Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
[/b]

Jag har precis suttit och funderat på det i en lång stund. Han är ju teknisk problemlösare och uppfinningsrik.
Det första jag tänkte på var toaletter.
"Personalen gör alltid visitationer när en person rör sig i fängelset eller flyttar mellan två fängelser. Personalen gör också alltid visitationer före och efter ett besök."
Polisen har ju naturligtvis funderat mer än oss på det här.
Men helt omöjligt är det inte att PM fortfarande har kortet i sin ägo. Jag tror annars att PM (om han hade det på sig) släppte det i en avloppsbrunn på väg till polisbilen kanske. Han fäktades mycket med värmefilten,kanske avledande manöver för att stanna upp?
När helikoptern kom för att hämta honom gick han IFRÅN dem, vilket de reagerade på, så brukar folk inte göra. Han ville bara hem, sa han och trodde att han var fri att g hem till sina katter.
Jag hade en hund en gång som tog fåglar, blev man arg och sa: kom hit! så gjorde han en liten lov ut på en åker, släppte bytet och kom sedan, som en lydig hund. Nästa gång man släppte ut honom drog han iväg till stället där han släppt bytet och åt det.
Jag tror att PM vill ha sina trofféer och sina filmer, även om det kostar. Han visste inte hur detta äventyret skulle sluta och jag tror inte han gett upp än.