Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellmer
Tjenare!
AT eller biverkningar? Börjat rätt så nyligen med Gemadol depot 50mg/kapsel och tycker inte att jag får till det. Väldigt diffus och lätt mysig men inte i närheten av "varm mjölk under huden känsla" jag får av citodon 20-45min efter intag. Något annat med Gemadol är att jag efter ca 4 timmars intag av 200-300mg får iskalla fötter och varmt huvud och brännheta röda öron. Vad är de för någe skit? Har prövat på att öka på Gemadolen till 400-500mg men då får jag yrsel och skakningar. Ni vana users vad gör jag för fel? Kan tillägga att jag sällan dricker och tar inga andra droger utöver mirtazapin dagligen sedan 6 månader tillbaka. Mirtazapin är ju NASSA så borde väl funka?

Antagligen biverkningar och även relaterat till ditt intag av Mirtazapin. Även om Mirtazapin inte är en typisk SNRI, den använder en annan farmakologisk mekanism, så går den på BÅDE noradrenalin och serotonin. Så det kan även vara början på ett serotonergt syndrom du upplevde, som förtar euforin. Speciellt dina beskrivningar av skakningar och yrsel pekar på det.
Citera
2018-03-22, 18:12
Medlem
Hej,

Tog 600mg tram igår, udelat mellan 3 doser/200mgare, Tog 1 till 200mg idag på morgonen, sammanlagt =800mg tram på typ 24h, är det farligt att ta mer?
Citera
2018-03-22, 18:52
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Hej,

Tog 600mg tram igår, udelat mellan 3 doser/200mgare, Tog 1 till 200mg idag på morgonen, sammanlagt =800mg tram på typ 24h, är det farligt att ta mer?
Nej det är nog grönt! Men va lite försiktig iallafall! Stoppa inte i dig några jätte mängder
Citera
2018-03-22, 20:40
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Hej,

Antagligen inte.
Finns ju dock alltid risk för kramp.
Citera
2018-03-22, 21:06
Medlem
nej det är inte farligt. vet fler som poppar 1000 mg direkt på 1 gång . då snackar vi risk för kramper
Citera
2018-03-23, 00:27
Medlem
Ni som råkat ut för kramper under rus.. Hur var det? Hur länge höll det i sig och var i kroppen krampade det? Var det outhärdligt eller bara lite oskönt?

Och hur mycket hade ni pillat i er?
Citera
2018-03-23, 08:42
Medlem
Käkat tram ca 300-400mg/dag i 3 månader. Även flummat på det ca 2-3 gånger i veckan då på lite högre doser, allt från 500-900mg. Kombinerat med låg dos stesolid. Tog sista 200mg depot i tisdags morgon (är fredag morgon nu). Kör CT. Känner mig helt ok förutom att det går 2 miljarder stötar genom kroppen konstant samt dessa jävla myrkrypningar, vad fan gör man åt dom? Har testat med lyrica och stesolid men det hjälper ej speciellt bra. Svettas som fan med, växlar från kall till uberhet osv osv. Även snuva och huvudvärk. Värst är det nattetid annars helt ok. Har ej fått några psykiska besvär än iaf men jag antar att det är serotoninet som spökar när jag får mina stötar. Hur länge sitter detta i? Det värsta är ju som sagt myrkrypningar och svettningar nattetid. Värt att tillägga är att jag har kroniskt smärta så har delvis käkat mot smärtan men blir lite för ofta flumdoser.
Citera
2018-03-23, 13:43
Medlem
Fick en burk vita kapslar nyligen som ska vara Nobligan 50mg, men jag har mina funderingar. För det första ska kapslarna enligt FASS vara "svagt gula" men dom jag har är som sagt vita, skiljer några millimeter från vad FASS anger och ser ut ungefär så här. Ingen markering på varesig burken eller kapslarna.

När jag öppnade burken och hällde ut kapslarna så stoppade jag ner fingret och drog runt i burken och fick ett tunt vitt lager pulver på fingret. Det känns lite suspekt? Ska Nobligan verkligen komma förpackade såhär eller kommer dom i blister? Är det pirat grejjer eller vad?
Citera
2018-03-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andre82
Käkat tram ca 300-400mg/dag i 3 månader. Även flummat på det ca 2-3 gånger i veckan då på lite högre doser, allt från 500-900mg. Kombinerat med låg dos stesolid. Tog sista 200mg depot i tisdags morgon (är fredag morgon nu). Kör CT. Känner mig helt ok förutom att det går 2 miljarder stötar genom kroppen konstant samt dessa jävla myrkrypningar, vad fan gör man åt dom? Har testat med lyrica och stesolid men det hjälper ej speciellt bra. Svettas som fan med, växlar från kall till uberhet osv osv. Även snuva och huvudvärk. Värst är det nattetid annars helt ok. Har ej fått några psykiska besvär än iaf men jag antar att det är serotoninet som spökar när jag får mina stötar. Hur länge sitter detta i? Det värsta är ju som sagt myrkrypningar och svettningar nattetid. Värt att tillägga är att jag har kroniskt smärta så har delvis käkat mot smärtan men blir lite för ofta flumdoser.

Det är förståeligt att du mår sådär. At på tram tycker jag personligen är nästan lika illa som starkare opiater. Just stötarna och myrkrypen är ju förjävliga!
Får du inte någon lindring med myrkrypen av stesoliden heller?
Prova loperamid, låter fånigt men det funkar väldigt bra! Billigt och receptfritt på apoteket.
Kroppens värsta symptom lugnar ner sig mycket.
Läs om loperamid.

Mvh
Citera
2018-03-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakheart
Fick en burk vita kapslar nyligen som ska vara Nobligan 50mg, men jag har mina funderingar. För det första ska kapslarna enligt FASS vara "svagt gula" men dom jag har är som sagt vita, skiljer några millimeter från vad FASS anger och ser ut ungefär så här. Ingen markering på varesig burken eller kapslarna.

När jag öppnade burken och hällde ut kapslarna så stoppade jag ner fingret och drog runt i burken och fick ett tunt vitt lager pulver på fingret. Det känns lite suspekt? Ska Nobligan verkligen komma förpackade såhär eller kommer dom i blister? Är det pirat grejjer eller vad?

Man ska väll alltid vara försiktig, men vad jag minns så är Nobligan 50mg vita.
Det vita pulvret i burken brukar vara vanligt.

Min erfarenhet.
Mvh
Citera
2018-03-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Ni som råkat ut för kramper under rus.. Hur var det? Hur länge höll det i sig och var i kroppen krampade det? Var det outhärdligt eller bara lite oskönt?

Och hur mycket hade ni pillat i er?

Kommer inte ihåg, ena sekunden satt man och andra sekunden var man på marken. Tror inte det håller så länge dock, själva krampandet på sek så är man medvetslös under min. Hela kroppen krampar då

Som sagt man tappar minnet. Jag krampade på ca 600-700, men då hade jag tagit samma mängd dagen innan och allt tram var väl inte ute ur mig än.

Du kommer vakna med skador, värre om du har otur. Tappade själv en tand.
Citera
2018-03-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Kommer inte ihåg, ena sekunden satt man och andra sekunden var man på marken. Tror inte det håller så länge dock, själva krampandet på sek så är man medvetslös under min. Hela kroppen krampar då

Som sagt man tappar minnet. Jag krampade på ca 600-700, men då hade jag tagit samma mängd dagen innan och allt tram var väl inte ute ur mig än.

Du kommer vakna med skador, värre om du har otur. Tappade själv en tand.

Vad I helvete! Det där låter mycket värre än jag trodde... Håller mig till de där 450mg per dygn då. God damn. Tänkte att det krampade lite i benet några sekunder, sen kanske lite i magen typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in