2018-03-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Han är en klassisk Lustmördare, en sexualsadist.

Vad som framkommit ur RPUN än så länge, är att han har en väldigt avvikande sexualitet.
Jag tycker nog att ÅK ställer frågor som antyder att han tror att PM lider av vissa väldigt avvikande parafilier.
Om jag minns rätt nu så skulle rättegångsdagen den 14 april enbart handla om PMs RPU.
Då får vi kanske veta vad som menas med "väldigt avikande sexualitet". Ingen har ännu sagt sexualsadist rent ut.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-23 kl. 02:42.
Citera
2018-03-23, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det måtte ha varit blodigt allvar gällande konkurrens om nu fler sett det här och tolkar det samma, dvs självaste triggern:

Jag har redan tidigt sagt att detta har sin grund i grälet med vB och när PM blev utkastad ur CS. Då Madsen stod som Kejsaren är Naken.

Bara tänk vad det innebär för en Grandios Peter Madsen.

Därefter var det rent hat och revansch som gällde. Vad avser CS och vB i synnerhet.

Så förlorade han igen ... han fick inte ihop raketen och förlorade kampen om uppskjutningstillståndet.

Normalt sett, en veckas försening, no big deal. Men inte för Madsen ....

Det var hans State of Mind.
Senast redigerad av Remark 2018-03-23 kl. 02:37.
Citera
2018-03-23, 02:39
Medlem
Citat:
Jag har redan tidigt sagt att detta har sin grund i grälet med vB och när PM blev utkastad ur CS. Då Madsen stod som Kejsaren är Naken.

Därefter var det rent hat och revansch som gällde. Vad avser CS och vB i synnerhet.

Så förlorade han igen ... han fick inte ihop raketen och förlorade kampen om uppskjutningstillståndet.

Ställde inte Madsen in raketuppskjutningen helt och hållet pga att de inte blev färdiga i tid pga av ekonomiska problem och annat strul?
Citera
2018-03-23, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Var ska jag följa rapporteringen i morgon?
Prövat lite av varje, bland annat bt.dk idag, för att ni andra verkar göra det. Tyckte de var röriga o långsamma och inte hann med så det blev sammanhang, brukar det vara så?
Tipsa gärna om bästa live rapportering, gärna med kort motivation.
Tack på förhand.
Kör flera sidor uppe samtidigt, en del missar, andra fångar -bt, eb, seoghör samt dr växlar jag mellan. Sistnämnda reflekterar bra men kanske inte citerar lika mkt. Finns överskådliga länkar att klicka på med rubriker på högra sidan. Seoghör är lite segladdad i mitt tycke.
Citera
2018-03-23, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det krävs nog ändå en viss typ av person för att i panik stycka och lemlästa en död kropp, oavsett omständigheter.

Jo, det medhålles. Men Madsen är en mycket speciell man, en tusenkonstnär, precis som jag, som man följt med intresse på dumburken, han funkar inte som vanligt folk. Har du byggt en ubåt, eller en raket nyligen? Funderat över rätt och fel i ett globalt perspektiv, alla religioner inkluderade? Varit redo att dö, för att nå utom jordens gravitation? Madsen tänker inte som dig, tro aldrig att du kan förstå hur han kan göra under en sådan krissituation, där han finner en död kvinna på Nautilus.

Han var innan detta redo att offra sitt liv, med 30% chans att överleva, för att nå rymden.

Raketmadsen, tänker inte som du. Kom ihåg det!
Citera
2018-03-23, 02:47
Medlem
develis avatar
Citat:

Jo, det börjar där 2014, blir sen gräl med ubåtsföreningen en sväng.
Men väldigt intressant att se dagsform. Det stärker ännu mer det jag funderade kring övervåld, att det ter sig som utlopp för aggressioner just vid huggen i underliv. Sexuell sadism är det givetvis men det är mer.
Citera
2018-03-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ställde inte Madsen in raketuppskjutningen helt och hållet pga att de inte blev färdiga i tid pga av ekonomiska problem och annat strul?

Inte utan diskussioner och sura uppstötningar i bloggen. Det avgjordes av ansökningsdatumet av tillståndsmyndigheten. Madsens ansökan inkom betydligt senare vB. Så det var ingen gentil gest av PM .... PM fick vänta helt enkelt. Står också på bloggen.
Citera
2018-03-23, 02:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Som sagt, citera!!
Finns citerat i tråden från 10.30 nånting. Lycka till med läsningen.
Citera
2018-03-23, 02:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De trodde att märkena på ena armen och vaderna kunde komma från buntbanden som järnrören var fastspända med.
Nogle af mærkerne og misfarvningerne omkring Kim Walls ankler og underben kan ifølge vidnet godt skyldes, at de kan have været påsat noget andet, end de plasticstrips med metalrørstykker, som de var påsat, da dykkerne fandt dem på bunden af Køge Bugt.
Birger A. Andersen, B.T.
https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen
Citera
2018-03-23, 02:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte utan diskussioner och sura uppstötningar i bloggen. Det avgjordes av ansökningsdatumet av tillståndsmyndigheten. Madsens ansökan inkom betydligt senare vB. Så det var ingen gentil gest av PM .... PM fick vänta helt enkelt. Står också på bloggen.
Sista inlägget:
https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853
Citera
2018-03-23, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo att det inte gick att få ut mycket av skadorna på fötterna. Att den ena armen visade tydliga märken av att ha varit bunden, tror de nämnde plastband men är osäker. Den andra armen visade inte mycket då den var rutten.

Han har ju erkänt att han försökte lyfta liket helt, i armarna? Mer logiskt vore ju ett rep runt bålen och under armhålorna, eller tvärtom... jag ger upp...

Men jag hävdar fortfarande, att Kim Wall inte är mer värd. Än ett barn i Afrika som dog just nu, av svält! Så skäms ordentligt, alla deltagare i denna tråd!
Citera
2018-03-23, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, det börjar där 2014, blir sen gräl med ubåtsföreningen en sväng.
Men väldigt intressant att se dagsform. Det stärker ännu mer det jag funderade kring övervåld, att det ter sig som utlopp för aggressioner just vid huggen i underliv. Sexuell sadism är det givetvis men det är mer.

Ja, det är en hel del uppdämt hat mot vB där, vill jag nog påstå. När de två gick skilda vägar, på vBs initiativ stod Kejsaren inte bara utan kläder utan dessutom med en rejäl Kronofogdeskuld.

Vid denna händelse var ekonomin, oaktat vad PM säger urusel, vilket också ökade på hatet.

Klassiskt, allt är alltid någon annans fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in