Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fråga:
"Du har åberopat en hög igenkänningsfaktor, du känner igen dig i honom, han är charmig och det är en stor förlust om han blir inburad. Vad är det ni har gemensamt?"
1. Jag har aldrig någonsin påstått att jag känner igen mig i honom. Det gör jag för övrigt inte alls. Var får du allt ifrån?
Om PMs googlande där en kvinna långsamt får halsen avskuren:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden!

)
Om att PM då är en förlust för världen om han låses in:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och
ja, han är charmig..!

Och vi
behöver energiska, karismatiska, originella charmtroll i världen. Annars är där ingenting.
Citat:
Fråga:
"Vad anser du om hans sexuella läggning emedan du är så djupt engagerad att dynga ner alla i hans omgivning?"
2. Alltså NÅGONTING är det ju. Det stämmer att han är dekadent eller pervers eller utlevande eller vad man nu vill använda för uttryck. Men det finns för den skull inga bevis på att han har skadat eller mördat någon.
Jamen precis! 1 stjärna ska du allt ha, jätteduktigt. För visst är det NÅGONTING och då har jag inte ens tagit med hans övriga perversiteter i datorn och slemmiga rundknullande:
Citat:
" To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår."
- Ved mikroskopiske undersøgelser af vævet er der påvist blodudtrædninger. Det kan betyde, at der fortsat har været blodcirkulation - så at sige, at døden muligvis ikke har været helt indtruffet. Selve dødens indtræden er en proces, der kan afhænge af flere ting som eksempelvis vejrtrækning og blodcirkulation, forklarer retsmedicineren.
Kan de her læsioner være påsat i live?
- Det er vanskeligt at sige. Det kan være i forbindelse med, at døden er i færd med at indtræde."
Live bt
Citat:
Fråga:
"Vad tror du PM skulle syssla med om han blev frisläppt (det händer inte) på styckningsfronten och andra perversa saker?"
3. Jag tror inte att han skulle något /mer/ sådant, om han kom undan med blotta förskräckelsen (och åtta månader i häktet). Han har lärt sig en läxa nu, oavsett vad det var han gjorde eller inte gjorde på ubåten den natten.
Sett från 18 år - han fick en chans att klassas som vuxen - så har PM ägnade sig åt patologiska lögner, har en allvarlig brist på empati, falsk, oäkta charm och saknar all trovärdighet.
I drygt 30 år har han levt med dessa EXTREMT negativa personlighetsdrag och grundlurat folk i sin omgivning - likt dig.
Som 47 åring sitter han nu anklagad för ett groteskt mord som inkluderar en helt sjuk styckning OCH att det påvisas att han med våld kört en 50 cm lång spetsad skruvmejsel rätt in i hennes vagina. Det är bortåt 40 skador på bara torson och det är knivskärning på hals och huvud.
Det finns starka indikationer på trycklesioner från remmar med liknande bredd - vars snittytor sammanpassar i ubåt med det som fanns i påsen - dvs att hon varit bunden och fortfarande hade ett par ben att stå på.
Har du såpass med inlevelseförmåga - jag har förstått att den är väldigt bristfällig - att du kan se Madsen framför dig i denna situation?
Jag avrundar med RPU:s expertis som tydligt skriver att han utgör en väsentlig fara för andras liv:
" Retslægerådet vurderer, at han udgør en sådan væsentlig fare for andres liv, helbred og velfæld, at anvendelse af forvaring kan være påkrævet." live bt
Via en väldigt märklig selektiv slutledningsförmåga har han då blivit en sorts supersonisk psykopat hjälte och DET om nåt är väldigt stört med tanke på allt som framkommit - främst via expertis.