Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Bara slenger inn lite info som iallafall jag har missat. I Dagbladets live uppdatering säger Kims pojkvän att det var han som ringde Sirid mordnatten. Om andra har missat denna detalj( jag har "försvenskat" lite) les här:
VITNE(pojkvän): i loppet av natten forsöker jag att ringa polisen. Jag ringde Kims foreldre, som jag mötte första gång kvelden innan. Jag ringde Peter Madsens kone som kom til hangaren. Hon var min enda link til någet som helst. Jeg insisterade på at hun måste beretta mig nåt. Hon ropar at jeg skal sluta å fråga om ubåten. Innan jeg har frågat om ubåten, så vidt jeg kan kommer ihåg.
sitat slut
Tack, det här var intressant info. Han ringde alltså Sirid som kom till hangaren. Försökte få svar, hon var ju Madsens fru och hans enda "länk" till var Kim kunde vara.
Vad konstigt det låter att hon i det läget ROPAR att han ska sluta att fråga om ubåten.
Det är något riktigt skumt med det här, tror inte det är så enkelt som att hon tänker att det pågår sexaktiviteter i ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fint du påminde om det. Kim skulle ha fyllt 31 år i går.
Hon är i ljust minne bevarad och så fint fonden finns som delar ut priser till journalister i hennes anda.
Hon förblir ett vackert minne för den hon var, för alltid.
Madsen bleknar och glöms, för alltid
.
Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Evigt ägs blott det förlorade.
God natt.
Så vackert skrivet som svar på det jag skrev om Kims minne som lever kvar, ett vackert minne. "
Evigt ägs blott det förlorade" - dessa kloka ord ska jag komma ihåg.
Och, nattdetektiven somnade igår så blir God Natt nu istället.