2018-03-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Knivsticken kan fortfarande ha gjorts för att göra det möjligt för gaser att lämna det ruttnande liket, så att det inte ska flyta upp. Detta var ju även polisens (Möllers) förklaring till dem direkt efter obduktionen. Först senare kom detta med sexuellt motiv, ifrån Jeppe.
Knivsticken var inte gjorda en massa timmar efter dödsfallet utan nära i tid och då faller lögnen om timmar emellan döden och dessa sår dessutom finns det inget skäl att skära långa ytliga snitt, samt i sådana mängder och på sådana områden som det rör sig om. Man ska heller inte glömma att PM säger att det gick smidigt att stycka och att han visste hur man gjorde detta så dessa skador kan inte ha kommit vid detta tillfälle.
Citera
2018-03-24, 11:53
Medlem
Citat:
Jag har aldrig läst att han har googlat på styckning av människokropp. Har du en länk på det?

Jag saknade ditt svar innan din motfråga. Återkommer med länk därefter. Och står frånvaron av länken dig så uteslut den i ditt svar.
Citera
2018-03-24, 11:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Hon hade möjlighet att ta hem hårddisken och gotta sig i lugn och ro. Han gav den ju till henne för att hon skulle välja ut klipp ifrån filmerna de gjort (raketmotortester, raketuppskjutningar...) till reklamfilmer som hon skulle göra för RML och lägga upp på Youtube.

Ja, verkligen allt talar för att filmerna är hennes. Det är ju inte så att Madsen bevisligen sökt på 'beheading girl agony', att filmerna låg i mappen med hans egengjorda porrfilmer, att han skickat sms som handlar om att tortera och mörda ganska exakt så som Kim blivit behandlad, pratat med folk om samma saker, av psykologiska utvärderare funnits vara 'narcissistisk med psykopatiska drag', ha en 'avvikande sexualitet' mm mm.

Nä. Allt talar för att det är någon annans filmer. Älska slumpen!
Citera
2018-03-24, 11:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner ditt repetetiva dravel, du låter som du har fått ett råttbo i skallen och synapserna är söndergnagda:
Du är fullt medveten om vad jag menar.

1. Du har åberopat en hög igenkänningsfaktor, du känner igen dig i honom, han är charmig och det är en stor förlust om han blir inburad. Vad är det ni har gemensamt?

2. Vad anser du om hans sexuella läggning emedan du är så djupt engagerad att dynga ner alla i hans omgivning?

3. Vad tror du PM skulle syssla med om han blev frisläppt (det händer inte) på styckningsfronten och andra perversa saker?

1. Jag har aldrig någonsin påstått att jag känner igen mig i honom. Det gör jag för övrigt inte alls. Var får du allt ifrån?

2. Alltså NÅGONTING är det ju. Det stämmer att han är dekadent eller pervers eller utlevande eller vad man nu vill använda för uttryck. Men det finns för den skull inga bevis på att han har skadat eller mördat någon.

3. Jag tror inte att han skulle något /mer/ sådant, om han kom undan med blotta förskräckelsen (och åtta månader i häktet). Han har lärt sig en läxa nu, oavsett vad det var han gjorde eller inte gjorde på ubåten den natten.
Citera
2018-03-24, 12:00
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men sånt ÄR livet - freelancare eller ej. Ibland får man avstå jobb för att man redan har tackat ja till något annat. Man får aldrig allt här i livet.

Ok, vi säger att Kim var egoistisk, barnslig och naïv. Sen då? Vad är den spännande slutsatsen vis a vis rättsfallet och frågan om Peter Madsens skuld?
Citera
2018-03-24, 12:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu hade han ju inte haft problem med att spela in sig själv som aktör i filmer och spara och ladda ned dessa filmer så då bör det knappast varit problem att ladda ned andra filmer.

Vi vet ju inte vem som skötte själva nedladdningen. Kan ha varit kvinnan/någon av kvinnorna som medverkade i filmen. Eller den professionella porrfotografen (OK jag hör hur det låter... ).
Citera
2018-03-24, 12:01
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. Men det finns för den skull inga bevis på att han har skadat eller mördat någon.

