2018-03-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Jo, från en läcka i någon fläns isåfall, han har väl för tusan inte konstruerat en ubåt som är likvärdig med en slang på en bil från avgasröret in i kupen??

Om det finns en läcka i avgassystemet, så vore detta mycket enkelt att påvisa, genom att plocka isär grenrör och avgassystem. Något som skulle begäras av advokaten.

Höga temperaturer låter helt sinnesjukt i sammanhanget. Höga temperaturer i samband CO förgiftning handlar om brand, inte medelst avgaser från en sketen motor med avgasläckage!!

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=243
Är det någon som påstått något om en slang från något avgasrör
Som sagt det bästa för dig är att du mailar rättsläkaren varför de sökte efter brännskador på kropp och i lungor eller kanske ännu bättre om du frågar advokaten som ställde frågan om just det.
tramspelle.
Citera
2018-03-25, 04:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och kaptensmössa.
Ligga med en jävla cyklop med en kaptensmössa nertryckt i fejjan och skitiga kalsonger för att han är så "autoerotisk" och som pricken över i så ber han mig kalla honom "Vladimir" med rumänskt uttal, som de gör i Transylvanien.
Kan det finnas en värre mardröm än en natt med Cyklop-Madsen? NOT!
Och ändå så har ett flertal kvinnor låtit sig utsättas för detta.
Nu ska jag snabbt som satan radera den hemska bilden på näthinnan av cyklopen jag fick.
Aaaah, borta - borta för alltid
Citera
2018-03-25, 04:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Bara slenger inn lite info som iallafall jag har missat. I Dagbladets live uppdatering säger Kims pojkvän att det var han som ringde Sirid mordnatten. Om andra har missat denna detalj( jag har "försvenskat" lite) les här:

VITNE(pojkvän): i loppet av natten forsöker jag att ringa polisen. Jag ringde Kims foreldre, som jag mötte första gång kvelden innan. Jag ringde Peter Madsens kone som kom til hangaren. Hon var min enda link til någet som helst. Jeg insisterade på at hun måste beretta mig nåt. Hon ropar at jeg skal sluta å fråga om ubåten. Innan jeg har frågat om ubåten, så vidt jeg kan kommer ihåg.
sitat slut
Tack, det här var intressant info. Han ringde alltså Sirid som kom till hangaren. Försökte få svar, hon var ju Madsens fru och hans enda "länk" till var Kim kunde vara.
Vad konstigt det låter att hon i det läget ROPAR att han ska sluta att fråga om ubåten.
Det är något riktigt skumt med det här, tror inte det är så enkelt som att hon tänker att det pågår sexaktiviteter i ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fint du påminde om det. Kim skulle ha fyllt 31 år i går.
Hon är i ljust minne bevarad och så fint fonden finns som delar ut priser till journalister i hennes anda.
Hon förblir ett vackert minne för den hon var, för alltid.
Madsen bleknar och glöms, för alltid
.
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Evigt ägs blott det förlorade.

God natt.
Så vackert skrivet som svar på det jag skrev om Kims minne som lever kvar, ett vackert minne. "Evigt ägs blott det förlorade" - dessa kloka ord ska jag komma ihåg.

Och, nattdetektiven somnade igår så blir God Natt nu istället.
Citera
2018-03-25, 05:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/livstids-fangelse-eller-forvaring

Jag tycker att den här sk farlighetsbedömningen är betydligt bättre än RPU som jag ser som hokuspokus skit. Vi borde också ha farlighetsbedömningar där personerna inte kommer ut om dom fortfarande anses farliga. Det är liksom en självklarhet i mina ögon.
För mig låter det som självklart. Ingen människa som fortfarande anses farlig för andra ska släppas ut. Handlar om en självklar rättighet och trygghet för alla medborgare.
Citera
2018-03-25, 06:54
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kim-walls-kaereste-hendes-doed-har-paavirket-alt

Fy Fan. Familjen och pojkvännen till K har begärt 150 000 DKR per person i skadestånd. Dessutom är de (föräldrarna) överallt ute i pressen och ondgör sig över att media använt fotot på K som hennes bror tog, utan att betala för det. Känns som att man inte sörjer så mycket, om man kan vara så här gniden samtidigt. Så skulle man ju aldrig göra själv om man - gud förbjude - skulle mista en anhörig. Pojkvännen bör väl dessutom inte ens ha rätt till några pengar enligt lag, eftersom han inte är officiellt anhörig? Han och K var aldrig ens folkbokförda på samma adress.

