2018-03-23, 22:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, men är ändå konstigt att hon var där nere vid hangaren vid två på natten och jag tycker också att det var konstigt av henne att säga till pojkvännen att inte fråga om ubåten?
Jag får en känsla av att hon var orolig och rädd för att något hänt och att hon därför, precis som Kims pojkvän, gick runt och sökte.
Håller helt med dig och hoppas att åklagaren rätar ut våra frågetecken.
Citera
2018-03-23, 22:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ett sådant kort är inte omöjligt att svälja...

Tänkt detsamma. Kan han svalt, sen lyckats tömma sig utan att polisen hunnit ta vara på det?

Det kan ha dröjt innan de upptäckte detta med kameran , ev undansmusslat minneskort bör dock ha kunnat upptäckas om han haft med sig i cellen. Eller så gjorde han sig av med det på land, vid bryggan.
Citera
2018-03-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Stämmer ju, men varför då slänga själva kameran också, om den inte ledde någonstans?
När kan han ha slängt kameran? Den måste ha varit viktig. Precis efter han mördat efter första dyket är inte troligt då han hoppas komma undan. Kanske har han slängt den på samma plats som han blev räddad?
Citera
2018-03-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, det är nog alla medvetna om att det finns en helt annan och liberalare syn på sex, relationer m.m i Danmark och Köpenhamn. Det är ändå lite märkligt att förstå (tycker i alla fall jag!) hur Madsens fru kunde stå ut med hans promiskuösa leverne. Han knullade runt, hade kinky sammankomster, körde "experimentuell sex" och bodde tillsammans med älskarinnan Deirdre i ett år. Och även hon stod ut med att han behövde träffa andra hela tiden. Han bjöd hem kvinnor han skulle ha sex med och då fick Deirdre hålla sig borta. Det är liksom lite VÄL mycket även med danska mått mätt, tycker jag.
Madsen är inget typiskt exempel- man får se till bakgrund-klass osv.
Men klubbar och utbud av alla sorter finns. Prostitutionen är laglig.
Madsen borde nog inte ha gift sig- men frun kanske också gillar expriment.
OM inte hon accepterar hans alla partners så undrar man ju varför hon ingick äktenskap.
Nåväl nu har de visst skilt sig.
Citera
2018-03-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ingen aning, skulle vara intressant att veta. I början funderade jag på om han gömt nått ombord hos dem som räddade honom, när han ville "gå in i sig själv", i avsikt att leta rätt på deras båt och hämta mobil, kamera eller minneskort där sedan, han trodde väl inte han skulle åka fast samma dag. Men att svälja ett minikort är ju också fullt möjligt. Var det är nu...? I hans cell?

Jag har precis suttit och funderat på det i en lång stund. Han är ju teknisk problemlösare och uppfinningsrik.
Det första jag tänkte på var toaletter. "Personalen gör alltid visitationer när en person rör sig i fängelset eller flyttar mellan två fängelser. Personalen gör också alltid visitationer före och efter ett besök."
Polisen har ju naturligtvis funderat mer än oss på det här.
Men helt omöjligt är det inte att PM fortfarande har kortet i sin ägo. Jag tror annars att PM (om han hade det på sig) släppte det i en avloppsbrunn på väg till polisbilen kanske. Han fäktades mycket med värmefilten,kanske avledande manöver för att stanna upp?
Citera
2018-03-23, 23:04
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen är inget typiskt exempel- man får se till bakgrund-klass osv.
Men klubbar och utbud av alla sorter finns. Prostitutionen är laglig.
Madsen borde nog inte ha gift sig- men frun kanske också gillar expriment.
OM inte hon accepterar hans alla partners så undrar man ju varför hon ingick äktenskap.
Nåväl nu har de visst skilt sig.
Vi ska inte glömma att han var go och snäll och charmig och spännande och kanske på något sätt sexig. Trots att han hade 3 Dkr på kontot fick han brudar...!?
Citera
2018-03-23, 23:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Så som du och några till diskuterar här nu, med all rätt, men det får mig att undra hur bekanta ni är med Danmark och Köpenhamn? Det finns en helt annan och betydligt friare syn på både livsföring, sex och relationer än här i kyliga Sverige. Mycket mer är normalt där. Just saying.

