partier o.s.v. Jag som är kritiskt mot feminsimen, men intresserad av att diskutera frågan, har varit ganska besviken över att det knappt finns några feminister här.

Frågan har vart uppe till diskussion tidigare, men den tråden blev låst:

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Jag hoppas att Mod tycker att det är IckePK att öppna en ny tråd....

Nå - saken är den att jag faktiskt IRL träffat ett par feminister varav en närstående, som varit aktiva på FB tidigare och de säger att de ständigt trakasserades genom att deras inlägg togs bort och att de till sist stängdes av. Så att diskutera:

Kan det vara så att anledningen till att det finns så få feminister att de motarbetas av moderatorerna, eller finns det andra förklaringar?

Spelar ingen roll om du är feminist eller ej snackar man dynga så blir man avstängd till slut.
2018-03-24, 21:13
  #7
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Människor är inte lika lättledda härinne så inte lika lätt att predika och sprida sin propaganda här. Flashback är inget safespace.
2018-03-24, 21:33
  #8
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Människor är inte lika lättledda härinne så inte lika lätt att predika och sprida sin propaganda här. Flashback är inget safespace.
Jojo, men de feminister/genusvetare jag pratade med hade inte problem i första hand med att de fick mothugg, utan att deras inlägg togs bort, och att de slutligen stängdes av, så att Flashback inte har många feminister kanske beror på ett systemfel?
2018-03-24, 21:36
  #9
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jojo, men de feminister/genusvetare jag pratade med hade inte problem i första hand med att de fick mothugg, utan att deras inlägg togs bort, och att de slutligen stängdes av, så att Flashback inte har många feminister kanske beror på ett systemfel?
Jag har varit med om inlägg som tas bort med. Det kan vara så enkelt som att dom har brutit mot reglerna och nu har en ursäkt för varför dom kan "slingra sig" eller leka offer då feminism går mycket ut på att göra kvinnor till just det.
2018-03-24, 21:36
  #10
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det beror på att feminister inte klarar av att argumentera sakligt. De måste ta till personangrepp för att "vinna" diskussioner och sådant fungerar dåligt på Flashback, dels eftersom den som ägnar sig åt personangrepp inte bygger någon trovärdighet, dels för att feminister som tar till personangrepp här kan mötas med samma mynt, utan att då komma undan genom att spela offer.

Feminister har ute i den offentliga debatten och vid t.ex. akademier vant sig vid att kunna trakassera och frysa ut den som opponerar sig mot feminismens lögner och mytspridning med falska anklagelser, förtal och förföljelse. Män som avslöjar feminismens lögner blir gärna kallade "misogyna" enbart av det skälet att de "har fräckheten" att ha rätt i sin kritik av feminismen. Det här kommer feminister inte undan med på Flashback, utan här vinner rediga argument och hänvisningar till belagda fakta, inte tramsiga påhopp och beskyllningar i utstuderade personförföljelser, som är det enda som feminister hanterar.

Skälet till att feminister är hänvisade till personangrepp och inte kan hålla sig sakliga, är att den feministiska ideologin i så stor utsträckning bygger på rena lögner. På samma sätt var lysenkoismen i Sovjetunionen hänvisad till att besegra vedersakare med personförföljelser – ofta en enkel resa till Gulag – för att den (likt feminismen) byggde på biofobiska myter och lögner, främst myten om att gener inte skulle finnas.
Feminismen bygger likaså på den biofobiska lögnen att kön skulle vara en social konstruktion utan biologisk förankring. Men det finns fler lögner som feminismen håller sig med, t.ex. den om lönegapet, som inte finns, och om att "det är män som slår" i nära relationer, trots att alla undersökningar som gjorts sedan 70-talet visat att kvinnor misshandlar lika mycket i nära relationer – minst.

En ideologi byggd på grundläggande rena lögner kan inte utvecklas åt annat håll än totalitarism, eftersom den inte tål kritik. Så länge kritiker kan förföljas och få sina liv förstörda kan feminismen ha framgång. På Flashback kan man vara absolut anonym och feminister har därför inte möjlighet att förstöra livet för den som kritiserar feminismen och påvisar dess förljugenhet. Därför har feminismen och feminister inget att komma med på forumet.
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-03-24 kl. 21:45.
2018-03-24, 21:38
  #11
Avstängd
Är man inte SD dränks man snabbt av kommentarer, då blir det trist att ens försöka starta en seriös tråd.
2018-03-24, 21:39
  #12
Medlem
BewilderedHulders avatar
Modsen är fullt upptagna av trollen.

De flesta feminister inser väl att de inte kan göra någonting mot det absolut största hotet som är slutet på inhemsk produktion och islamistisk influerade män i väst.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback