Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 20:33
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Har följt det du skrivit, visst det stämmer i det stora hela med min världsbild. Men att lägga min röst på SD finns inte på kartan. Då är det väl bra att det dyker upp ett parti som även jag kan rösta på?

ABSOLUT! Och det är ju precis det jag säger!
Drömscenariot är ju att AfS fångar upp alla röster som SD inte lyckas fånga upp.

Men, enligt mig, att gå över från SD till AfS, och riskera att på så sätt slänga bort sin röst på ingenting är bara korkat i dagens akuta läge.
En sak är det om AfS har 7-8% i snitt i opinionsundersökningar strax före valet. Visst, då kan man vara lugnare med att ens röst kommer med ändå. Men t.o.m då kan det vara riskabelt.

För att det skall funka så måste det till att AfS och SD kan samarbeta så de slår ihop sina procent och på så sätt går emot 7-klövern.

Jag ser realistiskt på det hela, att jag inte ser någon möjlighet till att 7-klövern skall vilja samarbeta med AfS, som de anser är mer radikala än SD. T.o.m SD säger de nej till, korkade som de är. AfS skall vi då inte ens tala om, med andra ord.

Citat:
De som kan de historiska perspektiven lägger sin röst på AfS och får som bonus ett skattesystem så arbete lönar sig.

Jovisst, och jag håller med dig. Men jag tänker enbart strategiskt nu, baserat på det akuta läget idag osv. Jag vill ta Sverige ur skiten innan jag tar några risker.

Jag hoppas innerligt att SD får 30% och AfS minst 5%, gärna 10%. Det vore en drömscenario ur denna värld, för DÅ skulle man kunna sätta riktig press på övriga partier! Då är saken mer eller mindre biff, vill jag påstå.
Fast den absoluta drömmen vore väl 51%, men det är helt orealistiskt tyvärr.
Citera
2018-03-23, 20:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag tänker inte rösta på ett parti som riskerar att få 3,9% så min röst blir helt bortslängd, och sedan behöva leva med resultatet i 4 år till. Nej tack.

Bättre att rösta på ett säkert kort, och SEN, till 2022 mobilisera och gå över till AfS om man märker att de kommer riktigt högt.

Din argumentation låter inte trovärdig alls.

Om du verkligen lutade åt AfS - som du vill göra sken av - skulle du väl råda folk att avvakta och se hur det går för dem i valrörelsen?

I stället verkar du enormt angelägen om att folk ska rösta på SD, oavsett hur det går för AfS i valrörelsen. Vän av ordning frågar sig varför.
Citera
2018-03-23, 20:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Regimen kom först och skapade systemet.

Jag är även i övrigt klar med dig. Du är inte värd mer av min tid.

AFS 2018!

Jaja, det var Reinfeldt själv som röstade in alliansen ja, så var det. Och S + MP röstade in sig själva i förra valet, så var det ja.
Folket gjorde ingenting, de bara satt och tittade på och var offer. Okej, ja, så var det nog.
Citera
2018-03-23, 20:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Din argumentation låter inte trovärdig alls.

Om du verkligen lutade åt AfS - som du vill göra sken av - skulle du väl råda folk att avvakta och se hur det går för dem i valrörelsen?

I stället verkar du enormt angelägen om att folk ska rösta på SD, oavsett hur det går för AfS i valrörelsen. Vän av ordning frågar sig varför.

Ja men jag tänker realistiskt nu.
SJÄLVKLART, att OM AfS får så höga opinionssiffror så de är ett idiotsäkert kort, VISST fan kan jag rösta på de då!
Men det fattar väl varenda kotte här eller? Eller är folk så dumma att JAG måste förklara detta för de, menar du?

Jag förutsätter naturligtvis att folk fattar såpass själva!

Men jag tänker inte lägga någon röst på ett parti som vacklar på 4%-strecket! Finns inte en chans att jag slarvar bort den rösten. För jag vill inte fortsätta i detta helvete, som är idag, i 4 år till! Jag orkar inte mer nu! Jag flyr hellre landet, liksom vissa har börjat göra nu. Det räcker nu med idiotin liksom. Hela världen skrattar ju för fan åt oss.
Citera
2018-03-23, 20:54
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Svenskarna borde organisera sig och jobba för förändring varje dag istället för att leva i vanföreställningen att de kan påverka genom att lägga en lapp i en låda var fjärde år.
Citera
2018-03-23, 21:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
SJÄLVKLART, att OM AfS får så höga opinionssiffror så de är ett idiotsäkert kort, VISST fan kan jag rösta på de då!

Tack för det klarläggandet.

Med tanke på att de låg på nästan 2% bara två veckor efter det att partiet lanserades tror jag att det är alldeles för tidigt att räkna ut dem.

Det är sex månader kvar till valet, och med den tillväxttakten (1% per vecka) skulle de kunna landa kring 25% (OBS hypotetisk beräkning avsedd att illustrera hur osäkra tidiga valprognoser är).
Citera
2018-03-23, 21:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Svenskarna borde organisera sig och jobba för förändring varje dag istället för att leva i vanföreställningen att de kan påverka genom att lägga en lapp i en låda var fjärde år.
Svenskarna borde organisera sig och jobba för förändring varje dag och rösta på någon som kan föra deras talan som folkgrupp i systemet. Den största stötestenen som svenskarna snubblar över är lokalt tänkande. Det är för få som ser möjligheterna och för få som bryr sig tillräckligt, för få som ser hur stort allvaret är.
Citera
2018-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ja men jag tänker realistiskt nu.
Men det fattar väl varenda kotte här eller? Eller är folk så dumma att JAG måste förklara detta för de, menar du?