M kan hur-eller-hur inte betala; undrar om Danmark har samma system som i Sverige att skattebetalarna i sådana fall går in? (I Sverige genom Brottsofferfonden.)
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-25 kl. 06:57.
Citera
2018-03-25, 07:37
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är väldigt osäkert vad rättsmedicinska expertisen kan fastställa då det gäller sexuella övergreppen.

Här tar försvaret fram i domstolen vad som är lika sannolikt då det gäller sticken i underlivet och det är att två av dom kan lika väl ha kommit utifrån och in och inte inifrån och ut.

https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2753792

Just den biten blir nog väldigt svårt att få till helt enkelt och då faller ju en del i åtalet gällande sexuella övergrepp. Så det blir en sannolikhetsbedömning där inget av påstående är starkare än det andra.

https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2753792
Två av sticken inne i underlivet hade gått ut genom buken och därför var det svårt att säga att de inte hade gått den andra vägen. Två av fyra....
Senast redigerad av Caracallas 2018-03-25 kl. 07:39.
Citera
2018-03-25, 07:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vissa saker kan komma fram i åkl och/eller försvararens slutpläderingar.

Vidnets fulde forklaring kommer dermed ikke til offentlighedens kendskab, men dele af det kan dog komme frem på et senere tidspunkt under anklagemyndighedens og forsvarerens procedurer.

Ja, så det gäller att komma ihåg allt vad de öppna - eller outade - vittnena har berättat, och hålla i sär det. När det kommer ny information i slutpläderingarna, så vet man att det inte är från dem, utan måste vara från ett av de två vittnena som fick lov att ha lyckta dörrar. (Om jag sitter på den slutgiltiga infon nu - visst var det bara två vittnen, två kvinnor, som fick igenom lyckta dörrar? Övriga som ansökte om det fick bara namnförbud, och det hjälper dem inte eftersom vissa journalister är så generösa med detaljer att de lätt identifieras ändå.)

Den ena är med all sannolikhet frun, och det var troligen hon som vittnade i fredags eftermiddag. Sedan när man får höra saker i slutpläderingarna som man inte känner igen, så kan man överväga om det kan vara frun som har sagt det. Men VEM är den andra..?
Citera
2018-03-25, 07:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Varför skulle det ske just då?

Ute på havet fanns det ju ingenstans att gömma någonting. Endast stoppa det i något föremål som sjunker till botten, men har polisen inte hittat det föremålet nu så lär han själv aldrig hitta igen det heller. Samt ombord på Nautilus, men henne har ju polisen också plockat isär och till och med röntgat.

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kunde inte stanna där nere sa han

Nej, inte förrän han hade vädrat ut avgaserna.
Citera
2018-03-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Två av sticken inne i underlivet hade gått ut genom buken och därför var det svårt att säga att de inte hade gått den andra vägen. Två av fyra....

Jaha, då är ju bilden ganska klar. PM har "spettat" offret, och rotade fram den längsta skruvmejsel han kunde hitta, som gick genom både bäcken och buk.

Vilken riktning skruvmejseln hade får man aldrig veta, men det spelar ingen roll när domen sys ihop.

Det finns nog med stoff för åklagaren.
Citera
2018-03-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag fick kalla kårar när jag läste om hans Go-to kamera ( eller vad den nu heter)!

Gopro.
Hade han kamera på huvudet?
Han är ju en parodi på ett pervo...
Citera
2018-03-25, 08:33
Medlem
Oj!

Mördaren har serverat ännu en genomskinlig lögn. Han hade kamera med sig när han torterade ihjäl Wall, men ojsan, kortet var inte i kameran. Tillåt mig hånskratta.

Vi fattar alla att Madsen har skickat sin snuffilm till internet, och förmodligen gjorde han det medan han var i friska luften.

Han vill ju bevara mordet för evigt, och kommer inte att lita på nåt j-a minneskort.

Varför säger idioten att han hade med sig kamera?
Citera
2018-03-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Gopro.
Hade han kamera på huvudet?
Han är ju en parodi på ett pervo...
Fy helvete. Frågan är ju var han gömt minneskortet, kan han hittat något vattentätt skrymsle på Nautilus som inte polisen hittat? Känns som det skulle ta emot enormt för honom att slänga det i havet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in