Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-23, 15:09
Medlem
PsychoChillers avatar
Det är omöjligt att svara på hur mycket tram som är för mycket åt någon annan. Toleransen är individuell likaså kramprisken. Någon krampar på 200 mg och en annan på 1500 mg och nästa dag är det ombytta roller. Ät rätt, sov rätt, motionera rätt och lär känna din kropp. Det är det bästa tipset jag har för att handskas med tram.
Citera
2018-03-23, 15:47
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Vad I helvete! Det där låter mycket värre än jag trodde... Håller mig till de där 450mg per dygn då. God damn. Tänkte att det krampade lite i benet några sekunder, sen kanske lite i magen typ.
Det är ju otroligt individuellt som personen ovan nämnde. Finns ju en del människor som lyckats krampa på 200mg, även om jag tror det nog beror på en blandning eller annan orsak som inte tas upp.

Har hört att kramprisken ökar markant över 400mg, vilket kanske är anledningen till att det är maxdos inom sjukvården. Om du googlar hittar du nog någon källa på det. Jag har aldrig krampat, men då har jag aldrig överstigit 500mg. Jag har dock blandat med lyrica samt annat som både kan orsaka och ökar risken för kramp. En annan vän tryckte i sig drygt 2000mg första gången utan att krampa, han fick krama toaletten några timmar däremot.
Citera
2018-03-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Vad I helvete! Det där låter mycket värre än jag trodde... Håller mig till de där 450mg per dygn då. God damn. Tänkte att det krampade lite i benet några sekunder, sen kanske lite i magen typ.

hehe

Jag tog 600 när jag tänker efter, 3 x 200, så bara 150 mer än du. Tog ena dagens dos på kvällen och det måste inte ha gått ut mig än när jag tog 600 morgonen efter, så tänk på det också att det kan vara kvar i blodet även om man inte känner av det så mycket.
Citera
2018-03-23, 23:16
Medlem
Hellmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neweclipse
Antagligen biverkningar och även relaterat till ditt intag av Mirtazapin. Även om Mirtazapin inte är en typisk SNRI, den använder en annan farmakologisk mekanism, så går den på BÅDE noradrenalin och serotonin. Så det kan även vara början på ett serotonergt syndrom du upplevde, som förtar euforin. Speciellt dina beskrivningar av skakningar och yrsel pekar på det.
Tack misstänkte nästan att det var lite åt det hållet serotonergt syndrom. Var man än läser så verkar folk få ut mycket av Tramadol medans jag bara mår dåligt enligt ovan. Nu kör jag istället på Citodon 4st morgon och 4st kväll för lite skönt flumm. Tyvärr efter en 4-5 dagar trista AT emellan med yrsel och Tinnitus. Men det känns light om man jämför med Tramadolen som kändes skitskumt och obehagligt med svinkalla fötter och kokande huvud. Inge mer Tramadol för mig.
Citera
2018-03-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stability
Det är förståeligt att du mår sådär. At på tram tycker jag personligen är nästan lika illa som starkare opiater. Just stötarna och myrkrypen är ju förjävliga!
Får du inte någon lindring med myrkrypen av stesoliden heller?
Prova loperamid, låter fånigt men det funkar väldigt bra! Billigt och receptfritt på apoteket.
Kroppens värsta symptom lugnar ner sig mycket.
Läs om loperamid.

Mvh
Alright ska kolla upp loperamid! Hört talas om det innan men aldrig provat. Jo stesoliden lindrar lite men ej tillräckligt Blir bättre och bättre för varje dag som går nu men svettningar, myrkrypningar och stötar har jag i princip hela tiden, dock värst nattetid som sagt. Även huvudvärk som jag endast lyckats lindra med röka än så länge.
Senast redigerad av andre82 2018-03-24 kl. 12:29.
Citera
2018-03-24, 20:42
Medlem
Hallå Hallå, intog i torsdag 500mg tram och i fredags 700 mg plus 4 mg ikto. Undrar nu, hur länge måste jag vänta innan jag kan få bra effekt på låga doser igen? Säg att jag vill få ett bra rus på 300-400 mg. Pm:a gärna eller skriv här, hade varit intressant att veta hur länge jag måste vänta!
Citera
2018-03-24, 21:05
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadup804
Hallå Hallå, intog i torsdag 500mg tram och i fredags 700 mg plus 4 mg ikto. Undrar nu, hur länge måste jag vänta innan jag kan få bra effekt på låga doser igen? Säg att jag vill få ett bra rus på 300-400 mg. Pm:a gärna eller skriv här, hade varit intressant att veta hur länge jag måste vänta!
Vänta iaf en 4-5 dagar för att få bra rus på låg dos igen.
Citera
2018-03-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Vänta iaf en 4-5 dagar för att få bra rus på låg dos igen.

Så säg att om jag tar 500 mg plus ca 1 mg ikto på onsdag så borde jag få mig en bra dag? Brukar ta runt 11-12 tiden på dagen så jag håller mig hela dagen men ett gott humör för att kunna städa bilen, baka m.m. tram är en rolig trevlig drog om man tar det med måtta!

EDIT: är någon någon fara ta ta t.ex 500 mg tram och 1-2 mg ksalol (alprazolam)

EDIT(IGEN): har fler frågor Ang tram om någon vill ta det mig min via pm, isf skicka iväg ett pm till mig, vore tacksamt
Senast redigerad av wadup804 2018-03-24 kl. 22:00. Anledning: Edit
Citera
2018-03-24, 23:11
Medlem
Extremeflys avatar
Om jag vill uppnå en eufori är tramadol bästa tabletten då? Eller skulle ni säga oxy?

Må väl
Citera
2018-03-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om jag vill uppnå en eufori är tramadol bästa tabletten då? Eller skulle ni säga oxy?

Må väl

Tramadol är den enda opioiden jag verkligen får euofori på. Förutom opioidreceptorer, så verkar tramadol även återupptagshämmande på noradrenalin och ökar frisättningen av serotonin (5-HT). Så den skiljer ju sig från de andra opioiderna genom att den har tydliga antidepressiva egenskaper. Ett tips är även att försöka få tag på depot-tabletter, som frisätter tramadol långsamt vilket ger ett längre rus och mindre risk för AT.
Citera
2018-03-25, 12:57
Medlem
Citat:
Så säg att om jag tar 500 mg plus ca 1 mg ikto på onsdag så borde jag få mig en bra dag? Brukar ta runt 11-12 tiden på dagen så jag håller mig hela dagen men ett gott humör för att kunna städa bilen, baka m.m. tram är en rolig trevlig drog om man tar det med måtta!

EDIT: är någon någon fara ta ta t.ex 500 mg tram och 1-2 mg ksalol (alprazolam)

EDIT(IGEN): har fler frågor Ang tram om någon vill ta det mig min via pm, isf skicka iväg ett pm till mig, vore tacksamt

Bump: Vill gärna ha svar
Citera
2018-03-25, 13:20
Medlem
Citat:
Bump: Vill gärna ha svar

Enligt min erfarenhet bör du få en mysig/ trevlig dag ja.
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in