Lagstiftningen är mer liberal i Danmark. Jag "mobbade" engång en dansk jag känner med att det finns så många bordeller där. Då svarade han: Bordellerna är inte för oss, dom är till för tyskar och svenskar. Oavsett, danskernas liberala livssyn har knappast något sammanhang med Madsens ultraperversa luster.
Citera
2018-03-23, 23:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Vi ska inte glömma att han var go och snäll och charmig och spännande och kanske på något sätt sexig. Trots att han hade 3 Dkr på kontot fick han brudar...!?
Ja, men å andra sidan kanske det inte var konstigt att han i vart fall fixade en och annan brud med tanke på att han stötte på ALLT kjolstyg som kom till verkstan, enligt praktikanterna. När någon kvinna dök upp så blev han som en helt annan människa och kunde avboka grejer de planerat arbeta med under dagen. Så, om han var så intensiv i sitt "stötande" så lär han ändå fått rätt många "nej" så egentligen vet vi inte hur stor hans procentuella utdelning på stötandet på kvinnor var. Om man nu får vara lite ironisk och sarkastisk.
Citera
2018-03-23, 23:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Jag har precis suttit och funderat på det i en lång stund. Han är ju teknisk problemlösare och uppfinningsrik.
Det första jag tänkte på var toaletter. "Personalen gör alltid visitationer när en person rör sig i fängelset eller flyttar mellan två fängelser. Personalen gör också alltid visitationer före och efter ett besök."
Polisen har ju naturligtvis funderat mer än oss på det här.
Men helt omöjligt är det inte att PM fortfarande har kortet i sin ägo. Jag tror annars att PM (om han hade det på sig) släppte det i en avloppsbrunn på väg till polisbilen kanske. Han fäktades mycket med värmefilten,kanske avledande manöver för att stanna upp?
När helikoptern kom för att hämta honom gick han IFRÅN dem, vilket de reagerade på, så brukar folk inte göra. Han ville bara hem, sa han och trodde att han var fri att g hem till sina katter.
Jag hade en hund en gång som tog fåglar, blev man arg och sa: kom hit! så gjorde han en liten lov ut på en åker, släppte bytet och kom sedan, som en lydig hund. Nästa gång man släppte ut honom drog han iväg till stället där han släppt bytet och åt det.
Jag tror att PM vill ha sina trofféer och sina filmer, även om det kostar. Han visste inte hur detta äventyret skulle sluta och jag tror inte han gett upp än.
Citera
2018-03-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Läs det här om Piquerism passar exakt på PM från Psychology Today https://www.psychologytoday.com/us/b...ife-knife-edge
Du kan inte kopiera lite av texten istället och lägga ut?
För sidan kunde ej finnas.
Citera
2018-03-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ja, men är ändå konstigt att hon var där nere vid hangaren vid två på natten och jag tycker också att det var konstigt av henne att säga till pojkvännen att inte fråga om ubåten?
Jag får en känsla av att hon var orolig och rädd för att något hänt och att hon därför, precis som Kims pojkvän, gick runt och sökte.

Antingen orolig och rädd (att det har hänt något med ubåten) eller förbannad och svartsjuk för att hon trodde att Madsen var ute på en åktur med benefits - igen.

På något sätt var det ändå känsligt det där med ubåten. Annars skulle hon inte ha bett Kims pojkvän att sluta fråga om den.
Citera
2018-03-23, 23:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Lagstiftningen är mer liberal i Danmark. Jag "mobbade" engång en dansk jag känner med att det finns så många bordeller där. Då svarade han: Bordellerna är inte för oss, dom är till för tyskar och svenskar. Oavsett, danskernas liberala livssyn har knappast något sammanhang med Madsens ultraperversa luster.
Nej, jag avsåg aldrig att normalisera hans "ultraperversa lustar", att borra eller skära i kvinnor är inte normalt. Det jag skrev var ett svar på en diskussion om PMs äktenskap, hans fria förhållande till sin hustru etc...
Jag tänkte inte på dansk lag utan mer på ett mer kontinentalt och mindre trångsynt synsätt där än här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in