Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Börjar faktiskt tvivla på att Heberlein är den smarta och resonerande kvinns om jag trott efter att ha läst förlänade sällsynt korkade inlägg:
https://nyheteridag.se/plus/ann-heberlein-efter-drevet-mot-bali-nu-ar-jag-nasta-byte/
AH menar här att det på något sätt är "vänstern" som förföljt Bali, när det i själva verket är hans egna partikamrater och det högerliberala etablissemanget som har gjort det.
I sak är det ungefär så här:
Det rör krisen i Ukraina. Den politisk korrekta monopolåsikten är att:
1) Allt är Rysslands fel.
2) Krim är för evigt Ukrainskt.
3) Regimenn i Kiev är helt utan skuld.
Bali håller iochförsig med om allt detta men iochmed hans agerande när han problematiserade att UD beställde artiklar från journalister så blev det så att han misstänktes (felaktigt) för att ha förbjudna åsikter som:
1) Folket på Krim bör få ha ett ord med i belutet om sin egen framtid.
2) Regmen i Kiev har inte skött relationen med Krim optimalt.
Och i alliansen får en riksdagsman likt Caesars hustru inte ens misstänkas - vad skulle DNs ledarsida säga???
Så skruttigt at AH att skylla detta på "vänstern". Det är högern och liberalerna som ligger bakom detta!
Nä jag tar alltså inte det hon skriver på allvar, har faktiskt försökt men får mer och mer känslan av att hon samlar på sig en jävla massa åsikter och gillar att provocera. Och i det här fallet så är det ju som du skriver inte vänstern som drevat mot Bali, om man nu ska kalla det drev. Jag tycker iofs att hela den där historien är rätt obegriplig, får inte ihop Nyheter Idag och kritiken mot att UD skulle gå Ukrainas ärenden, med Hanif Bali. Om Chang Frick har något med Ryssland att göra har jag ingen aning om alltså, men oavsett vilket så får jag inte in Hanif Bali i den bilden. Allt det där är absurt. Precis som du säger, så håller väl Bali med om monopolåsikten. Så vad är hans problem med att UD förmedlar kontakten?
Heberlein, jag har dragit slutsatsen att hon precis bara tänker på sig själv hela tiden, men åsiktsmässigt är hon bara en papegoja och ofta hänger det inte ihop. När Ingrid Carlqvist sa välkommen till oss etnonationalister, efter den där tweeten som Heberlein påstår att folk missförstod fast de baske mig inte gjorde det, så var hon ju ironisk för hon vet att Heberlein bara häver ur sig vad som helst för att få uppmärksamhet. Hon fattar nog ofta inte vad hon säger.
Nu är det väl andra hon har anställt som ska göra själva forskningsarbetet kring Våldtäkt och kultur, en statistiker och en kriminolog, hon har ju råd att ge folk betalt för att hjälpa till eftersom hon fick in över en miljon. Men jag är skeptisk till att hon ska lyckas sy ihop något om kultur. Jag tror själv inte att det
bara är socioekonomiska faktorer bakom överrepresentationen av invandrarmän i statistiken, och de kommer från mer gammaldags kulturer där kvinnor ska hålla på sig osv osv, inte vara ute och springa i kortkort osv. Men hur ska hon kunna bevisa att det ligger i deras kultur och inte i kulturkrocken? Jag menar, ponera att det är muslimer som är mest överrepresenterade. Muslimer ska inte dricka. Men alkohol är väl i princip alltid inblandat. Våldtäkt och kulturkrock kanske skulle vara en bättre titel. Sen har hon nog aldrig sagt ett pip om att hon vill ha mindre invandring, och om hon skulle säga det någon gång så är det väl för att få fler lajks.