Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-23, 00:22
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
Må tjejen vila i frid. Någon som vet hur gammal hon var?

20-års åldern verkar det som
Citera
2020-01-23, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hon hade lämnat telefonen på bardisken. Man kan misstänka att hon fick ett dåligt besked på telefonen. Kanske hade hon planerat att träffa någon där och den personen sa något på telefon som gjorde henne helt förkrossad.

Emotionellt drama eller besked om allvarlig sjukdom?
Citera
2020-01-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Vad är det som inte skrivs i media? Självmord? Marcus Jannes rapporterades det flitigt om. Robin Williams också för den delen. Han den där Ari eller vad han hette som var gift med någon prinsessa rapporterades det om också. Så vad snackar du om egentligen?

När KÄNDISAR begår självmord ja.

När det gäller självmord bland vanliga Svenssons skriver inte massmedia att det var självmord, av främst två orsaker:

- hänsyn till offret och offrets anhöriga
- det kan trigga andra som mår psykiskt dåligt.

När det gäller kändisar väger allmänintresset tyngre.
Citera
2020-01-23, 01:28
Medlem
Till er som var där, har ni något signalement på tjejen?
Ljust/mörkt långt/kort hår? Klädstil?
Citera
2020-01-23, 01:41
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Obehagligt minst sagt! Undra varför man checkar in på Upper House som ändå är duktigt dyrt för att begå självmord?

Jag har spenderat en helg där uppe och det är jävligt dyr. Kan inte minnas att det finns öppna områden som gör det möjligt för sånt här? Utomhuspoolen hade höga räcken kan jag minnas, så där borde det inte kunna gå. Iofs var det 3 år sedan jag var där, minnet sviker kanske lite.

Hon checkade förmodligen in, för att begå självmord. Är ju en av landets högsta byggnader och dessutom med hotell i, alltså med tillträde för allmänheten.

Hypotes: Hennes pojkvän gjorde slut med henne, eftersom att han inte klarade av hennes nerviga beteende. Hon blir ledsen över detta, men känner även att hon vill straffa pojkvännen.

Hon checkar in på Gothia Towers, går upp i baren högst upp och ut på terrassen. Därifrån ringer hon pojkvännen och säger: "Ville bara meddela att jag tar livet av mig nu," varefter hon slänger på luren.

Pojkvännen blir skärrad, och ringer omedelbart tillbaka, flera gånger på rad. Men hon svarar inte, utan klättrar över räcket och hoppar.

Att begå självmord genom att hoppa från Gothia Towers, är ett VÄLDIGT exhibitionistiskt sätt att begå självmord. Uppenbarligen ville hon att självmordet skulle synas för alla, och bli en stor snackis.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-23 kl. 01:46.
Citera
2020-01-23, 01:54
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
När KÄNDISAR begår självmord ja.

När det gäller självmord bland vanliga Svenssons skriver inte massmedia att det var självmord, av främst två orsaker:

- hänsyn till offret och offrets anhöriga
- det kan trigga andra som mår psykiskt dåligt.

När det gäller kändisar väger allmänintresset tyngre.
Det där är en myt som internet har skapat. Det rapporteras visst om självmord. Som jag sa: Marcus Jannes självmord rapporterades. Var han känd? För flera år sedan (2008?), så hängde en ung flicka som hette Felicia sig i ett träd nära det behandlingshem hon bodde på. Var hon känd? Det har rapporterats om flera fall där allt från mobbade elever till mobbade herrar har tagit sina liv för de orkade inte mer. Så sluta skriv en massa ljug. Vill du fortsätta diskussionen så starta en tråd för det här är OT.
Citera
2020-01-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Hon checkade förmodligen in, för att begå självmord. Är ju en av landets högsta byggnader och dessutom med hotell i, alltså med tillträde för allmänheten.

Hypotes: Hennes pojkvän gjorde slut med henne, eftersom att han inte klarade av hennes nerviga beteende. Hon blir ledsen över detta, men känner även att hon vill straffa pojkvännen.

Hon checkar in på Gothia Towers, går upp i baren högst upp och ut på terrassen. Därifrån ringer hon pojkvännen och säger: "Ville bara meddela att jag tar livet av mig nu," varefter hon slänger på luren.

