Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 22:22
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Vet inte var du tror att dessa tillverkas under för förhållande men Indien har en rätt omfattande medecintillverkning och rätt många av dem är sofistikerade labb, även ifall det såklart finns mindre nogaräknade labb också.
Min uppfattning också att Indiska tramadolen är mycket bra och prisvärda.
Välja mellan 50mg svenska/200mg indiska borde vara en no brainer ifall samma pris.

Lite det som var min poäng -- labb i Kina / Indien håller säkerligen samma standarder eller högre än många andra länder. Därför jag skojade lite om bilden Indien har när det kommer till hygien, tror inte de använder vattnet från Ganges direkt, Signature är nog den största exportören av Tramadol till den Nordiska svarta marknaden.

Det är skillnad på stora läkemedelsföretag och den standard de håller jämfört med säljare som trycker ut Xanax-stavar i sina UG-labb (finns en rätt intressant video på en Xanaxpress en stor Amerikansk säljare la ut, AlpraKing om jag inte minns fel). Alla stavar som finns att hitta på sidor som t.ex FS är pressade på detta vis, leder oftast till att det skiljer 0.1-1 mg / stav, eller helt andra substanser.
Senast redigerad av MatsMyrman 2018-09-27 kl. 22:29.
Citera
2018-09-27, 23:29
Medlem
Problemet är att man aldrig vet. Kan vara vanliga grejer, men kan också vara skit.

https://www.nytimes.com/2014/02/15/world/asia/medicines-made-in-india-set-off-safety-worries.html?_r=0

India’s drug industry is one of the country’s most important economic engines, exporting $15 billion in products annually, and some of its factories are world-class, virtually undistinguishable from their counterparts in the West. But others suffer from serious quality control problems. The World Health Organization estimated that one in five drugs made in India are fakes.
Citera
2018-09-28, 13:19
Medlem
R.Bloodworths avatar
Intressant samtalsämne det här. För i min kompiskrets så säger ursprunget mycket om kvalitén. Danska och spanska tramadol skippar man helt och hållet, då man knappt känner något rus på de. Brittiska är skit och smutsiga (även om den gör sitt jobb). Svenska varor är guld och indiska innehåller massa "skit".

Ungefär så här ser mina vänner på de vanligaste tramadolen.
Citera
2018-09-28, 14:28
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Intressant samtalsämne det här. För i min kompiskrets så säger ursprunget mycket om kvalitén. Danska och spanska tramadol skippar man helt och hållet, då man knappt känner något rus på de. Brittiska är skit och smutsiga (även om den gör sitt jobb). Svenska varor är guld och indiska innehåller massa "skit".

Ungefär så här ser mina vänner på de vanligaste tramadolen.
Mycket vanlig och lite orättvis syn på det, då det ofta inte är helt sant. Som exempel. I mitt tycke så är spanska tramadol lika bra som svensk tramadol, bott i spanien.

Ett vanligt problem med dessa "dåliga/kassa" tramadol som jag tycker mig ha märkt är att de är utgångna (datumet) när de når oss, vilket många tycks glömma kolla när dem köper. De har helt enkelt tappat styrka för att de har nått sitt bäst före datum (som ändå brukar vara ett/par år).
Citera
2018-09-28, 15:00
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Mycket vanlig och lite orättvis syn på det, då det ofta inte är helt sant. Som exempel. I mitt tycke så är spanska tramadol lika bra som svensk tramadol, bott i spanien.

Ett vanligt problem med dessa "dåliga/kassa" tramadol som jag tycker mig ha märkt är att de är utgångna (datumet) när de når oss, vilket många tycks glömma kolla när dem köper. De har helt enkelt tappat styrka för att de har nått sitt bäst före datum (som ändå brukar vara ett/par år).

Kan säga att utgångsdatum visserligen har en liten roll men tror det är mer hur de har förvarats / transporterats. Har de exponerats för fukt eller liknande förhållanden kan det nog tillsammans med en utgången produkt tappa märkbar styrka. Men generellt håller medicin sin styrka efter många år om det har förvarats rätt. Som du säger har jag också sett att de försökt stryka över bäst före eller klippt bort det från kartorna för att försöka dölja faktumet att de är utgångna.

Det är svårt att få folk att släppa sina "fördomar" kring landet produkten kommer från, skulle vara intressant att lägga upp ett blindtest med Spanska, Indiska & Svenska.
Citera
2018-09-28, 15:32
Medlem
yournotlikemes avatar
Bara jag som mår sjukt illa och ofta drar en spya om jag tar Tramadol på tom mage? Hänt två ggr nu.
Citera
2018-09-28, 16:00
Medlem
rebekks avatar
Efter att xanaxen gick in, gick omdömet ur..

Fick i mig totalt 1g, utspritt på ca 6-7h. På det 2mg xanax och röka, noll tolerans.

Minns inte så mycket av slutet innan jag somnade, men vaknade dagen efter och hade märkbart ont/känning i vänster arm, även rödflammig hud vid området.

Kändes som att fått en box ungefär, har släppt nu och det var inget mer än det fysiska.

Någon som vet vad som kan ha skett? Krampat i sömnen? Om det ens är möjligt dvs
Citera
2018-09-28, 19:34
Medlem
rebekks avatar
Sen blir jag heller inte klok på kramprisken och "maxdos" 400/dygn. Halveringstiden är väl ca 7h, föreligger då kramprisken fortfarande kvar efter att det gått ur? Eller går det då, teoretiskt, att fylla på och på så sätt klart överstiga 400/24h utan att hamna i extrem farozon för kramp?
Citera
2018-09-28, 20:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Bara jag som mår sjukt illa och ofta drar en spya om jag tar Tramadol på tom mage? Hänt två ggr nu.

Ät nånting innan och rör inte så mkt på dig. Tror att det kommer att lösa dina problem
Citera
2018-09-29, 11:32
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Kan säga att utgångsdatum visserligen har en liten roll men tror det är mer hur de har förvarats / transporterats. Har de exponerats för fukt eller liknande förhållanden kan det nog tillsammans med en utgången produkt tappa märkbar styrka. Men generellt håller medicin sin styrka efter många år om det har förvarats rätt. Som du säger har jag också sett att de försökt stryka över bäst före eller klippt bort det från kartorna för att försöka dölja faktumet att de är utgångna.

Det är svårt att få folk att släppa sina "fördomar" kring landet produkten kommer från, skulle vara intressant att lägga upp ett blindtest med Spanska, Indiska & Svenska.
Min helt personliga uppfattning. Har själv bara köpt dåliga tram en gång och då var det indiska som var utgånga sen typ 2år, dessa också 200mg men kändes som max 100mg.
Förvaring möjligtvis att de har legat väldigt varmt annars ligger de rätt bra skyddade i sin låda->kartong->blister.

Det hade varit mycket intressant att se. Överlag känns det som röda/vita 200mg har fått bra omdömde, i denna tråden iaf.
Citera
2018-09-29, 15:55
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Beror på hur mycket du tar? Jag brukar ta det på tom mage, men då är det högst 200-300 mg. Visst är det alltid bra att äta något först, men jag brukar tvinga i mig något under ruset även om aptiten inte är på topp.
Citera
2018-09-30, 00:55
Medlem
Hej,

Hur lång tid tar det cirka, för att bygga upp ett beroende på tramadol om man tar 300-500mg varje dag. Och Hur stark och länge skulle en sådan AT kunna vara och innebära?

Vet att detta är individuellt men på ett ungefär?

Jag är 1.80, väger 80kg, tränar regelbundet med relativt bra kost om det skulle ha någon betydelse?

Med vänlig hälsning,
Nobligania
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in