Jag förutsätter naturligtvis att folk fattar såpass själva!

Men jag tänker inte lägga någon röst på ett parti som vacklar på 4%-strecket! Finns inte en chans att jag slarvar bort den rösten. För jag vill inte fortsätta i detta helvete, som är idag, i 4 år till! Jag orkar inte mer nu! Jag flyr hellre landet, liksom vissa har börjat göra nu. Det räcker nu med idiotin liksom. Hela världen skrattar ju för fan åt oss.

Du kanske är en av de som tror att allting löser sig bara SD blir tillräckligt stora eller lyckas ingå i en regering. Många av oss som tänker oss rösta på AFS håller inte med om detta, och det är också därför vi vill rösta på AFS. För att, i bästa fall, få ett riktigt invandringskritiskt parti med viljan och kompetensen att utvisa hundratusentals människor in i riksdagen, och i värsta fall sätta press på SD att sluta bete sig som cucks.
Citera
2018-03-23, 21:31
Medlem
Nedanstående brev har jag skickat idag till Borås stad.

Till Borås stad.

Hej,

Borås stad har tagit ställning mot det nybildade partiet Alternativ för Sverige. De som försöker klicka in på partiets hemsida via kommunens nät möts av en varning på datorskärmen. För att komma in på hemsidan måste man klicka på "continue", enligt Borås stads svar på partiledaren Gustav Kasselstrands inlägg på Twitter, den 23 mars. Med anledning av detta vill jag ställa följande frågor till Borås stad:
Varför vill Borås stad varna för Alternativ för Sverige? Varför har ni tagit ställning mot partiet? Vem eller vilka i kommunen har tagit detta beslut? Finns det fler partier som ni varnar för via Borås stads datanät?

Med vänlig hälsning
Paul Nilsson

Källa:
https://twitter.com/gustavkassel/status/977121163854909440
Citera
2018-03-23, 22:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, som jag har skrivit tidigare så kommer SD göra ett mycket bra val; 20-25 procent. Däremot riskerar de att fullständigt kollapsa under nästa mandatperiod om de inte gör sig av med nuvarande ledning.

Så länge det inte finns någon konkurrens så går det bra med en zombie som Åkesson eller en Karlsson, Bieler, Jomshof. Men i samma stund som det finns ett annat parti att rösta på så blir det en existensiell fråga att göra sig av med nuvarande ledning. Medlemmarna i Uppsala fattar detta och jag har inga skäl att tro annat än att samtliga SD-medlemmar inser samma sak.

Jaha, ok. Då är det bara att betta på AfS när de dyker upp på bett-sidorna, om du verkligen menar det du säger

Du lär bli riktigt, riktigt rik, om du bettar på att SD kollapsar. Tacka mig sedan!
Citera
2018-03-23, 22:58
Medlem
AFS kommer inte att nå ut i valrörelsen på ett sådant sätt att dom får mer än 2%. Rösterna på SD påverkas då bara marginellt. Det kan finnas sådana som annars valt soffan men istället proteströstar på AFS.
Min proteströst tillfaller SD. En protest mot etablissemang, Vänster, PK, kulturelit, förljugenhet och mot EU.

Sedan håller jag inte med några debattörer här om att demografin eller framtida demografi sänker SD eller senare AFS.

Tvärtom är det så att invandrare från Öst, från Sydeuropa, fd Jugoslavien, Kosovo och hela skiten, i större utsträckning söker sig till Nationella och det kan förstärkas i nästa generation. Dessutom skulle det inte förvåna alls om fd Iranier, kurder, uzbekier, afghaner, även dom i viss mån tillfaller Nationella SD och AFS i protest mot rena Araber och Afrikaner.
Framtiden blir en riktig soppa och 7-klövern borde straffas NU.
Citera
2018-03-23, 23:02
Medlem
Mr Bs avatar
Jag känner så här att det mycket riktigt finns ett vakuum att fylla för AfS. Jag sympatiserade starkt med SD när de kom ut som oppositions parti 2006 och har röstat på dom i senaste valen, men deras toppstyrning, expo-affär, Karlssons fylle-facebook inlägg, uteslutandet av SDU, uteslutande av potentiella rivaler på tvivelaktiga grunder under den abstrakta och tramsiga slogan "nolltolerans", samt deras ökade passivitet och tassande runt het pk-gröt, har fått mitt intresse att svalna ordentligt. Vad hände med alla briljanta kampanjer, vad hände med den raka retoriken, sanningen, de syns knappt, hörs knappt, likt Kasselstrand så har de blivit trötta, mätta och bekväma, medan de rullar runt i mittenfåran.¨

Jag tycker om vad AfS säger, jag tycker AfS fyller vakuumet och den frustration som uppstått av det jag listar ovan, det är ett rejält nationalistiskt alternativ som sätter Sverige främst, trots det tycker jag inte partinamnet är rätt och inte partisymbolen, även om G.Kasselstrands manus under lanseringen av AfS var mycket bra, så var det talmässigt ett svagt framträdande, jag fann han bättre under tiden han var i fejd med moderpartiet SD, deras video "A call for help to the American people", med det dramatiska ljudspåret fick mig att tro jag satte och spelade Call of Duty och det blev lite tramsigt även om idën är bra. Det känns hastigt och omoget på något sätt, risk att de försvinner lika snabbt som de lanserats, de behöver en Goebbels för att rå i land det här.
Jag är kluven över vart jag ska lägga min i stort betydelselösa röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in