Pojkvännen blir skärrad, och ringer omedelbart tillbaka, flera gånger på rad. Men hon svarar inte, utan klättrar över räcket och hoppar.

Att begå självmord genom att hoppa från Gothia Towers, är ett VÄLDIGT exhibitionistiskt sätt att begå självmord. Uppenbarligen ville hon att självmordet skulle synas för alla, och bli en stor snackis.

Påminner om det här självmordet/mordet i New York. En kvinna hoppar från ett 25 våningar högt hotell i New York, tillsammans med hennes sjuåriga son(!), för att straffa sin ex-make, som även är barnets far.

Citat:
New York Post: Playboy Playmate took young son on fatal leap from NYC building

A former Playboy Playmate jumped with her 7-year-old son to their deaths from a Midtown hotel Friday — amid a nasty custody battle with her chiropractor ex, sources told The Post.

Stephanie Adams, 47, leaped with young Vincent from the top floor of the Gotham Hotel around 8:15 a.m., sources said.

The pair checked into the hotel around 6 p.m. Thursday and were staying in a 25th-floor penthouse suite, NYPD Chief of Manhattan Detectives William Aubrey said at a press conference.

Their bodies were found on a second-floor landing in the hotel’s rear courtyard.

https://nypost.com/2018/05/18/playboy-playmate-took-young-son-on-fatal-leap-from-nyc-building/
Citera
2020-01-23, 02:04
Medlem
Citat:

För det första behöver hon inte alls ha checkat in, då alla har tillgång till baren. För det andra nämnde någon att hon hade bett sig underligt redan tidigare, men att hon efter något medelande på telefonen valt att hoppa. Så dina spekulationer är antagligen helt felaktiga.
Citera
2020-01-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Det där är en myt som internet har skapat. Det rapporteras visst om självmord. Som jag sa: Marcus Jannes självmord rapporterades. Var han känd? För flera år sedan (2008?), så hängde en ung flicka som hette Felicia sig i ett träd nära det behandlingshem hon bodde på. Var hon känd? Det har rapporterats om flera fall där allt från mobbade elever till mobbade herrar har tagit sina liv för de orkade inte mer. Så sluta skriv en massa ljug. Vill du fortsätta diskussionen så starta en tråd för det här är OT.

Utländska självmord.

Och i Sverige; ca 1500 tar livet av sig per år i Sverige. Jag skulle säga att max 20 av dessa blir rapporterade som självmord i medierna. Av hänsyn till offret och anhöriga. De får artiklar som skrivs är efter efter kontakt med anhöriga, oftast i form av en intervju där de vill berätta om sin fina anhöriga.

Den åttonde pressetiska regeln: ”Iaktta stor försiktighet vid publicering av självmord och självmordsförsök särskilt av hänsyn till anhöriga och vad ovan sagts om privatlivets helgd.”
Citera
2020-01-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
För det andra nämnde någon att hon hade bett sig underligt redan tidigare.

Hur hade du betett dig, när du snart ska genomföra det självmord du planerat för?

Lätt att vara cool när man planerar. Men när man sen står i begrepp att utföra självmordet, då kommer man att vara extremt nervös, och bete sig märkligt och irrationellt.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-23 kl. 02:15.
Citera
2020-01-23, 02:21
Medlem
Antidote@Homes avatar
Citat:
Eftersom att du inte vet något om oss, måste du utgå från egna erfarenheter.

Finns en terrass också. Terrassen vätter åt väster, slutna restaurangdelen åt öster, med en bar däremellan.

Det stämmer ju faktiskt men den har jag aldrig sett öppen på vinterhalvåret. Kan dock ha fel här eftersom jag själv håller mig inomhus när jag dinerar i Götet under svinkalla förhållanden. Men i så fall är det ju fullt möjligt.
Citera
2020-01-23, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
För det andra nämnde någon att hon hade bett sig underligt redan tidigare.

Vi ska inte ta livet av oss, är inte byggda för det. Och hjärnan har en mängd starka och basala spärrar, för att se till att vi inte gör det.

När självmordet närmar sig, så kommer de spärrarna att slå till med full kraft, och göra personen skitnervös, och resultera i märkligt beteende.

Är säkerligen viktigaste anledningen till att de flesta självmordsförsök avbryts. Intellektet må vilja självmord, men kroppen säger ifrån. Och tur är väl det?
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-23 kl. 02:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in