Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
OK jag tror att med analys av helheten, dvs hela förloppet så har PU kommit till samma slutsats som mig numera.
Att OP skjuts med första skottet leder till akrobatiska rörelsemönster från GM som är svåra om inte omöjliga att replikera för att gå ihop och osannolika att någon faktiskt utfört spontant och utan att någon uppfattat att det såg konstigt ut när GM vrider sig som en orm.
Det ursprungliga antagandet kommer inte från analys av förloppet utan från förutfattade meningar som en hel del annat utredningen och inte minst Sonny producerat.
Minns att KP sa att man begärt nya tekniska analyser, gått igenom vittnesmål mm och numera har en stor förhoppning inte bara att lösa det utan helst att åtala.
Vad annars skulle det kunna ha tillfört?
Jag håller mig till helheten när jag tänker att då
Olof Palme är offret så klipper GM honom först. Ett skott från dryg dm rakt in i ryggen som förstör ett antal livgivande organ.
Ser inte så mycket akrobatik i att vrida revolvern åt höger .
Lisbeth Palme böjer sig,mot den skjutne maken vilket gör att gm missar skottet med en hårsmån .
Ja,
Sonny Björk med boxarblicken. Han letar i fem timmar på förmiddagen utan att hitta den kula som
Elisabeth Belich finner ett dygn senare. Tillsammans med chefen
Wincent Lange är SB en person vars agerande runt MOP får mig att höja på ögonbrynen .
WL är den som avbryter mordnattens brottsplatsundersökning efter bara en dryg halvtimme. Han är också ansvarig för att inte utöka den undermåliga avspärrningen av mordplatsen. Sedan sitter jag och tittar på "
Förebudet med
Jägar-Nisse som spetznas och vem dyker upp då? Ingen mindre än WL.