2018-03-23, 10:27
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Haha, vem tog med sig frisyrgelé?

Den 61-åriga gubben. Helt patetiskt, ingen deltagare hade t.ex tagit med sig ett eldstål eller liknande för att enkelt kunna ordna eld, istället så hade man som sagt frisyrgelé, en bok, en epilator (hårborttagningsmaskin), engångshyvel och ett flertal cyklop plus fiskenät. Men nu har de bytt bort fiskenäten som var deras enda möjlighet till att få protein mot hängmattor istället. Så vad de ska leva av nu är rätt oklart, men produktionen göder väl dem med basvaror i parti och minut.

Programidén har liksom totalhavererat, tanken från början var ju att det skulle handla om överlevnad på en öde ö. Nu är det någon slags långväga och exklusiv solsemester med Samhall i 51 avsnitt anförda av en trött och ointresserad snickare.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den svenske kocken i lag syd. Han vill kanske ha det att steka i.

Kock och kock...han hade en kockrock men det var väl också allt. Tar man med sig frisyrgelé till en öde ö så förtjänar man kompanistryk och frisyrgelén uppkörd där bak. Men nu har de ju bytt bort den mot nåt annat skit.
2018-03-23, 10:35
Medlem
Vobblers avatar
Starkt av er att hoppa nästa dokusåpa direkt efter årets "farmen". Nu har i alla fall jag fått nog av tjafs-TV för den här säsongen.

Men om man börjar kolla är man fast. De här programmen är lika beroendeframkallande som droger och alkohol.
2018-03-23, 11:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Starkt av er att hoppa nästa dokusåpa direkt efter årets "farmen". Nu har i alla fall jag fått nog av tjafs-TV för den här säsongen.

Men om man börjar kolla är man fast. De här programmen är lika beroendeframkallande som droger och alkohol.

Farmen vip kände jag att jag inte orkade med, men det var kanske för att det kändes så oseriöst? Men Robinson kändes som lite omväxling. Uppfriskande att slippa sådär lata, odrägliga typer som i Farmen.
2018-03-23, 11:25
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Farmen vip kände jag att jag inte orkade med, men det var kanske för att det kändes så oseriöst? Men Robinson kändes som lite omväxling. Uppfriskande att slippa sådär lata, odrägliga typer som i Farmen.

Det låter som att jag borde ta tag i "Robinson Fiji" nu då. Damn it..

Farmen VIP lär jag inte heller följa.
2018-03-23, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Jag kollar aldrig på televisionen. Men så en dag zappade jag runt, och då kom reklam upp för Robinson samt Farmen VIP.

Dags att bli folklig - tänkte jag! Så det är just de två programmen jag kollar på. Med fröjd! Alla tiders!
2018-03-23, 12:35
Medlem
Bumblebeebees avatar
Är det bara jag som tycker att Johans röst låter exakt som KnivMickes? (Om någon nu vet vem han är) Om man blundar och lyssnar på Johan när han pratar i synken så är det precis som att det skulle va KnivMicke.

Marie är min favorit hittills. Vilken kvinna! Tycker det var så jävla fittigt av resten av gruppen att inte göra henne sällskap vid buren, åtminstone kunde ju Lillemor och Månsson ha gjort henne sällskap där kunde man ju tycka, det hade varit det MINSTA det kunde ha gjort för henne när hon tog en kula för dem.

Hatbjekt: Lillemor, TÅL INTE henne. Victoria är också med på denna listan.
2018-03-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Är det bara jag som tycker att Johans röst låter exakt som KnivMickes? (Om någon nu vet vem han är) Om man blundar och lyssnar på Johan när han pratar i synken så är det precis som att det skulle va KnivMicke.

Marie är min favorit hittills. Vilken kvinna! Tycker det var så jävla fittigt av resten av gruppen att inte göra henne sällskap vid buren, åtminstone kunde ju Lillemor och Månsson ha gjort henne sällskap där kunde man ju tycka, det hade varit det MINSTA det kunde ha gjort för henne när hon tog en kula för dem.

Hatbjekt: Lillemor, TÅL INTE henne. Victoria är också med på denna listan.

Håller med dig om Marie, hon är en av de som sticker ut i positiv bemärkelse och det är bedrövligt att inte Lillemor och Månsson höll henne sällskap när hon ställde upp för att de skulle slippa vara ihopkedjade.
Lillemor imponerade för första gången i gårdagens mat tävling när hon utan att tveka drog i sig sina larver. Hoppas verkligen att de bara klippt bort hennes andra måltid för annars är det rent för jävligt mot Marie som käkat två lådor. Hoppas hon vinner immuniteten.

Att byta bort två privata ägodelar mot en egen immunitet är bedrövligt!

Jag tycker de har fått ihop ett skönt gäng deltagare. De flesta verkar vara rätt tuffa och det är härliga karaktärer där man gillar några och avskyr andra. Det är bra att ingen ännu börjat lipa och gett upp. Som jag kommer ihåg det från andra säsonger så har det varit några som lagt sig ner och dött rätt tidigt?

