2018-03-23, 12:13
Medlem
Får läsa ikapp i eftermiddag men håhå vilket stjärnvittne!
Citera
2018-03-23, 12:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jaha, vittnet måste ju vara Anja Gaa*rd Ols*en, det är iaf henne som PM kallar propagandaminister i bloggen. Vad kan hon ha för mörker som Betina nu vill fråga henne om, som är så hemligt?

Antagligen ska Betina försöka ställa henne i så dålig dager som möjligt , - psyksjuk o opålitlig liksom.
Citera
2018-03-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men snälla, det var ju i uppstarten som han sände ett sms om att han ska ut på äventyr med ubåten.

Smset där han skriver att journalisten är död finns i det citat jag bifogat samt länken till svt rättegångsdag 1 ca kl 14 smset skickades nångång strax efter 23.00-24 -tiden

Enligt Madsens egna ord citerade av SVT som rapporterar från rättegången!!

Håller mig till direkt källfakta om möjligt och inte missuppfattningarna som frekvent förekommer i många av de svenska rapporteringarna.

Det förekommer bara ett sms från PM till S i rapporten. Detta skickades efter den sk olyckan där PM skriver att han tar på övning med ubåten. Allt enligt PM själv.

Om du läser BTs direktrapportering från rättegången ser du att SVT hänvisar till samma SMS, frånsett att vissa uppgifter SVT rapporterat om de facto inte framkommit. Exempelvis som att MP skickat sms till S och sagt att journalisten var död.

Vidare se: 8 mars kl. 14.12-14.38

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-minut-for-minut-det-sagde-han-selv-om-parteringen-af-kim-wall
Citera
2018-03-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Google translate på engelska kanske kan hjälpa dig att förstå PM:s drömscenario om hur han skulle vilja dö..

Unfortunately, we had a technical breakdown in the middle of the testimony. The witness explained that her and Peter Madsen talked a lot about death. Among other things, they talked about what would be the most comfortable death: "Peter's most pleasant death was to be sealed inside a tube of kittens and naked women, and the tube would be rolled around so slowly that one could not fall asleep and you should die of sleep deprivation.

Alltså instängd i en tub tillsammans med kattungar och nakna kvinnor samt att han inte. skulle tillåtas att somna (tuben skulle rullas hela tiden) så att han dog av sömnbrist..

Herregud. Drömdöden: inuti ett långsamt snurrande rör. Ingen är såklart förvånad. Tack, Peter, för ytterligare psykologstoff.
Citera
2018-03-23, 12:20
Medlem
Hustruns beteende inför pojkvännen är psykologiskt logiskt, om hon visste att Wall dött på ubåten. Isf var hustrun troligen upptagen av sin egen kris och osäkerhet, och kunde inte hantera pojkvännens oro. Människor i kris gör konstiga grejer, och hennes vanliga jag var kanske långt borta...
Citera
2018-03-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Håller mig till direkt källfakta om möjligt och inte missuppfattningarna som frekvent förekommer i många av de svenska rapporteringarna.

Det förekommer bara ett sms från PM till S i rapporten. Detta skickades efter den sk olyckan där PM skriver att han tar på övning med ubåten. Allt enligt PM själv.

Om du läser BTs direktrapportering från rättegången ser du att SVT hänvisar till samma SMS, frånsett att vissa uppgifter SVT rapporterat om de facto inte framkommit. Exempelvis som att MP skickat sms till S och sagt att journalisten var död.

Vidare se: 8 mars kl. 14.12-14.38

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-minut-for-minut-det-sagde-han-selv-om-parteringen-af-kim-wall

Så du menar att SVT inte skulle citera rätt?

Det är ju rätt svårt att citera en sådan tydlig sak fel De citerade att han smsat Sirid efter att Kim dött och då skrivit att Journalisten är död. Att det var ett avskeds sms.

Vi får väl se vad som stämmer. Jag har liksom inte hittatvpå det själv. Och din fakta bestpr också av citat från en nyhetsbyrå.
Citera
2018-03-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Antagligen ska Betina försöka ställa henne i så dålig dager som möjligt , - psyksjuk o opålitlig liksom.

Ja vi ska nog inte ropa Hej om hennes vittnesmål riktigt än. Kan gå käpprätt åt h-e i värsta fall. Det är säkert något om psykisk sjukdom el liknande.
Citera
2018-03-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Herregud. Drömdöden: inuti ett långsamt snurrande rör. Ingen är såklart förvånad. Tack, Peter, för ytterligare psykologstoff.

