2018-03-01, 14:38
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Olycka (självmord) vid Helenelund.
Tågtrafiken stoppad mellan sthlm-uppsala...

Nån som vet mer om detta?
Tågtrafiken stod still ett bra tag!

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/mars/1/01-mars-10.19-sjukdomolycksfall-sollentuna/
Citera
2018-03-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/mars/1/01-mars-10.19-sjukdomolycksfall-sollentuna/
Inte mer än att "olycksfall" brukar innebära att det är självmord/själv mordsförsök) annars brukar de tala om mer exakt vad det är, lövhalka, signalfel, någon har ramlat, etc.

Detta för att medierna inte skriver självmordsförsök rätt ut eftersom det kan trigga fler.

Med det sagt står det olycksfall/sjukdom i din länk till polisen, frågan är om de vet mer eller bara har en annan terminologi...
Citera
2018-03-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald

Det är stopp i tågtrafiken mellan Stockholm och Uppsala. Orsaken är en nedriven kontaktledning. Senare på förmiddagen blev en person påkörd på sträckan.

https://www.dn.se/sthlm/stopp-for-tag-norr-om-stockholm-1/
Citera
2018-03-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaminigris
Någon som vet mer om detta i Falköping?

Obekräftad källa men fick idag höra att det var två gäng som hamnade i bråk varav den påkörda ramlade ned på spåret och blev påkörd.
Citera
2018-03-06, 10:16
Moderator
Parongatans avatar
Högst sannolikt ett självmord mellan Skövde och Töreboda alldeles nyss.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/stopp-i-t%C3%A5gtrafiken-till-stockholm-1.5273105

"Det är helt stopp i trafiken mellan Stockholm och Göteborg på grund av en olycka. Alla tåg som lämnar Göteborgs Centralstationen står stilla i Skövde. Tågen förväntas börja rulla igen vid 10.00."

"Orsaken till stoppet är att det har skett en olycka mellan Skövde och Töreboda."
Citera
2018-03-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Självmord vid IKEA i Kållered, strax efter 11-tiden idag. All tågtrafik mellan Kungsbacka och Göteborg helt nere. Första tåget rullar 13.19 från Kungsbacka mot Göteborg efter sanering av olycksplatsen.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/stopp-i-t%C3%A5gtrafiken-g%C3%B6teborg-kungsbacka-1.5242890
Vet nån vem det handlade om? Skicka gärna PM.
Citera
2018-03-06, 22:06
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Vet nån vem det handlade om? Skicka gärna PM.

Jag har tyvärr ingen koll alls här. Någon annan som vet något, om vem den förolyckade i Kållered var?
Citera
2018-03-07, 23:49
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Olycka (självmord) vid Helenelund.
Tågtrafiken stoppad mellan sthlm-uppsala...

Om någon är intresserad av en passagerares betraktelser så kan jag inflika att efter att ha frågat kring denna incident fick jag ett PM, klistrar in detta — orört — här nedan:

Citat:
Hej, du får klistra in detta i tråden om du vill och säga att du fick meddelandet från en annan användare. I annat fall kändes det bra att skriva av sig lite:

Jag satt på tåget. Varken hörde eller kände någon duns, utan tåget bara saktade ner och dom sa i högtalarna att det skett en olycka och att vi måste invänta räddningstjänst och polis. Hände inget på ett tag men sedan hördes sirener i ca 10 sek, sedan tyst.

Jag tror personen avled tvärt och att den saken var uppenbar, för när delar av räddningspersonalen kom så gick dom ganska stillsamt förbi utanför fönstret. En tågvärd gick genom vagnarna och förklarade att någon blivit påkörd. En dumkärring i 55-årsåldern frågade direkt hur länge vi blir stående och tågvärden förstod inte frågan först. När frågan upprepades så svarade värden ganska kort någonting om att polisen måste få göra sitt jobb och sa en halv mening om tågets kondition (tolkade det som att det rörde sig om rengöring) ursäktade sig, sa att hon är väldigt upprörd och gick vidare innan hon hann börja gråta.

Vi stod stilla i minst 90 minuter. Vid ett tillfälle gick en tågvärd genom gången följd av en annan kvinna mot tågets främre del. Tänkte först att det kunde vara psykolog/psykvård för föraren, men visade sig senare vara dennes replacement.