Nähä. Vem stack henne i vaginan medan hon levde då?
Citera
2018-03-24, 12:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Om han läskunnig och motiverad kanske han, en bra dag, skulle kunna följa instruktioner i någon av alla länkar man träffar när man googlar, till exempel, för att ta en i högen: https://m.youtube.com/watch?v=X0PPAxuyTvE

Du har ju tidigare i tråden beskrivit honom som viktig för mänskligheten i det att han har inspirerat många ungdomar och barn till framtida tekniska stordåd genom sina rymd, ubåtsprojekt och att göra det ingen trodde möjligt.

Så vad tror du? Tror du dansken skull kunna följa några skriftliga eller muntliga instruktioner för att dölja en mapp? Eller be någon hjälpa honom, med motiveringen att han akulle ha hemliga ritningar däri? Ligger detta inom möjligheternas ram, enligt dig?

Jag tror att han tyckte att datorer var tråkiga, och att han hade svårt att lära sig sådant som han tyckte var tråkigt. Han hade ju svårt att lära sig köra bil också, av samma anledning.
Citera
2018-03-24, 12:05
Medlem
Citat:
Knivsticken var inte gjorda en massa timmar efter dödsfallet utan nära i tid och då faller lögnen om timmar emellan döden och dessa sår dessutom finns det inget skäl att skära långa ytliga snitt, samt i sådana mängder och på sådana områden som det rör sig om. Man ska heller inte glömma att PM säger att det gick smidigt att stycka och att han visste hur man gjorde detta så dessa skador kan inte ha kommit vid detta tillfälle.
När hon dog hur kunde han gå ner och utföra dessa stick i samma rum utan att dö själv?
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-24 kl. 12:14.
Citera
2018-03-24, 12:07
Medlem
Citat:
Vad har du fått idén att dessa vänner som var på avskedsfesten var människor som stod henne närmast förutom pojkvännen vem säger att de inte var pojkvännens vänner och för Kim var mer ytliga bekanta hon känt kort tid.

Nå, det stod i tidningen att de hade bjudit över några av sina vänner..

Men helt oavsett om det nu handlade om ytligt bekanta så bjuder man inte dem hem till sig - för att sen själv sticka därifrån pga jobbet.

Jag är helt övertygad om (hoppas åtminstone) att alla här som stretar emot nu (för att hon är död..) dock inser innerst inne att hennes agerande var helt åt helvete. Ingen uppfostran alls.

SJÄLVKLART förtjänade hon inte att dö pga att hon inte hade "god maners".. behöver inga PM om det..
Citera
2018-03-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ok, vi säger att Kim var egoistisk, barnslig och naïv. Sen då? Vad är den spännande slutsatsen vis a vis rättsfallet och frågan om Peter Madsens skuld?

Den spännande slutsatsen är INTE att hon dog pga att hon var för snäll och hänsynstagande och tänkte alltid på de andra före sig själv..
Citera
2018-03-24, 12:13
Medlem
Citat:
Inköp och slipande av väldigt långa skruvmejslar lär ju gå under planering eftersom förklaring att de skulle användas för bottenförankring av u-båt inte är något som på något sätt är rimligt och ingen annan har gett rimlig förklaring till vad de skulle kunna användas till.

Ja och inte minst sågen:

Nu spørger anklageren til saven. - Jeg har sagt ,at jeg ikke har styr på kronologien, siger han og fortæller, at han på et eller andet tidspunkt har taget en sav med. Formålet med saven var, at han skulle lave nogle hylder i ubåden. Han siger, at han ikke på det tidspunkt vidste, at han skulle have Kim Wall om bord. Anklageren spørger til, om han stadig mener det, hvis der kommer et vidne, der siger noget andet. - Det kan jeg ikke få til at passe sammen. Men jeg må understrege, at kronologien i de her dage har du et meget bedre billede, hvis du spørger andre end mig. På dommerens spørgsmål kan han dog ikke fuldstændig afvise, at det ikke er efter Kim Wall ringede, at han tog saven med ned.
Senast redigerad av diva59 2018-03-24 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in