2018-03-23, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nogle af mærkerne og misfarvningerne omkring Kim Walls ankler og underben kan ifølge vidnet godt skyldes, at de kan have været påsat noget andet, end de plasticstrips med metalrørstykker, som de var påsat, da dykkerne fandt dem på bunden af Køge Bugt.
Birger A. Andersen, B.T.
https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen
Jag hade missförstått detta. Det var precis tvärtom mot vad jag läste det som. Tack.
Citera
2018-03-23, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visst är det annorlunda? Betydligt mer sammanbitet. Rakt av, inga utsvävningar som annars. Punkt slut. Over and out. Det pyr under ytan när man läser.

Bitterheten. Jag, jag och mina tankar/storheten finns där som alltid, men mer behärskad. Det är inget signum för Madsen att vara behärskad, så det var förvånande.

Det var nog det som stack ut.
Citera
2018-03-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ett isflak menar du?
Bye, bye..
Det bästa hade väl varit att skicka honom till mars. Så hade vi haft någon nytta av honom + att han nog också varit nöjd även om han dött på kuppen.
Citera
2018-03-23, 03:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det bästa hade väl varit att skicka honom till mars. Så hade vi haft någon nytta av honom + att han nog också varit nöjd även om han dött på kuppen.
Ja fast en kapsel. Han kan inte befinna sig på en rymdfärja med andra.

Reportern frågar om vad som kan gå snett vid raketuppskjutningen, då PM pratar om nåt bränsleblahablaha. Kolla det empatistörda svaret:

"En slags kopi af Challenger-eksplosionen.

»Ja, sådan en god, solid eksplosion lige i starten. Det kunne være smukt. Jeg tror desværre, sandsynligheden for det er meget lav - blandt andet fordi vores brændstof er ilt - men det kunne ellers være et flot crash. Rigtig flot«.
https://politiken.dk/indland/art5602937/Raket-Madsen-Hvis-vi-crasher-skal-det-v%C3%A6re-et-flot-crash
Citera
2018-03-23, 03:45
Medlem
Citat:
Ja fast en kapsel. Han kan inte befinna sig på en rymdfärja med andra.

Reportern frågar om vad som kan gå snett vid raketuppskjutningen, då PM pratar om nåt bränsleblahablaha. Kolla det empatistörda svaret:

"En slags kopi af Challenger-eksplosionen.

»Ja, sådan en god, solid eksplosion lige i starten. Det kunne være smukt. Jeg tror desværre, sandsynligheden for det er meget lav - blandt andet fordi vores brændstof er ilt - men det kunne ellers være et flot crash. Rigtig flot«.
https://politiken.dk/indland/art5602937/Raket-Madsen-Hvis-vi-crasher-skal-det-v%C3%A6re-et-flot-crash
Psykopatens signum,orädd,risktagande samt spänningssökande.
PM gillade nog Challenger-explosionen. Som ett fyrverkeri! Och inte en tanke på de ombordvarandes dödsångest (man tror att de kan ha levt i flera minuter har jag läst ganska nyligen.)
Vet inte om det var en text från dig, men PM tyckte det var häftigt att man kunde höra den ryska kosmonautens dödsskrik. Från en av de tidigaste ryska bemannade raketuppskjutningana.

PS: Hade man placerat PM på ett flytande isberg så hade han bara tyckt att det var en spännande utmaning.
I och för sig gillar han nog fängelset med. Lika intressanta människor där som i Helvetet.
Citera
2018-03-23, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Välkommen i skämsklubben, 63579050. Klart att alla människor har lika värde. Kim Wall har heller inte mindre värde än de djur som skyddas av djurskyddslagar när de går till slakt. En predator som torterar sitt offer är mer skrämmande än det faktum att människor dör varje sekund på jorden. Det är en högst naturlig reaktion att samlas och prata om något som hotar allas vår trygghet. Terapi.

Och detta är konstaterat sant, eller? För att citera Madsen "Jag blir orolig över dig, för din snuskiga fantasi" Kejsarinnan...
Citera
2018-03-23, 03:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Psykopatens signum,orädd,risktagande samt spänningssökande.
PM gillade nog Challenger-explosionen. Som ett fyrverkeri! Och inte en tanke på de ombordvarandes dödsångest (man tror att de kan ha levt i flera minuter har jag läst ganska nyligen.)
Vet inte om det var en text från dig, men PM tyckte det var häftigt att man kunde höra den ryska kosmonautens dödsskrik. Från en av de tidigaste ryska bemannade raketuppskjutningana.

PS: Hade man placerat PM på ett flytande isberg så hade han bara tyckt att det var en spännande utmaning.
I och för sig gillar han nog fängelset med. Lika intressanta människor där som i Helvetet.
Den andre menade väl mer tekniskt med frågan men PM rockar loss, bryr sig inte ett skvatt att det dog sju austronauter bara det blixtrar och fräser kring raketen, waow!
... den uppskjutningen chockade väl hela världen bänkade framför tvn.