Kärringen som satt framför mig och hennes man var de mest nyfikna i vagnen som reste sig upp och tittade ut genom fönstret varje gång polis och brandmän passerade utanför, men dom verkade inte mentalt kapabla att sätta ihop pusselbitarna. Dom fattade inte vilken tragedi dom befann sig i, alternativt intalade sig själva att saker förhöll sig annorlunda, som försvarsmekanism.

Efter ett tag upprepades vad som hänt i högtalarna och att vi skulle rulla snart igen. När jag senare gick av vid Arlanda så tittade jag på tågets främre del. Inget rött syntes, men visste man vad man tittade efter så kunde man se en ordentlig, bred och utsträckt missfärgning av tågets nos. Såg ut att ha varit en väldigt brutal kollision. Tack och lov troligen en snabb, smärtfri död för den stackars människan. Jag blev verkligen illa berörd när alla bitar fallit på plats.
Citera
2018-03-08, 08:25
Medlem
Tidigt i morse (06-08) var tågtrafiken mellan Nykvarn & Läggesta, alternativt Nykvarn och Södertälje Syd (infon säger lite olika) avstängd under cirka 2 timmar. Det verkar vara SJ-tåg 10900 mellan Eskilstuna- Stockholm C som varit olyckståget.

Någon som har någon aning om vad som hände?
Senast redigerad av Stadsplaneraren 2018-03-08 kl. 08:26. Anledning: Missade en bokstav
Citera
2018-03-08, 21:11
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealOiIsRac
Det var en nära vän till mig som begick självmord hon hette Ver*nika och bodde på samma servicebostad som mig. Hon hade blivit utslängd ifrån Psykiatrin i Nyköping trots uttalade suicidtankar... Mycket tråkig historia. Psykiatrin orkade inte med henne... Läkarna hade bemött henne på ett synnerligen hänsynslöst och nonchalant sätt, Psykiater agerar i vissa fall som fullblodspsykopater... ibland får man en känsla av att dessa inte är psykiater för att dom vill hjälpa människor i nöd, utan är bara ute efter pengar och en chans att få utöva makt på människor som istället skulle behöva deras medkänsla och hjälp. Men det vill tydligen inte dessa predatorer till läkare... fy fan säger jag bara.

Hoppas dessa äckliga psykiater insett vad dom gjort. Denna tjejen hade inte ens hunnit fylla 30.

Vi och alla andra som stod henne när är givetvis förkrossade över att ha förlorat en vän som gett oss en massa glädje. Var ute på krogen och gjorde andra saker som att gå på bio/fika/äta ute. Nu när vi i gänget är ute så saknas en för oss en viktig person... fy fan för Nyköping

Hon såg därmed inte någon annan utväg än att ta livet av sig...

Ska gå på hennes begravning imorgon. Kommer att bli tufft.

Ingen av oss som var nära vänner visste hur illa det egentligen var, hon var en sån person som höll allt inne och inte ville visa känslor, vi trodde det bara hörde till hennes personlighet.... men uppenbarligen så dolde hon det hon inte ville att vi skulle se.

Vill inte gå in på för djupa detaljer med tanke på hennes familj.

Jag beklagar djupt...
Citera
2018-03-17, 20:39
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qn7qqm/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka-i-ulriksdal

Citat:
En olycka har inträffat vid Ulriksdals tågstation i Solna kommun, norr om Stockholm. Tågtrafiken mellan Ulriksdal och Helenelund har stängts av helt sedan 19.29, enligt Storstockholms räddningscentral.
Citera
2018-03-23, 05:42
Medlem
Vad lite ni vet. Det är betydligt fler - många fler som ställer sig framför tåget än ni vet, och det bara i Stockholms län. Allt kommer inte fram. Långt därifrån. Kanske beror på att inte någon från F.B. sitter med på tåget och kan rapportera. Tåg som krossar drömmar och liv. Ifall ni visste hur verkligheten ser ut så hade ni baxnat.
https://www.youtube.com/watch?v=1d9TyJ04MeI

Det skall erkännas att när jag läser den här tråden fylls jag utav ett jäkla thihi. En blind leder en annan blind. Men kämpa på, någon gång bör även en blind höna hitta rätt ...
Senast redigerad av Han där borta 2018-03-23 kl. 06:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in