Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Herregud. Drömdöden: inuti ett långsamt snurrande rör. Ingen är såklart förvånad. Tack, Peter, för ytterligare psykologstoff.
Citat:
Ursprungligen postat av
greyhoundbus
Så du menar att SVT inte skulle citera rätt?
Det är ju rätt svårt att citera en sådan tydlig sak fel De citerade att han smsat Sirid efter att Kim dött och då skrivit att Journalisten är död. Att det var ett avskeds sms.
Vi får väl se vad som stämmer. Jag har liksom inte hittatvpå det själv. Och din fakta bestpr också av citat från en nyhetsbyrå.
Ja det är isf direkt sakfel av SVT. Inget MP själv textar enligt egen utsago. (Sen har han en förklaring om bakomliggande orsaker till sitt sms till S. Men det är en helt annan sak).
Citat från MPs uttalande:
"-Opstarten af motorerne gør også, at atmosfæren i ubåden bliver ventileret. Inden jeg sejler, sender jeg en sms til S. (hans daværende kone, red.),: jeg tager på øvelse med Nautilus. Det var i virkeligheden en afsked fra min side. Husk - jeg er ikke jurist, men jeg synes, at jeg har gjort mig skyldig i en meget alvorlig forbrydelse i forhold til Kim -nemlig været vidende om den farlige egenskab med Nautilus, sejlet ud med den viden, misset et step i min tjekliste og lukket den luge. Det måtte ikke ske. Jeg forventede, at det var dybt alvorligt, og at alt hvad jeg havde arbejdet med siden jeg var dreng, var tabt."