Citat:
Ursprungligen postat av
Qaa
Obehagligt minst sagt! Undra varför man checkar in på Upper House som ändå är duktigt dyrt för att begå självmord?
Jag har spenderat en helg där uppe och det är jävligt dyr. Kan inte minnas att det finns öppna områden som gör det möjligt för sånt här? Utomhuspoolen hade höga räcken kan jag minnas, så där borde det inte kunna gå. Iofs var det 3 år sedan jag var där, minnet sviker kanske lite.
Hon checkade förmodligen in, för att begå självmord. Är ju en av landets högsta byggnader och dessutom med hotell i, alltså med tillträde för allmänheten.
Hypotes: Hennes pojkvän gjorde slut med henne, eftersom att han inte klarade av hennes nerviga beteende. Hon blir ledsen över detta, men känner även att hon vill straffa pojkvännen.
Hon checkar in på Gothia Towers, går upp i baren högst upp och ut på terrassen. Därifrån ringer hon pojkvännen och säger: "Ville bara meddela att jag tar livet av mig nu," varefter hon slänger på luren.
Pojkvännen blir skärrad, och ringer omedelbart tillbaka, flera gånger på rad. Men hon svarar inte, utan klättrar över räcket och hoppar.
Att begå självmord genom att hoppa från Gothia Towers, är ett VÄLDIGT exhibitionistiskt sätt att begå självmord. Uppenbarligen ville hon att självmordet skulle synas för alla, och bli en stor snackis.