På tal om fängelse avrundar jag mig med ett uttalande till ur liverapporten i onsdags:
" Hun dukkede op i mit liv i 2006, og siden har jeg kendt hende. I 2013 var der en periode, hvor jeg tilbød Ditte, at hun kunne bo i den lejlighed, som jeg havde lejet, og det er ingen hemmelighed, at vi havde et forhold. Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd."
Citera
2018-03-23, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Och detta är konstaterat sant, eller? För att citera Madsen "Jag blir orolig över dig, för din snuskiga fantasi" Kejsarinnan...
Jag har läst lite av vad du skrivit. Du tror att PM är överintelligent och gjorde detta som ett politiskt statement.
Men kan du då förklara varför han väljer en kvinnlig journalist?
Som om hon fått leva hade kunnat göra skillnad genom att skriva om katastrofer (vilket hon gjort) och konflikter så att vi andra fått upp ögonen för det?
Borde han inte då istället mördat en korrupt politiker eller en utrikesminister? Varför just en svag,liten späd,oskyldig kvinna som stod på de svagas/ovanligas sida i sitt berättande.
Hon ville ju skriva om Madsen, säkerligen för att hon beundrade hans kämpaglöd. David mot Goliat (von Bengtsson.)

Och dessutom alla tecken på ett simpelt sexmord.
Kan du förklara det?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-23 kl. 04:29.
Citera
2018-03-23, 04:09
Medlem
Citat:
Den andre menade väl mer tekniskt med frågan men PM rockar loss, bryr sig inte ett skvatt att det dog sju austronauter bara det blixtrar och fräser kring raketen, waow!
... den uppskjutningen chockade väl hela världen bänkade framför tvn.

På tal om fängelse avrundar jag mig med ett uttalande till ur liverapporten i onsdags:
" Hun dukkede op i mit liv i 2006, og siden har jeg kendt hende. I 2013 var der en periode, hvor jeg tilbød Ditte, at hun kunne bo i den lejlighed, som jeg havde lejet, og det er ingen hemmelighed, at vi havde et forhold. Ditte har været den hustru, jeg måske aldrig fik. Jeg har altid været en, som hun kunne komme til, når hun havde problemer. Og i august 2017 er vi lige så nære, som vi altid har været. Hendes ordsprog er, at rigtige mænd er gerningsmænd."
Det citatet hade jag tänkt lägga ut. Men jag glömde det. Konstigt att Madsen säger det nästan stolt i det här sammanhanget, när han misstänks som gärningsman till mord som han nekar till. Omedveten felsägning?
Natti.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-23 kl. 04:25.
Citera
2018-03-23, 04:28
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Allt kunde ha avgjorts i dag – jag är besviken

Förhöret med rättsläkaren hade kunnat avgöra fallet, men blev ett antiklimax. Allt talar för att minst en av Kim Walls skador åsamkades henne när hon fortfarande levde. Men lite eller inget gick att slå fast helt säkert. Jag hade hoppats på mer.

Efter onsdagen, som var åklagarens dag, kände jag mig säker när jag lämnade rättssalen. Jakob Buch-Jepsen hade byggt en tydlig kedja av indicier som alla pekade mot en störd man med avvikande sexuella preferenser som inte skulle backa för att begå ett mord.

Som stöd hade åklagaren Madsens våldsfilmer i kombination och instruktionstexter om hur man torterar kvinnor. I kombination med bilder på hur styckningen gått till kändes åklagarens kort starkt. Försvaret kämpade i motvind.

Men efter i dag känns utgången osäker. Det är upp till rätten vad som väger tyngst: Filmerna, texterna och det faktum att han styckat Kim Wall och skadat henne innan hon dog.

Eller den lilla möjlighet att det är som Peter Madsen säger: Att Kim Wall dött av en kolmonoxidförgiftning. Rättsläkaren är tydlig med att det inte är sannolikt: Till exempel saknas brännskador i mun och hals, som i så fall vore fallet. Men helt motbevisat är inte Madsens påstående.

Chanserna är fortfarande stora att Peter Madsen fälls för mord, men jag är mindre säker än jag var i går.

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/allt-kunde-ha-avgjorts-i-dag-jag-ar-besviken-/
Citera
2018-03-23, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte utan diskussioner och sura uppstötningar i bloggen. Det avgjordes av ansökningsdatumet av tillståndsmyndigheten. Madsens ansökan inkom betydligt senare vB. Så det var ingen gentil gest av PM .... PM fick vänta helt enkelt. Står också på bloggen.
Vad jag har läst var orsaken att raketen inte blev färdigt i tid. Att det inte fanns tillräckligt med pengar samt att PM inte lyckats med att få rätt personer med i raketprojektet osv SANT eller FALSKT?
Citera
2018-03-23, 04:42
Medlem
Citat:
Uttryckte mig med armen under huvet.Förlåt.Eller huvet under arman ska de vara
Jag tänkte....
om du hade sparat länk till PMs SMS till S? Så man kunde läsa exakt hur han uttryckte sig.
Har läst det men finner det ej bland min länkröra.
Jag har mig veterligen inte sett att det finns ett foto på smset. Vet inte exakt var jag läste det men tror det var under rättedagens första dag som han sa det. Eller om han sa att han ringde. Iallafall att han uttryckt att journalisten är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in