Det var förresten någon som gnällde i ett tidigare inlägg att de inte hade fått någon eld på två dygn med eldstål. Det är väl ändå fel för det var väl två dygn utan eldstål som de misslyckades?
Däremot hade de ju uppenbara problem även med tändstål men de lyckades ju samma dag.

Att bägge två på auktionen dealade bort sina fisknät visar rätt tydligt att hjärnan får stå tillbaka när adrenalinet tar plats. Trodde varken Victoria eller polisen kunde vara så dumma. Speciellt inte polisen som såhär långt är en klar favorit.
2018-03-23, 13:26
Medlem
elimes avatar
Marie är fortsatt favorit. Gnäller inte så mycket utan kör bara på.

Är Desirée nån form av överklassunge? Det skulle förklara hennes verklighetsfrånvända barnsliga sätt att vara. Hon verkar dessutom kärat ner sig i den långhåriga snubben, det blir nog jobbigt att bevittna detta då han inte verkat särskilt intresserad av henne.
2018-03-23, 13:32
Medlem
Bumblebeebees avatar
Var de tvungna att byta bort sina privata ägodelar i bytestävlingen? Eller kunde tex Polisen ha sagt, jag avstår helt och väljer att istället behålla våra ägodelar? Jag hade gjort det om man fick.
2018-03-23, 13:39
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Marie är fortsatt favorit. Gnäller inte så mycket utan kör bara på.

Är Desirée nån form av överklassunge? Det skulle förklara hennes verklighetsfrånvända barnsliga sätt att vara. Hon verkar dessutom kärat ner sig i den långhåriga snubben, det blir nog jobbigt att bevittna detta då han inte verkat särskilt intresserad av henne.

Lite komiskt när det frankommer att den långhårige redneck snubben bor i husvagn. Desiree som är scout skulle aaaaalldrig kunna bo i husvagn. Trivs bäst som scout på Östermalm haha. Hennes bästa kompis är en kille som går på balett akademin. Jag kräks i munnen.

Den där långhårige snubben är urtypen av en sån där kille som lever för dagen, ströjobb som bartender på magaluf varje sommar och på vinterhalvåret jobbar han i fjällen som clown på ett skidresort i fjällen. Kommer aldrig nånstans i livet. Bor i äppelbo? Vad fan är det. Låter som platsen gud glömde och en plats som är hämtat ur sagan om ringen och hobbitarnas värld.

Marie är bra hon. Växer rejält verkligen. Sympatisk. Polisen borde kunna styra upp gruppen bättre men är för mesig när tävlingar nalkas. Bortförklaring senast vid förlorade tävlingen att vi är dåliga på att kasta yxor i laget? Jaha så lag syd där är alla världsmästare i yxkastning? Ni är kassa fysiskt så är det bara och mentalt.

Säg vad man vill om nick men vore det inte för honom så hade det inte funnits någon som hade kunnat sätta desiree feministen på plats.

Rödhåriga äldre batikhäxan börjar jag snart undra om hon är psykiskt störd. Den ena konspirationsteorin efter den andra mot egna lagmedlemmar. Du är är värdelös i sociala sammanhang därav vill ingen prata med dig. Håll dig till desiree och och knulla dina afghanska flyktingarpojkar så slipper dom andra din närvaro.
Senast redigerad av Klopek 2018-03-23 kl. 13:43.
2018-03-23, 14:26
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Rödhåriga äldre batikhäxan börjar jag snart undra om hon är psykiskt störd. Den ena konspirationsteorin efter den andra mot egna lagmedlemmar. Du är är värdelös i sociala sammanhang därav vill ingen prata med dig. Håll dig till desiree och och knulla dina afghanska flyktingarpojkar så slipper dom andra din närvaro.

Är det inte det hon gör tycker du?
2018-03-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Var de tvungna att byta bort sina privata ägodelar i bytestävlingen? Eller kunde tex Polisen ha sagt, jag avstår helt och väljer att istället behålla våra ägodelar? Jag hade gjort det om man fick.

Klar de fick behålla sina privata ägodelar om de ville men varför skulle du behålla hårgele, epilator, dagbok, engångsrakhyvel mm istället för mat? Fisknätet är ju det enda vettiga de har och det skulle jag inte byta bort. Det verkar också som att deltagarna inte fått ta med vad de vill annars hade nog några tagit med sig vettigare saker, tex mat, yxa, tändare mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Lite komiskt när det frankommer att den långhårige redneck snubben bor i husvagn. Desiree som är scout skulle aaaaalldrig kunna bo i husvagn. Trivs bäst som scout på Östermalm haha. Hennes bästa kompis är en kille som går på balett akademin. Jag kräks i munnen.

Nu sa hon ju att hon trodde hon skulle trivas i husvagn. Gillar den långhåriga redneck snubben, han lever för stunden vilket kanske inte passar alla men för de som gillar det tycker jag ändå inte man ska klaga på. Säkert ett roligare liv än att skaffa ett 9-5 jobb och köpa en bostadsrätt när man är 23 och leva där i tio år. Men men, man får göra sina egna val och tycker man ska respektera att andra värderar olika saker i livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in