Citat:
ABSOLUT! Och det är ju precis det jag säger!
Drömscenariot är ju att AfS fångar upp alla röster som SD inte lyckas fånga upp.
Men, enligt mig, att gå över från SD till AfS, och riskera att på så sätt slänga bort sin röst på ingenting är bara korkat i dagens akuta läge.
En sak är det om AfS har 7-8% i snitt i opinionsundersökningar strax före valet. Visst, då kan man vara lugnare med att ens röst kommer med ändå. Men t.o.m då kan det vara riskabelt.
För att det skall funka så måste det till att AfS och SD kan samarbeta så de slår ihop sina procent och på så sätt går emot 7-klövern.
Jag ser realistiskt på det hela, att jag inte ser någon möjlighet till att 7-klövern skall vilja samarbeta med AfS, som de anser är mer radikala än SD. T.o.m SD säger de nej till, korkade som de är. AfS skall vi då inte ens tala om, med andra ord.
Citat:
De som kan de historiska perspektiven lägger sin röst på AfS och får som bonus ett skattesystem så arbete lönar sig.
Jovisst, och jag håller med dig. Men jag tänker enbart strategiskt nu, baserat på det akuta läget idag osv. Jag vill ta Sverige ur skiten innan jag tar några risker.
Jag hoppas innerligt att SD får 30% och AfS minst 5%, gärna 10%. Det vore en drömscenario ur denna värld, för DÅ skulle man kunna sätta riktig press på övriga partier! Då är saken mer eller mindre biff, vill jag påstå.
Fast den absoluta drömmen vore väl 51%, men det är helt orealistiskt tyvärr.