2018-01-24, 08:39
Medlem
elgecys avatar
Vad är det som stoppar upp tunnelbanetrafiken nu på morgonen? Först stod det länge tekniskt fel på skyltarna men nu har utroparen ändrat sig till "sjukdomsfall i solna". Hur nu det stoppar upp gröna linjen vet jag inte..
Citera
2018-01-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vad är det som stoppar upp tunnelbanetrafiken nu på morgonen? Först stod det länge tekniskt fel på skyltarna men nu har utroparen ändrat sig till "sjukdomsfall i solna". Hur nu det stoppar upp gröna linjen vet jag inte..

På grön linje så är det rälsbrott mellan T-Centralen o Hötorget norrut och om det nu är sjukdomsfall vid Solna så har det inget med saken att göra.
Citera
2018-01-25, 10:40
Medlem
Minst tre döda och 10-tal allvarligt skadade

Citat:
Mitt i morgontrafiken skedde olyckan. Ett regionalltåg spårade vid 7-tiden ur vid stationen Pioltello Limito, som ligger i den östra utkanten av Milano. Minst tre personer omkom och enligt polisen är tio personer allvarligt skadade. Tidningen La Repubblica skriver att ett 100-tal personer fått lättare skador.

Italiensk räddningstjänst är på platsen och arbetar bland annat med att få loss passagerare som klämts fast. Ambulans tar hand om skadade och enligt den italienska tidningen Il Giorno befaras dödssiffran att stiga.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6869681
Citat:
Pioltello, deraglia il treno dei pendolari: tre morti e 100 feriti, 10 sono gravi.
...
Il treno di pendolari numero 10452 è stato localizzato per l'ultima volta alle 6.57, partito da Cremona, era diretto alla stazione di Milano Porta Garibaldi
http://milano.repubblica.it/cronaca/2018/01/25/news/pioltello_deraglia_convoglio_trenord_feriti-187229658/
Senast redigerad av iconicatab 2018-01-25 kl. 11:12.
Citera
2018-02-02, 21:18
Medlem
flowerprints avatar
självmord vid Upplands Väsby
Citera
2018-02-23, 13:06
Medlem
GabrielKnights avatar
Hörde på radion att det var stopp i tågtrafiken mellan Uppsala och Gävle i morse/förmiddags pga "olycka".
Citera
2018-02-26, 16:40
Medlem
Skett en olycka på falköping perrong. Kraftig inbromsning. Sitter på sj tåget till gbg.
Ambulans påväg. 2 timmar får vi nu vänta!

Var en olycka i enköping idag också där folket är fast på tåget pga en olycka.
Senast redigerad av Spark7 2018-02-26 kl. 16:53.
Citera
2018-02-26, 19:02
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Skett en olycka på falköping perrong. Kraftig inbromsning. Sitter på sj tåget till gbg.

Jag är nyfiken på vad SJ och SL har för procedurer kring om pendlare drabbas av panikattacker vid dessa stopp. Känns som det måste vara relativt vanligt och det är min största mardröm att fastna på liknande vis i trafiken. Skulle garanterat få andöd deluxe och panika ur.
Citera
2018-02-26, 19:41
Medlem
RealOiIsRacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NalensOga
Just nu stopp i all trafik vid Katrineholm pga olycka. Sitter själv på ett av de berörda tågen och anar väl vad som hänt... någon som vet?

http://mobil.nt.se/nyheter/ostergotland/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka-om4962625.aspx

Det var en nära vän till mig som begick självmord hon hette Ver*nika och bodde på samma servicebostad som mig. Hon hade blivit utslängd ifrån Psykiatrin i Nyköping trots uttalade suicidtankar... Mycket tråkig historia. Psykiatrin orkade inte med henne... Läkarna hade bemött henne på ett synnerligen hänsynslöst och nonchalant sätt, Psykiater agerar i vissa fall som fullblodspsykopater... ibland får man en känsla av att dessa inte är psykiater för att dom vill hjälpa människor i nöd, utan är bara ute efter pengar och en chans att få utöva makt på människor som istället skulle behöva deras medkänsla och hjälp. Men det vill tydligen inte dessa predatorer till läkare... fy fan säger jag bara.

Hoppas dessa äckliga psykiater insett vad dom gjort. Denna tjejen hade inte ens hunnit fylla 30.

Vi och alla andra som stod henne när är givetvis förkrossade över att ha förlorat en vän som gett oss en massa glädje. Var ute på krogen och gjorde andra saker som att gå på bio/fika/äta ute. Nu när vi i gänget är ute så saknas en för oss en viktig person... fy fan för Nyköping

Hon såg därmed inte någon annan utväg än att ta livet av sig...

Ska gå på hennes begravning imorgon. Kommer att bli tufft.

Ingen av oss som var nära vänner visste hur illa det egentligen var, hon var en sån person som höll allt inne och inte ville visa känslor, vi trodde det bara hörde till hennes personlighet.... men uppenbarligen så dolde hon det hon inte ville att vi skulle se.

Vill inte gå in på för djupa detaljer med tanke på hennes familj.
Senast redigerad av RealOiIsRac 2018-02-26 kl. 19:51.
Citera
2018-02-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag är nyfiken på vad SJ och SL har för procedurer kring om pendlare drabbas av panikattacker vid dessa stopp. Känns som det måste vara relativt vanligt och det är min största mardröm att fastna på liknande vis i trafiken. Skulle garanterat få andöd deluxe och panika ur.
Information information och åter igen information. Ju mer i glömska en man känner sig ju mer uppstressad blir folk. Om folk får panik attack ge utrymme. Skulle person agera på sätt som utsätter människor för fara applicera våld om så krävs. t.ex. förhindra person från att hoppa ut på spårområde.

Jag förstår att sitta fast är för jävligt, men att flippa ur kommer inte att bidra på något sätt.
Citera
2018-02-28, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7

Någon som vet mer om detta i Falköping?
Citera
2018-03-01, 12:34
Medlem
Olycka (självmord) vid Helenelund.
Tågtrafiken stoppad mellan sthlm-uppsala...
Citera
2018-03-01, 12:46
Moderator
Parongatans avatar
Självmord vid IKEA i Kållered, strax efter 11-tiden idag. All tågtrafik mellan Kungsbacka och Göteborg helt nere. Första tåget rullar 13.19 från Kungsbacka mot Göteborg efter sanering av olycksplatsen.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/stopp-i-t%C3%A5gtrafiken-g%C3%B6teborg-kungsbacka-1.5242890
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in