2018-02-26, 19:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Du sa att kvinnor inte vill ha sex.

1) Kvinnor som vill ha sex (minoriteten) blir sexuellt frustrerade precis som män.

2) Hur det är för vanliga kvinnor vet jag inte.

3) Jag hävdar att du inte kan vara helt normal i huvudet om du inte får regelbundet sex.
Citera
2018-02-27, 09:37
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det... finns fler mödrar än fäder... i samhället?
Vet du hur barn blir till?
Hade du lite koll på hur det egentligen ser ut så skulle du inte se så frågande ut.

Citat:
Det finns helt enkelt fler män än kvinnor i barnafödande åldrar, säger Lotta Persson, vid Prognosinstitutet på Statistiska centralbyrån som under lång tid studerat den demografiska utvecklingen i Sverige.
År 2012 var ungefär 14 procent av de 55-åriga kvinnorna barnlösa. Motsvarande siffra för de jämnåriga männen var 21 procent.
– En del av förklaringen är också att män i något större utsträckning skaffar barn med flera partners, säger Lotta Persson.
Citera
2018-02-27, 09:46
Avstängd
Well att män nu också vill känna sig kränkt efter att kvinnorna skapat den nya rörelsen att just vara kränkt av precis allt och alla, är väl föga konstigt?
Citera
2018-02-27, 09:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
- MGTOW: "Åt helvete med kvinnor, de förstör mannens liv så vi skiter i dem."

- Red Pill: "Kvinnor är lömska och onda, vi lär oss hur man manipulerar dem och sätter dem på plats."

- Incels: "Kvinnor är djur och ska våldtas samt berövas deras rättigheter i samhället."
Incels är ju bittra personer som inte lyckats hitta någon partner och därför vänder frustrationen utåt. Kan inte påstå att jag har mycket till övers för dessa. MGTOW är en ganska splittrad rörelse, dels Incels som försöker sätta en politisk prägel på sin personliga situation, dels vad som i första hand verkar vara libertarianer som tolkar världens genom ett könsperspektiv.

Bland vissa redpillare finna givetvis ett kvinnohat. Men tycker det är dumt att låta det definiera rörelsen eftersom det finns så mycket mer att hämta från den.

Hamnade i en diskussion med en kompis och hans flickvän bara några dagar sedan när vi talade om förtrycket av kvinnor i Mellanöstern och jag påstod att det kan finnas mer i en situation än vad det först verkar. Visst, kvinnor kanske inte får köra bil själv. Men de slipper också utsätta sig många jobbiga situationer. Att inte kräva eget ansvar för sitt liv är ett sätt att kräva omhändertagande. Och beroende på tid och plats är det inte alls säkert att det ena är överlägset det andra.

Tvärtom är det ofta en ganska sexistisk och nedlåtande syn på kvinnan när man talar om henne som förtryckt eftersom man då ignorerar hennes förmåga att påverka sitt liv.

Istället är det generellt sett så att vi satt ett högre värde på kvinnor än på män, då i betydelsen att kvinnor ansetts mer skyddsvärda. Om individer som anses som mer värdefulla samtidigt ses som förtrycka kanske vi bör börja omvärdera våra tankar om vad som utgör förtryck.

Har ett minne som återkommit många gånger. Jag bodde i en fattig liten bondby i Asien och kunde på kort avstånd studera familjerna i byn. Enligt feministisk teori var dessa kvinnor förtryckta. Men det var inte det jag såg. Istället var det männen som slet hund på fälten under en stekhet sol, kvinnorna var inomhus i skuggan och tog hand om barnen. Inget av könen hade enkla liv, men att det skulle finnas någon form av strukturerat förtryck av kvinnor var inget jag kunde acceptera.
Citera
2018-03-01, 16:26
Medlem
RenegadeTourists avatar
Det fanns en tid i mitt liv då jag mer eller mindre titulerade mig som Incel då själva begreppet Involuntary Celibate passade rätt bra på min situation. Dock tycker jag den politiska ideologi som många av dessa anamar inte passade in på mig. Visst, den sexuella frustrationen gjorde att jag mådde rätt kasst ibland så jag kan se hur man kan få en del sjuka ideer av att bli nekad gång på gång även om jag själv aldrig gick så långt.

De här grabbarna med sina teorier om deras morsor bör knulla dem och att staten ska skaffa dem flickvänner verkar däremot långt mer störda än vad som är rimligt pga sexuell frustration och brist på närhet.
Citera
2018-03-01, 23:36
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du glömmer bort att fula tjejer inte vill ha fula killar. Dom letar killar på nivåer ovanför deras egen nivå. Sociala medier, feminism och Hollywood har fuckat upp en del om man nu inte tror på hypergami.