Jag förstår inte hur dessa "vuxna" människor med jobb, familj och hobbyer (nej, jag skojar bara..) kan ha haft tid, ork, möjlighet och INTRESSE att kackla med Madsen om "det perfekta mordet", "den perfekta döden", "det perfekta sexet" osv.

Hur FAN orkar man lyssna på kacklet OM man inte har knarkat bort sin hjärna helt? Alternativt har en hjärnskada från första början..
Citera
2018-03-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Får läsa ikapp i eftermiddag men håhå vilket stjärnvittne!

Vittnets kvalité återstår att bedöma.

Nu veta alla precis vad som förväntas, och alla storys som inte kan styrkas objektivt ska silas ordentligt.

Nu vet alla att Madsen är dödsfixerad och pervers, och således är det den enklaste sak som finns att förstärka den här bilden...

Se upp...
Citera
2018-03-23, 12:34
Medlem
Citat:
Hustruns beteende inför pojkvännen är psykologiskt logiskt, om hon visste att Wall dött på ubåten. Isf var hustrun troligen upptagen av sin egen kris och osäkerhet, och kunde inte hantera pojkvännens oro. Människor i kris gör konstiga grejer, och hennes vanliga jag var kanske långt borta...

Du är för förstående..

Hon har just fått veta att hennes man har varit med om en olycka där en annan person har dött. Mannen har dock klarat sig så hon kan känna sig lättad trots att det såklart är jäkligt obehagligt i det stora hela. Hon går/åker/cyklar (vad fan vet jag) till hamnområdet och är orolig. Där träffar hon en ung man vars flickvän visar sig vara just den person som har omkommit ombord.

Så istället för att trösta honom och ge den honom all den info hon har fått (=olycka av något slag) ber hon honom om att vara tyst och låter honom fortsätta med sitt letande trots att hon mycket väl VET att det är fullständigt resultatlöst.

Nej, jag anser fortfarande att hon är jävligt skum.
Citera
2018-03-23, 12:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Så du menar att SVT inte skulle citera rätt?

Det är ju rätt svårt att citera en sådan tydlig sak fel De citerade att han smsat Sirid efter att Kim dött och då skrivit att Journalisten är död. Att det var ett avskeds sms.

Vi får väl se vad som stämmer. Jag har liksom inte hittatvpå det själv. Och din fakta bestpr också av citat från en nyhetsbyrå.

Ja det är isf direkt sakfel av SVT. Inget MP själv textar enligt egen utsago. (Sen har han en förklaring om bakomliggande orsaker till sitt sms till S. Men det är en helt annan sak).

Citat från MPs uttalande:

"-Opstarten af motorerne gør også, at atmosfæren i ubåden bliver ventileret. Inden jeg sejler, sender jeg en sms til S. (hans daværende kone, red.),: jeg tager på øvelse med Nautilus. Det var i virkeligheden en afsked fra min side. Husk - jeg er ikke jurist, men jeg synes, at jeg har gjort mig skyldig i en meget alvorlig forbrydelse i forhold til Kim -nemlig været vidende om den farlige egenskab med Nautilus, sejlet ud med den viden, misset et step i min tjekliste og lukket den luge. Det måtte ikke ske. Jeg forventede, at det var dybt alvorligt, og at alt hvad jeg havde arbejdet med siden jeg var dreng, var tabt."
Citera
2018-03-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte hur dessa "vuxna" människor med jobb, familj och hobbyer (nej, jag skojar bara..) kan ha haft tid, ork, möjlighet och INTRESSE att kackla med Madsen om "det perfekta mordet", "den perfekta döden", "det perfekta sexet" osv.

Hur FAN orkar man lyssna på kacklet OM man inte har knarkat bort sin hjärna helt? Alternativt har en hjärnskada från första början..

Det är ju underliga kretsar det här, och nån relation till droger bör väl PM och hans proselyter ha...

Detta är dessutom Danmark, så det är konstigt att droger inte nämnts än.

Well well... Madsen har väl attraherat störda människor helt enkelt... Och så rörde de sig långsamt mot en katastrof...

Madsen kunde lika gärna bränts ihjäl i hangaren, trillat och slagit ihjäl sig, eller dött under sexlek - och blivit styckad och dumpad som sopor själv, om han råkat leka med fel person...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-23 kl. 12:36. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in