Då får väl snubbarna helt enkelt satsa på tjejerna som är över deras egna nivå istället. Då dessa bevisligen inte bara är tillsammans med män på sin egen nivå och uppåt.
Citera
2018-03-11, 23:56
Medlem
Storfetdases avatar
Varför är flashback så emot the black/red pill? Det är den brutala sanningen. Utseende är absolut allt i dagens samhälle. Till er som inte tror mig så länkar jag er den här tråden https://lookism.net/Thread-Black-Pill-Child-rapist-tinder-experiment-FULL-PICS-OF-MODEL-MORE-CONVOS
LMS (looks, money, status) är allt. Att ens säga något annat är att ljuga för sig själv.
Citera
2018-03-16, 20:17
Medlem
Det finns ju många såna här på Flashback också. Särskilt för ett par år sen.
Ofta skyller de på politik, media, eller invandrare.

Kommer alltid finnas folk som har det svårt och vänder det till en djävulsk avundsjuka och hat mot alla som har det bättre. Finns ju hela kulturer och politiska rörelser (exempelvis kommunism) som helt baseras på detta hat.

Jag har märkt att många såna killar som aldrig får ligga alltid har haft konstiga tankar runt sex och det täcka könet. De har ofta nån konstig besatthet av porr och bonniga fräckisar. Allt som oftast även djupt nere i tv-spelens dystra värld. Timtals av slösurf per dag, osv.

Folk med problem vill ofta skylla ifrån sig för att lindra det ömmande egot. Då slipper man se problemen för vad de är, man slipper ta itu med dem. Så fastnar man i en ond cirkel där man hatar mer och mer.
Citera
2018-03-16, 20:44
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Varför är flashback så emot the black/red pill? Det är den brutala sanningen. Utseende är absolut allt i dagens samhälle. Till er som inte tror mig så länkar jag er den här tråden https://lookism.net/Thread-Black-Pill-Child-rapist-tinder-experiment-FULL-PICS-OF-MODEL-MORE-CONVOS
LMS (looks, money, status) är allt. Att ens säga något annat är att ljuga för sig själv.
1. Du har ingen aning om det där är fejk eller ej.
2. Alla kvinnor på dejtingsidorna läser inte presentationer.
3. 20 000 kvinnor kan ha swajpat bort och 10 kvinnor kan ha swajpat fram.
4. Mannen ligger i typ 99e percentilen vad gäller snygghet. Ligger du i 99e percentilen vad gäller inkomst eller för den delen charm kommer du också få ligga.

Tänk dig följande:
Jag gör ett montage med bilder där vi ser en ful man och en snygg kvinna. Jag skriver en bildtext om att det männen har gemensamt är att de är rika. Jag postar detta till dig. Du tar det som bevis för att det enda som spelar roll är inkomst. Jag drar slutsatsen att du förmodligen ligger en bra bit under den genomsnittliga intelligensen och att detta troligen bidragit till din oskuld.
Citera
2018-03-16, 21:46
Medlem
"Incels" finns hos alla folkslag.

Att amerikanska "Incels" råkar ha en tendens till skol- och universitetsskjutningar är mestadels säreget för USA.

I ex. Sverige så börjar man nu undra om alla våldtäkter av svenska tjejer och kvinnor är efterapningar eller om många av förövarna själva är "Incels"?

Merparten av dessa förövare är av ex. BRÅ uppgett som invandrare, de är överrepresenterade i förhållande till sin befolkningsandel, och det lustiga är att det redan har uppstått en obalans mellan könen pga alla manliga asylsökande OCH Sverige fortsätter att släppa in mer potentiella våldtäktsmän och brottslingar.

Svenskar är inte kloka i huvudet!!!
Citera
2018-03-25, 11:17
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
1. Du har ingen aning om det där är fejk eller ej.
2. Alla kvinnor på dejtingsidorna läser inte presentationer.
3. 20 000 kvinnor kan ha swajpat bort och 10 kvinnor kan ha swajpat fram.
4. Mannen ligger i typ 99e percentilen vad gäller snygghet. Ligger du i 99e percentilen vad gäller inkomst eller för den delen charm kommer du också få ligga.

Tänk dig följande:
Jag gör ett montage med bilder där vi ser en ful man och en snygg kvinna. Jag skriver en bildtext om att det männen har gemensamt är att de är rika. Jag postar detta till dig. Du tar det som bevis för att det enda som spelar roll är inkomst. Jag drar slutsatsen att du förmodligen ligger en bra bit under den genomsnittliga intelligensen och att detta troligen bidragit till din oskuld.
Vem sa att jag var oskuld? Jag har legat med 6 tjejer. Jag säger bara att utseende är allt, är du inte en lång, bredaxlad snygg man så är det över. Fortsätt att leva i din illusion om att det är insidan som räknas, det kommer inte att ge dig ligg
Citera
2018-03-25, 11:29
Medlem
SugaredThoughtss avatar
De flesta Incels är antagligen bara killar som inte är redo att binda sig i relationer, men samtidigt inte har utseende, och eller social skills, att plocka upp one night stands. Alternativt har de för höga krav på kvinnor.

Resten är aspies, agrofober och angst-teens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in